"Криза – не перешкода, коли компанія надійна". Як у NOVUS будують відносини з колективом

"У нашій компанії для працівників відкриті широкі можливості професійного і карʼєрного зростання" — Юлія Назарець, HR-директор NOVUS

Related video

2020-й став непростим роком для багатьох компаній. Утім, NOVUS і надалі демонструє стабільність. У чому особливості вашої роботи?

Хочу акцентувати увагу, що робота у сфері продуктового рітейлу — це запорука стабільності та надійності. У складний час, коли по всій території України діє карантин, багато компаній вимушені пригальмовувати свою діяльність, чи, навіть, призупиняти її. Оскільки наша торговельна мережа надає людям продукти харчування й товари першої необхідності, наші магазини відвідує велика кількість покупців. Ця сфера бізнесу є стабільною, не залежачи від криз і пандемій. Втім, потрібно розуміти високий рівень відповідальності і дотримуватись чітких правил. Зі свого боку, ми забезпечили працівникам необхідні умови для комфортної і безпечної роботи під час пандемії. А вони щодня працюють заради людей, ризикуючи своїм здоров"ям. Завдяки єдності команди, великому попиту і довірі клієнтів, ми продовжуємо активно розвиватися: нарощувати бізнес потенціал, відкривати нові магазини, розширювати виробництво. Тому працювати у даному сегменті — рішення раціональне. 

Fullscreen

Окресліть філософію NOVUS, на якій ви будуєте бренд роботодавця.

Вартові довіри — це наша філософія. Слоган NOVUS "вартий довіри" демонструє, що найцінніший наш здобуток — довіра клієнтів. Вона приходить з часом, коли ти щоразу доводиш людям відповідальний і принциповий підхід до свіжості й якості продукції, чистоти й безпечності покупки, коли піклуєшся про комфорт кожного покупця. За всіма процесами стоять наші працівники, кожен з великої команди NOVUS є вартовим довіри. Ми — вартові якості товарів та обслуговування клієнтів, вартові свіжості продукції та свіжості ідей для вдосконалення наших магазинів, вартові раціональності та командного духу, і це допомагає нам знайти кращі рішення та запровадити позитивні зміни. Ми на варті довіри наших клієнтів. Місія NOVUS — зробити покупку зручною, доступною й корисною для кожного з нас. Вартові постійно вдосконалюються та розвиваються, адже ми хочемо зробити процес покупки ще легшим і приємнішим. Надійність, турбота та раціональність — наші цінності. Надійність проявляється в стабільності й прозорості роботи компанії, дотриманні високих стандартів виробництва продукції — це міжнародна сертифікація ISO і HACCP, яка регулярно підтверджується, а також високі стандарти обслуговування клієнтів, організація праці для персоналу, що відбувається з дотриманням у повному обсязі вимог Кодексу законів про працю й гарантією стабільності своїм співробітникам. Турбота для нас вкрай важлива, тому ми піклуємось і про клієнтів, аби вони отримували максимальний комфорт від покупки, і про наш колектив, аби працівники відчували себе захищеними. Забезпечуємо їх гуртожитками — і це було особливо затребувано у період жорсткого локдауну, коли громадський транспорт не курсував, — а також організовуємо транспортування працівників до місця роботи. Наша раціональність — це навчання співробітників. Кожен, хто цього потребує, отримує необхідні знання.

Кандидати на роботу в NOVUS — які вони? Яким рисам характеру або поведінці віддаєте перевагу?

У торговельній мережі NOVUS працюють більше 5 тис. осіб — це співробітники торгових центрів, розподільних центрів і різних підрозділів офісу. При підборі персоналу для магазинів найбільш важливими є високий рівень клієнтоорієнтованості кандидата та його бажання вчитися й розвиватися професійно. Для офісних співробітників крім професійних знань і навичок ще важливі такі компетенції, як відповідальність, орієнтація на результат, системне мислення, командний дух та інноваційність. А для керівних посад обовʼязковим є високий показник розвитку емоційного інтелекту.

Fullscreen

На співбесідах звертаємо особливу увагу на такі головні для нас характеристики кандидатів:

  •   Перше — повага працівника до інших (колег, партнерів, клієнтів), оскільки співробітник працюватиме у сервісі й повинен мати високий рівень клієнтоорієнтованості, бути врівноваженим, неконфліктним, уміти проявляти гнучкість мислення.
  •   Друге — готовність дотримуватися в повній мірі правил безпеки. Наприклад, якщо кандидат приходить на співбесіду без захисної маски, це свідчить, що він свідомо нехтує правилами безпеки, не турбується про власне здоров"я та наражає на небезпеку оточуючих. Для роботи у NOVUS це неприпустимо, оскільки безпека здоров"я працівників і клієнтів для нас на першому місці.
  •   І третє — крім поваги до клієнтів і повного дотримання правил безпеки для наших працівників дуже важливим є вміння проявити терпіння й турботу про клієнта. Адже зараз багато людей перебувають у постійному стресі через складнощі, викликані пандемією, тому ми просимо наших співробітників спілкуватися з клієнтами з підвищеною увагою, піклуватися про них, пропонувати допомогу при необхідності — у будь-якому разі зберігати тепле, турботливе ставлення до клієнтів.

