До 50-річчя суперкара Countach. Іcторія всіх культових Lamborghini минулого (фото, відео)

Прототип Lamborghini Countach LP500
Lamborghini Countach | Фото: Bertone

Цей рік для італійської марки особливий. Пів століття епохальному суперкару Countach, 55 років незабутньої Miura і оголошена недавно переорієнтація на гібриди та електромобілі в недалекому майбутньому. Фокус згадує "золотого" ювіляра та інші знамениті моделі Lamborghini

Lamborghini Countach. Клин і гільйотина

Випуск 1974-1990 | Мотор V12 • 4-5,2 л • 375-455 к.с. | Тираж 1983 авто

Lamborghini Countach Fullscreen
Lamborghini Countach перед фасадом фабрики Lamborghini в Сант-Агата-Болоньєзе
Фото: Lamborghini

Він прекрасний і самобутній, унікальний і карколомний. Кожна лінія його клиноподібного кузова, намальованого геніальним дизайнером Марчелло Гандіні з ательє Bertone, пронизує серце, не залишаючи жодного шансу не закохатися. Countach! Назва прийшла з пʼємонтського діалекту італійської мови — вигук висловлює вищу ступінь захоплення і як не можна краще підходить цьому суперкару.

Lamborghini Countach і сьогодні виглядає немов прибулець з іншої планети, а 50 років тому його дебютний показ на Женевському автосалоні 1971 року зробив ефект бомби, що розірвалася. Щоправда, випуск почався тільки у 1974-му, але це у жодному разі не скасовує ювілею, адже автомобіль з самого початку чекало серійне майбутнє.

Lamborghini Countach LP500 Fullscreen
Перший прототип Lamborghini Countach з позначенням LP500, показаний на автосалоні в Женеві у 1971 році | Фото: Bertone

На шляху до виробництва він позбувся цифрової панелі приладів (і це у 1971-му!), Але зберіг головне — дивовижну стилістику з гільйотинними дверима, що відкриваються вгору паралельно кузову. Рішення вперше застосували у 1968 році на концепті Alfa Romeo Carabo (розробка все того ж Bertone), а Countach — перший у світі серійний автомобіль з такою концепцією посадки. Згодом гільйотинні двері стали візитною карткою Lamborghini і використовувалися на всіх топ-моделях марки. Сьогодні це місце займає Aventador, який також має гільйотини.

Компонування Lamborghini Countach | Фото: Bertone Fullscreen
Компонування Lamborghini Countach | Фото: Bertone

Не менше захоплення викликає силовий агрегат. Бензиновий V12 у Countach, побудований за середньомоторною схемою, розгорнуто маховиком вперед, а коробка передач знаходиться безпосередньо в салоні. По-іншому просто не виходило розмістити двигун в моторному відсіку — при довжині 4,1 м і висоті 1,07 м мініатюрний суперкар відрізняло надзвичайно щільне компонування всіх агрегатів.

Перша версія Countach отримала індекс LP400, де букви позначали поздовжнє заднє розташування двигуна (longitudinale posteriore італійською), а цифри — його округлений робочий обʼєм. При потужності 375 к.с. автомобіль розганявся до першої "сотні" за 5,4 секунди, а максимальна швидкість складала 288 км/год.

У 1978 році зʼявилася дефорсована до 355 к.с. версія LP400 S, але у 1982-му потужність повернулася на колишній рівень з появою LP5000 S (обʼєм двигуна виріс до 4,8 л). А ще через три роки була представлена LP5000 Quattrovalvole з чотириклапанною головкою циліндрів і марнування до 5,2 л мотором: віддача відразу підскочила до 455 к.с.

Огляд Lamborghini Countach від Джеймса Мея в одному зі старих випусків Top Gear

Вінцем розвитку моделі стала у 1988 році версія 25th Anniversary, випущена, як неважко здогадатися, з нагоди 25-річчя компанії. Серед всіх Countach її відрізняють найшвидший розгін (4,8 сек. до 100 км/год), інтегровані в кузов бампери і розвинений аеродинамічний обвіс з розширювачами колісних арок і масивним антикрилом. Вона ж виявилася наймасовішою: до закінчення виробництва у 1990 році випущено 657 машин. А загальний тираж Countach — 1983 примірника.

Lamborghini Countach 25th Anniversary (1988 рік). Показана модифікація без антикрила Fullscreen
Lamborghini Countach 25th Anniversary (1988 рік). Показана модифікація без антикрила
Фото: Lamborghini

Сьогодні колекціонерами найбільше цінуються автомобілі першої серії LP400 — як найбільш близькі до оригінальної концепції й рідкісні (всього 157 одиниць). Ціна примірника в автентичному стані з професійно виконаною реставрацією може доходити до 1,2-1,3 млн євро.

