ДАЗ-150 "Українець" оснастили 90-сильною шісткою і міг перевозити до 4 тонн вантажу. Дизайн кабіни виконали у американському стилі.
Мало хто знає, що підприємство "Південмаш" із Дніпра до ракет займалося автотехнікою. Наприкінці 40-х років там розробили власну модель вантажного автомобіля ДАЗ-150 "Українець". Архівні фото маловідомої машини опублікували на вебсайті Wroom.
Дніпропетровський автомобільний завод заснували у 1944 році та при його будівництві використовували трофейне обладнання з німецьких підприємств. Спочатку він випускав автокрани та самоскиди на шасі ЗІС-5 та ЗІС-150. Однак у 1947 році там розпочалася розробка власної моделі ДАЗ-150.
Вантажівка, що отримала назву "Українець", являла собою модернізацію масового ЗІС-150. Головною його відмінністю була повністю нова кабіна сучаснішого дизайну в американському стилі із втопленими фарами. ДАЗ-150 отримав нові крила, капот та решітку радіатора, а водієві суттєво покращили оглядовість.
ДАЗ-150 "Українець" оснастили 5,6-літровою бензиновою шісткою ЗІС-120 потужністю 90 к. с. та 5-ступінчастою механічною КПП. Він розганявся до 71 км/год і міг перевозити до 4 тонн вантажу, а середня витрата палива склала 38 л на 100 км.
Вантажівка "Українець" успішно пройшла всі випробування. Було створено кілька різних версій моделі, серед них – сідельний тягач. ДАЗ-150 отримав схвалення влади і його готувалися запустити у виробництво.
Однак у 1951 році профіль підприємства вирішили змінити – Дніпропетровський автозавод та ще низка підприємств стали частиною нового об'єднання "Південний машинобудівний завод". Замість вантажівок почали випускати ракети, а про ДАЗ-150 забули. Усього випустили лише 8 прототипів і жоден із них не дійшов до наших днів.
Раніше Фокус розповідав про унікальний мінівен ЛАЗ-3210 – єдину легкову модель Львівського автозаводу.
Також ми писали про маловідому вантажівку ЗАЗ "Снага", яка мала скласти конкуренцію "Газелі".