У нашій команді відкриті двері для тих працівників, які поділятимуть нашу філософію й зможуть стати надійним і турботливим вартовим довіри наших клієнтів.

Інвестиції в навчання персоналу — дуже важлива перевага компанії. Розкажіть детальніше про корпоративний університет NOVUS BUSINESS ART (NBA). Скільки співробітників вже пройшли навчання?

У нашій компанії ми приділяємо велику увагу навчанню й розвитку співробітників. Для цього в березні минулого року був сформований корпоративний університет NOVUS BUSINESS ART (NBA), який працює в декількох напрямках. За спеціально розробленою модульною системою навчання ми поглиблюємо професійні знання й прокачуємо практичні навички для адміністративного складу магазинів, причому це стосується не тільки навчання тонкощам професії, а й посилення навичок управління персоналом. Лінійний персонал під час адаптаційного тренінгу в обовʼязковому порядку навчається правильним стандартам обслуговування клієнтів. Крім цього, в корпоративному університеті є напрям NOVUS EXPERT HUB — занурення в роботу суміжних підрозділів, щоб виявити складні моменти у взаємодії й разом сформувати план з ефективної комунікації. Хочу відзначити, що 80% навчання здійснюється за допомогою внутрішніх експертів — наших же співробітників.

Fullscreen

Зараз навчаються більше 300 колег — це і директори магазинів, і лінійний персонал. Також працює система дистанційного навчання — "Супутник NOVUS", тож наші працівники мають можливість вдосконалювати свої професійні знання та компетенції у двох форматах — онлайн та офлайн. 

Яким чином торговій мережі NOVUS удається утримувати й підвищувати лояльність співробітників?

Запорукою плідної співпраці робітника і роботодавця є прагнення працювати на на єдиний результат — бути у топ-позиціях лідерів ритейлу. Ми вдячні нашій команді за те, що вона розділяє наші цілі. Разом ми досягли достойних результатів і продовжуємо свій шлях розвитку і прогресу. Вдячність команді і правильна мотивація — важлива складова роботи успішної компанії. Основа наших взаємовідносин — це людяність, демократичні принципи роботи. Лояльність колективу з"являється тоді, коли ви чуєте робітників, їхні потреби. Керівництво NOVUS завжди готове до діалогу, двері топ-менеджменту відкриті для пропозицій та побажань наших робітників. У компанії запроваджена система зворотнього звʼязку — будь-який співробітник може відправити хвилюючі його питання (у тому числі анонімно) на спеціальну адресу для зворотнього звʼязку або на гарячу лінію й оперативно отримати відповіді від керівництва. Ефективно працює корпоративний портал, де також є можливість задати питання керівництву прямо в коментарях до публікацій на різні теми.

Fullscreen

Також існує система мотивації туризмом: спираючись на відгуки покупців і керівників, за кількістю балів ми визначаємо кращого продавця й касира та нагороджуємо туристичними поїздками. 

Чи можливий ріст співробітника у компанії? Які шанси на те, що найкращі будуть помічені й належно оцінені в такій великій компанії?

У нашій компанії для працівників відкриті широкі можливості професійного та кар"єрного зростання. При наявності вакансії ми перш за все звертаємо увагу на своїх внутрішніх кандидатів. Понад 35% вакансій закриваються внутрішнім резервом. Більшість директорів наших магазинів виросли всередині компанії, вони розпочинали з лінійних посад (касири, товарознавці та ін.) і за декілька років стали керуючими магазинами з великою кількістю підлеглих. У нашій компанії це можливо і навіть нескладно, якщо людина компетентна, має хороший потенціал, розвивається, навчається новому й прагне амбітних цілей. Можливості проявити себе в компанії й вирости до рівня топ-менеджменту відкриті.

Розвиток компанії — це також зростання штату. Чи маєте плани на збільшення числа співробітників?

Наш великий дружний колектив незабаром значно збільшиться за рахунок нового персоналу, який до нас перейде з торгової мережі Billa. Це буде глобальний і цікавий обмін досвідом, адже наші колеги мають міжнародний двадцятирічний бекграунд. Я впевнена, що співробітники NOVUS приймуть з радістю нових колег і допоможуть їм в адаптації до нашої корпоративної культури і правил роботи.

Fullscreen