Lamborghini Miura. перший суперкар

Випуск 1966-1973 | Двигун V12 • 4 л • 350-385 к.с. | Тираж 764 авто

Перший побудований екземпляр Lamborghini Miura 1966 рік Fullscreen
Перший побудований екземпляр Lamborghini Miura 1966 рік
Фото: Lamborghini

До Countach компанія вже прославилася моделлю Miura, що стала першим дорожнім суперкаром з центральним розташуванням двигуна. У цьому Lamborghini випередила свого "заклятого друга" Ferrari, а в майбутньому така схема стала стандартом для високопродуктивних спортивних машин. Крім того, на момент дебюту у 1966 році (теж ювілей, 55 років) модель вважалася найшвидшим серійним автомобілем у світі. І це всього через три роки після заснування компанії!

Miura прекрасна, як не глянь. Погляньте на поворотні фари, що утворюють єдину площину з капотом і виїжджають при включенні світла, проведіть поглядом по вигинах корпусу, отримуючи естетичну насолоду. Вона шедевральна, чи не так?

Lamborghini або Ferrari? Зробіть свій вибір, подивившись цей атмосферний ролик, який ілюструє суперництво двох марок. Проти Міури виступає легендарна Ferrari 365 GTB/4 Daytona. В ролях — Валентино Бальбоні (колишній шеф-випробувач Lamborghini) і Артуро Мерцаріо (італійський гонщик, який перемагав за кермом Ferrari)

Кузов скульптурної краси (знову Гандіні і Bertone) приховує дивовижну у своїй інженерній досконалості конструкцію — не звичайну для дорожніх спорткарів тих років просторову трубчасту раму, а монокок відкритого типу на зразок застосованих у Формулі 1. А двигун — 4-літровий V12 — розташований за сидіннями поперечно в єдиному картері з коробкою передач і диференціалом.

Трихвилинний вступ до фільму 1969 року "Пограбування по-італійськи" (Italian Job) дозволяє побачити Міуру такою, якою її бачили сучасники. В кінці епізоду герой гине в аварії, а автомобіль... Не хвилюйтеся, для зйомок використовували муляж

Подібно Countach, модель випускалася у декількох версіях, які змінювали одна одну, вдосконалюючись і нарощуючи потужність. За дебютної P400 (350 к.с.) пішли P400 S (1969 рік, 370 к.с.) і P400 SV (1971 рік, 385 к.с.).

Крім того, були побудовані два експериментальних автомобілі — відкрита версія Lamborghini Miura Roadster і екстремальна "заряджена" Lamborghini Miura Jota. А сукупний тираж Lamborghini Miura з 1966 по 1973 рік склав 764 примірників.

У 1968 році був побудований відкритий Lamborghini Miura Roadster. Автомобіль не пішов в серію, залишившись у єдиному екземплярі Fullscreen
У 1968 році був побудований відкритий Lamborghini Miura Roadster. Автомобіль не пішов в серію, залишившись у єдиному екземплярі
Фото: Lamborghini

Серед покупців були, наприклад, такі зірки музики, як Френк Сінатра (версія P400) і Майлз Девіс (P400 S). Але всіх переплюнув британський рок-співак Род Стюарт, який послідовно замовив всі три модифікації суперкара. До того ж певний час в його гаражі знаходилися відразу дві Міури!

Lamborghini LM002. Рембо Ламбо

Випуск 1986-1992 | Мотор V12 • 5,2 л • 350 к.с. | Тираж 328 авто

Lamborghini LM002 Fullscreen
Lamborghini LM002 на зораному полі неподалік від фабрики Lamborghini, яка розташована в Сант-Агата-Болоньєзе
Фото: Lamborghini

Задовго до появи Urus і зародження буму кросоверів компанія вже мала в гамі люксовий позашляховик. Страхітливий і брутальний. З величезним мотором і не менш величезним апетитом. Зʼєднавши, здавалося б, непоєднуване — розкішний салон і окрему вантажну платформу. Так-так, Lamborghini LM002 за фактом був пікапом! І цим вражає ще більше.

Найпотужніший двигун V12 від суперкара Countach LP5000 Quattrovalvole, рубаний дизайн з маскулінністю, яка ллється через край, величезні колеса, розгін до 100 км/год за 9,3 сек. і витрата палива понад 25 л/100 км — за свій вид і характер LM002 отримав прізвисько Рембо Ламбо. Ще й тому, що таким позашляховиком якийсь час володів Сильвестр Сталлоне.

