Провідний автовиробник світу поки не приділяв великої уваги повністю електричним автомобілям.
Компанія Toyota офіційно повідомила, що представить свої перші електромобілі для масового ринку в США наприкінці цього року, але не повідомила ні про типи автомобілів, ні про ціни. Було тільки сказано, що два нових електромобіля представлять разом з новим гібридом.
Toyota раніше заявляла, що розробляє електричний позашляховик на новій гнучкій платформі, яка може бути використана для кількох електромобілів.
"Ми як і раніше лідери в області електрифікації, яка почалася з нашого новаторського уявлення Prius майже 25 років тому", — сказав Боб Картер, виконавчий віце-президент з продажу Toyota в Північній Америці.
Toyota є одним з перших творців гібридних автомобілів, і домоглася на цьому ринку великих успіхів, перш за все, з моделлю Prius. Але гібриди використовують електромотори тільки як доповнення до бензинових. На відміну від більшості інших великих автовиробників, Toyota масштабно пропонує свої електромобілі лише в Китаї. У США продається один повністю електричний автомобіль — RAV4 EV. Продажі склали всього кілька тисяч одиниць.
Своє прохолодне ставлення до електромобілів керівництво компанії неодноразово пояснювало тим, що, за їхніми даними, сукупні викиди парникових газів повністю електричних і гібридних автомобілів "приблизно однакові з урахуванням речовин, які забруднюють, що створюються при виробництві електроенергії, яка використовується для зарядки акумуляторів".
Разом з тим, в грудні минулого року було оголошено, що Toyota випустить компактний електромобіль за $16 000 у 2021 році. На одній зарядці батареї він зможе проїжджати близько 100 кілометрів.
Створення цієї моделі узгоджується з планом японського уряду домогтися того, щоб до середини 2030-х років всі нові автомобілі, які продаються в країні, зокрема компактні, мали електричну або гібридну силову установку.
Також було обіцяно, що у 2021 році Toyota представить прототип електромобіля із запасом ходу 500 км і повною зарядкою за 10 хвилин. Він буде оснащений принципово новою акумуляторною батареєю — твердотільною. Над цією технологією компанія почала працювати ще у 2017 році.
Toyota приділяє велику увагу електромобілям без акумуляторних батарей. Електроенергію для живлення їх електродвигунів виробляють так звані паливні елементи. До них подається рідкий водень, який перетворюється всередині у водяну пару з виділенням електроенергії.
У грудні 2020 року компанія почала продажі другого покоління моделі Mirai. В Японії її ціна складає $48 тисяч з урахуванням державної субсидії розміром $10 тисяч. Однієї заправки воднем достатньо для подолання 800 км шляху.
Нагадаємо, компанія Audi анонсувала e-tron GT, новий дорогий потужний електричний седан, створений на основі технологій, розроблених для першого електромобіля Porsche — Taycan.
Популярність електрокарів у Євросоюзі стрімко зростає. Незважаючи на те, що загалом автомобільний ринок ЄС залишався в мінусі, в грудні було продано рекордні 281 тис гібридів та електрокарів (+264% порівняно з груднем 2019 року). Для порівняння: у листопаді було продано на 115 тис таких машин менше.