"Має бути соромно": реклама шлюбу та сім'ї у Китаї закінчилась скандалом

Реклама шлюбу та народжуваності в Китаї, скандал, фрази про цінність сім'ї викликали критику в інтернеті
Фото: Pexels | Реклама шлюбу в Китаї викликала гостру реакцію у суспільстві

У містечку Чанша, що в китайській провінції Хунань, цілу вулицю обвішали гаслами на тему шлюбу, а також пропонують курси про кохання та батьківство.

Чиновники на півдні Китаю виступили зі неоднозначними гаслами, спрямованими на заохочення місцевого населення до шлюбу та підвищення рівня народжуваності. Однак їхня ініціатива викликала широку полеміку та дискусію у суспільстві. Зокрема, посипались звинувачення у зв’язку з поширенням гендерних стереотипів. Про це пише видання SCMP (South China Morning Post).

У містечку Чанша, центру провінції Хунань, цілу вулицю обвішали гаслами на тему шлюбу: "Мені подобається готувати сніданок", "Готова піклуватися про дитину" і "Мати трьох дітей — найкрутіше, що може бути". Ці фрази викликали критику в інтернеті через стереотипну репрезентацію ролі жінки у шлюбі.

"Приготування їжі та виховання дітей показані у рекламі як жіночі обов'язки, вони підкреслені рожевим кольором. Це неповага та дискримінація щодо жінок", — коментує один з користувачів мережі.

Інша місцева жителька також висловила своє обурення: "Це смішно. Хіба я не "крута", якщо не маю трьох дітей? Самооцінка не має бути пов'язаною зі шлюбом і материнством".

"Чому б цим лідерам спочатку самим не народити вісьмох дітей? Пропаганда шлюбу та народжуваності не враховує реальні проблеми, з якими стикаються молоді люди, такі як боротьба за можливість працевлаштування та низьку заробітну плату", — додав ще один юзер.

Наступний зазначив: "Комусь за це має бути соромно".

Реклама шлюбу та народжуваності в Китаї, скандал, фрази про цінність сім'ї викликали критику в інтернеті Fullscreen
Реклама шлюба та сім'ї викликала широку полеміку та дискусію у суспільстві
Фото: Freepik

Окрім неоднозначних гасел, на вулиці міста Чанша люди можуть взяти напрокат традиційне китайське весільне вбрання, прослухати курси "про кохання та шлюб", а також попрактикуватися у виконанні батьківських обов'язків, таких як зміна підгузків та приготування дитячих сумішей. Той, хто виконає всі завдання, отримає "свідоцтво про дозвіл на шлюб".

Китайські чиновники пояснили, що прагнуть в такий спосіб творчо просувати культуру шлюбу, щоб вона знаходила відгук у молоді, сприяючи зростанню населення.

До речі, у першій половині 2024 року в Китаї зареєстровано 3,43 мільйона шлюбів, що на 12% менше, ніж торік. Це найнижчий показник за останні 10 років.

За даними Національного бюро статистики, народжуваність в країні впала до рекордно низького рівня — 9,02 мільйона (станом на 2023 рік). Експерти попереджають, що зниження рівня шлюбності та народжуваності може загострити дефіцит робочої сили в Китаї та прискорити кризу старіння населення.

Нагадаємо, раніше Фокус писав, що італійська телевізійна реклама картопляних чипсів Amica Chips, за сюжетом якої черниці їдять снеки замість проскурок під час таїнства святого причастя, обурив католиків, які звинувачують авторів ідеї у богохульстві та образі почуттів вірян.