До 50-річчя суперкара Countach. Іcторія всіх культових Lamborghini минулого (фото, відео)
Цей рік для італійської марки особливий. Пів століття епохальному суперкару Countach, 55 років незабутньої Miura і оголошена недавно переорієнтація на гібриди та електромобілі в недалекому майбутньому. Фокус згадує "золотого" ювіляра та інші знамениті моделі Lamborghini
Lamborghini Countach. Клин і гільйотина
Випуск 1974-1990 | Мотор V12 • 4-5,2 л • 375-455 к.с. | Тираж 1983 авто
Він прекрасний і самобутній, унікальний і карколомний. Кожна лінія його клиноподібного кузова, намальованого геніальним дизайнером Марчелло Гандіні з ательє Bertone, пронизує серце, не залишаючи жодного шансу не закохатися. Countach! Назва прийшла з пʼємонтського діалекту італійської мови — вигук висловлює вищу ступінь захоплення і як не можна краще підходить цьому суперкару.
Lamborghini Countach і сьогодні виглядає немов прибулець з іншої планети, а 50 років тому його дебютний показ на Женевському автосалоні 1971 року зробив ефект бомби, що розірвалася. Щоправда, випуск почався тільки у 1974-му, але це у жодному разі не скасовує ювілею, адже автомобіль з самого початку чекало серійне майбутнє.
На шляху до виробництва він позбувся цифрової панелі приладів (і це у 1971-му!), Але зберіг головне — дивовижну стилістику з гільйотинними дверима, що відкриваються вгору паралельно кузову. Рішення вперше застосували у 1968 році на концепті Alfa Romeo Carabo (розробка все того ж Bertone), а Countach — перший у світі серійний автомобіль з такою концепцією посадки. Згодом гільйотинні двері стали візитною карткою Lamborghini і використовувалися на всіх топ-моделях марки. Сьогодні це місце займає Aventador, який також має гільйотини.
Не менше захоплення викликає силовий агрегат. Бензиновий V12 у Countach, побудований за середньомоторною схемою, розгорнуто маховиком вперед, а коробка передач знаходиться безпосередньо в салоні. По-іншому просто не виходило розмістити двигун в моторному відсіку — при довжині 4,1 м і висоті 1,07 м мініатюрний суперкар відрізняло надзвичайно щільне компонування всіх агрегатів.
Перша версія Countach отримала індекс LP400, де букви позначали поздовжнє заднє розташування двигуна (longitudinale posteriore італійською), а цифри — його округлений робочий обʼєм. При потужності 375 к.с. автомобіль розганявся до першої "сотні" за 5,4 секунди, а максимальна швидкість складала 288 км/год.
У 1978 році зʼявилася дефорсована до 355 к.с. версія LP400 S, але у 1982-му потужність повернулася на колишній рівень з появою LP5000 S (обʼєм двигуна виріс до 4,8 л). А ще через три роки була представлена LP5000 Quattrovalvole з чотириклапанною головкою циліндрів і марнування до 5,2 л мотором: віддача відразу підскочила до 455 к.с.
Вінцем розвитку моделі стала у 1988 році версія 25th Anniversary, випущена, як неважко здогадатися, з нагоди 25-річчя компанії. Серед всіх Countach її відрізняють найшвидший розгін (4,8 сек. до 100 км/год), інтегровані в кузов бампери і розвинений аеродинамічний обвіс з розширювачами колісних арок і масивним антикрилом. Вона ж виявилася наймасовішою: до закінчення виробництва у 1990 році випущено 657 машин. А загальний тираж Countach — 1983 примірника.
Сьогодні колекціонерами найбільше цінуються автомобілі першої серії LP400 — як найбільш близькі до оригінальної концепції й рідкісні (всього 157 одиниць). Ціна примірника в автентичному стані з професійно виконаною реставрацією може доходити до 1,2-1,3 млн євро.
Lamborghini Miura. перший суперкар
Випуск 1966-1973 | Двигун V12 • 4 л • 350-385 к.с. | Тираж 764 авто
До Countach компанія вже прославилася моделлю Miura, що стала першим дорожнім суперкаром з центральним розташуванням двигуна. У цьому Lamborghini випередила свого "заклятого друга" Ferrari, а в майбутньому така схема стала стандартом для високопродуктивних спортивних машин. Крім того, на момент дебюту у 1966 році (теж ювілей, 55 років) модель вважалася найшвидшим серійним автомобілем у світі. І це всього через три роки після заснування компанії!
Miura прекрасна, як не глянь. Погляньте на поворотні фари, що утворюють єдину площину з капотом і виїжджають при включенні світла, проведіть поглядом по вигинах корпусу, отримуючи естетичну насолоду. Вона шедевральна, чи не так?
Кузов скульптурної краси (знову Гандіні і Bertone) приховує дивовижну у своїй інженерній досконалості конструкцію — не звичайну для дорожніх спорткарів тих років просторову трубчасту раму, а монокок відкритого типу на зразок застосованих у Формулі 1. А двигун — 4-літровий V12 — розташований за сидіннями поперечно в єдиному картері з коробкою передач і диференціалом.