Що об'єднує суперкар Countach і позашляховик LM002? Двигун! Атмосферний V12 об'ємом 5,2 л на Lamborghini LM002 розвивав 350 к.с. А на автомобілі пізніх випусків (на фото) встановлювали мотор від Lamborghini Diablo Fullscreen
Що об'єднує суперкар Countach і позашляховик LM002? Двигун! Атмосферний V12 об'ємом 5,2 л на Lamborghini LM002 розвивав 350 к.с. А на автомобілі пізніх випусків (на фото) встановлювали мотор від Lamborghini Diablo
Фото: Lamborghini

За збігом у 2021 році у LM002 теж ювілей — 35 років з початку виробництва. При цьому концепція народилася ще у 1977-му, але тоді це була армійська розробка (звідси в назві літери LM — Lamborghini Militaria), а мотор розміщувався ззаду.

На жаль, Lamborghini LM002 не був прийнятий ринком, розійшовшись тиражем трохи більше 300 автомобілів, але при цьому завжди притягував зірок — в різний час серед власників були співачка Тіна Тернер, син засновника Forbes Малкольм Форбс, рокер Едді ван Хален, боксер Майк Тайсон. Зараз ціна такого автомобіля на аукціонах може доходити до $500 тисяч.

Lamborghini Diablo. Диявольськи красивий

Випуск 1990-2001 | Мотор V12 • 5,7-6 л • 485-550 к.с. | Тираж 2884 авто

Lamborghini Diablo Fullscreen
Lamborghini Diablo
Фото: Lamborghini

На тлі трьох попередніх автомобілів Lamborghini Diablo, що прийшов у 1990 році на зміну Countach, не дивує концептуально: вже звичні двері-гільйотини, мотор з розташуванням, як у попередника. Зате вбиває наповал зовнішнім виглядом — все той же Гандіні, який на той час пішов на вільні хліби, створив досконалий образ асфальтового хижака. А своє імʼя Diablo запозичив у лютого бика, вбитого на кориді в Мадриді у 1869 році.

За роки випуску модель обзавелася безліччю модифікацій (з повним приводом, родстер, полегшена трекова версія) і офіційно відкрила автоспортивну сторінку в історії компанії. У дорожніх виконань потужність двигуна V12 варіювалася в межах 485-550 к.с., а найбільш досконалою з техніки стала остання версія — Diablo VT6.0 з мотором збільшеного обсягу, випущена у 2000 році після переходу марки під контроль концерну Volkswagen.

Lamborghini Diablo належить до когорти видатних суперкарів кінця XX століття поряд з McLaren F1, Porsche 959, Ferrari F40 і F50, Bugatti EB110, Vector W8. Всього випущено менше 2900 "Дияволів". Ціни на аукціонах дуже різняться і залежать від версії, стану та історії конкретної машини.

Direzione Cor Tauri. Шлях бика

Гібридні технології Lamborghini вперше випробувала на дрібносерійному (82 одиниці) суперкарі Sian, створеному на базі моделі Aventador SVJ. Дебют відбувся у 2019 році Fullscreen
Гібридні технології Lamborghini вперше випробувала на дрібносерійному (82 одиниці) суперкарі Sian, створеному на базі моделі Aventador SVJ. Дебют відбувся у 2019 році
Фото: Lamborghini

У травні 2021 року Lamborghini представила стратегію майбутнього розвитку Direzione Cor Tauri, і вона в корені змінить марку, яку ми знали раніше.

Важливо
Lamborghini бере курс на електрифікацію з інвестиціями в 1,5 млрд євро

Після переходу під крило VW нішевий виробник перетворився в одного з лідерів сегмента розкішних спортивних автомобілів. Створені під німецьким управлінням моделі Murcielago, Gallardo, Huracan і Aventador зайняли гідне місце в пантеоні слави автомобільного інжинірингу, а поява в гаммі кросовера Urus дозволила значно наростити продажі. До цього моменту всі суперкари марки оснащувалися атмосферними моторами, а гібридні технології використовувалися тільки на лімітованих спецверсії.

Тепер же взятий курс на тотальну гібридизацію та електрифікацію. Перший регулярний гібрид Lamborghini зʼявиться у 2023 році, а через рік гібридними стануть всі моделі в гамі. До кінця десятиліття заявлений випуск повноцінного електромобіля. Світ змінюється, а разом з ним — Lamborghini.