Подібно Countach, модель випускалася у декількох версіях, які змінювали одна одну, вдосконалюючись і нарощуючи потужність. За дебютної P400 (350 к.с.) пішли P400 S (1969 рік, 370 к.с.) і P400 SV (1971 рік, 385 к.с.).
Крім того, були побудовані два експериментальних автомобілі — відкрита версія Lamborghini Miura Roadster і екстремальна "заряджена" Lamborghini Miura Jota. А сукупний тираж Lamborghini Miura з 1966 по 1973 рік склав 764 примірників.
Серед покупців були, наприклад, такі зірки музики, як Френк Сінатра (версія P400) і Майлз Девіс (P400 S). Але всіх переплюнув британський рок-співак Род Стюарт, який послідовно замовив всі три модифікації суперкара. До того ж певний час в його гаражі знаходилися відразу дві Міури!
Lamborghini LM002. Рембо Ламбо
Випуск 1986-1992 | Мотор V12 • 5,2 л • 350 к.с. | Тираж 328 авто
Задовго до появи Urus і зародження буму кросоверів компанія вже мала в гамі люксовий позашляховик. Страхітливий і брутальний. З величезним мотором і не менш величезним апетитом. Зʼєднавши, здавалося б, непоєднуване — розкішний салон і окрему вантажну платформу. Так-так, Lamborghini LM002 за фактом був пікапом! І цим вражає ще більше.
Найпотужніший двигун V12 від суперкара Countach LP5000 Quattrovalvole, рубаний дизайн з маскулінністю, яка ллється через край, величезні колеса, розгін до 100 км/год за 9,3 сек. і витрата палива понад 25 л/100 км — за свій вид і характер LM002 отримав прізвисько Рембо Ламбо. Ще й тому, що таким позашляховиком якийсь час володів Сильвестр Сталлоне.
За збігом у 2021 році у LM002 теж ювілей — 35 років з початку виробництва. При цьому концепція народилася ще у 1977-му, але тоді це була армійська розробка (звідси в назві літери LM — Lamborghini Militaria), а мотор розміщувався ззаду.
На жаль, Lamborghini LM002 не був прийнятий ринком, розійшовшись тиражем трохи більше 300 автомобілів, але при цьому завжди притягував зірок — в різний час серед власників були співачка Тіна Тернер, син засновника Forbes Малкольм Форбс, рокер Едді ван Хален, боксер Майк Тайсон. Зараз ціна такого автомобіля на аукціонах може доходити до $500 тисяч.
Lamborghini Diablo. Диявольськи красивий
Випуск 1990-2001 | Мотор V12 • 5,7-6 л • 485-550 к.с. | Тираж 2884 авто
На тлі трьох попередніх автомобілів Lamborghini Diablo, що прийшов у 1990 році на зміну Countach, не дивує концептуально: вже звичні двері-гільйотини, мотор з розташуванням, як у попередника. Зате вбиває наповал зовнішнім виглядом — все той же Гандіні, який на той час пішов на вільні хліби, створив досконалий образ асфальтового хижака. А своє імʼя Diablo запозичив у лютого бика, вбитого на кориді в Мадриді у 1869 році.
За роки випуску модель обзавелася безліччю модифікацій (з повним приводом, родстер, полегшена трекова версія) і офіційно відкрила автоспортивну сторінку в історії компанії. У дорожніх виконань потужність двигуна V12 варіювалася в межах 485-550 к.с., а найбільш досконалою з техніки стала остання версія — Diablo VT6.0 з мотором збільшеного обсягу, випущена у 2000 році після переходу марки під контроль концерну Volkswagen.
Lamborghini Diablo належить до когорти видатних суперкарів кінця XX століття поряд з McLaren F1, Porsche 959, Ferrari F40 і F50, Bugatti EB110, Vector W8. Всього випущено менше 2900 "Дияволів". Ціни на аукціонах дуже різняться і залежать від версії, стану та історії конкретної машини.
Direzione Cor Tauri. Шлях бика
У травні 2021 року Lamborghini представила стратегію майбутнього розвитку Direzione Cor Tauri, і вона в корені змінить марку, яку ми знали раніше.
Після переходу під крило VW нішевий виробник перетворився в одного з лідерів сегмента розкішних спортивних автомобілів. Створені під німецьким управлінням моделі Murcielago, Gallardo, Huracan і Aventador зайняли гідне місце в пантеоні слави автомобільного інжинірингу, а поява в гаммі кросовера Urus дозволила значно наростити продажі. До цього моменту всі суперкари марки оснащувалися атмосферними моторами, а гібридні технології використовувалися тільки на лімітованих спецверсії.
Тепер же взятий курс на тотальну гібридизацію та електрифікацію. Перший регулярний гібрид Lamborghini зʼявиться у 2023 році, а через рік гібридними стануть всі моделі в гамі. До кінця десятиліття заявлений випуск повноцінного електромобіля. Світ змінюється, а разом з ним — Lamborghini.