Розділи
Матеріали

Стиль і передові технології: тест-драйв нового Peugeot 308

Тарас Брязгунов
Фото: Тарас Брязгунов | Дизайн Peugeot 308 став яскравішим і цікавішим

Новий Peugeot 308 — один із найоригінальніших представників сучасного С-класу. Фокус дізнався, чим хетчбек може зацікавити автомобілістів, яким не потрібен кросовер.

Хетчбеки С-класу довгий час були серед найпопулярніших моделей. Особливо високим попитом вони користувалися в ЄС, але й в Україні вони знаходили свого покупця. Нині ж на ринку домінують кросовери, однак це не означає, що від хетчбеків повністю відмовилися. На тест Фокусу було надано одного з найцікавіших та найоригінальніших представників цього сегменту — новий Peugeot 308. Модель представляє французький бренд у С-класі з 2007 року і тепер у виробництві вже третє її покоління.

У хетчбека довгий капот і рельєфні боковини
Фото: Тарас Брязгунов

Французький авангард — дизайн Peugeot 308

Новий Peugeot 308 став набагато виразнішим і цікавішим на вигляд і навіть у не найяскравішому темно-зеленому кольорі привертає загальну увагу на вулиці. У нього вельми довгий капот і рельєфні боковини.

Звісно ж, найяскравіше хетчбек виглядає в анфас. Величезна трапецієподібна решітка радіатора поєднується з розкосими фарами, доповненими фірмовими "іклами" ходових вогнів. Оптика світлодіодна у всіх Peugeot 308 2023, а в топовому варіанті GT — ще й матрична (з керуванням пучком світла). До того ж у дорожчій версії графіка ліхтарів нагадує сліди від кігтів. Заднє скло прикрите спойлером. Важлива деталь: 308 став першою моделлю Peugeot з новим логотипом бренду.

Заднє скло прикрите спойлером
Фото: Тарас Брязгунов

Новий Peugeot 308 в Україні доступний тільки в кузові хетчбек, хоча в ЄС є й універсал. Він побудований на архітектурі ЕМР2, тобто є близьким родичем Opel Astra і DS 4. У цій трійці він найкомпактніший за розмірами.

Габарити Peugeot 308 2023:

  • довжина — 4367 мм;
  • ширина — 1852 мм;
  • висота — 1441 мм;
  • колісна база — 2675 мм.
Фари Peugeot 308 доповнені стильними "іклами" ходових вогнів
Фото: Тарас Брязгунов
Ліхтарі нагадують сліди від кігтів
Фото: Тарас Брязгунов

Інноваційний і технологічний — салон Peugeot 308

Інтер'єр Peugeot 308 вийшов не менш авангардним, ніж його дизайн. Він витриманий у фірмовій стилістиці i-Cockpit. По-перше, кермо дуже невелике і скошене зверху і знизу: воно виглядає незвично, але зручно лягає в руки і його легко швидко обертати.

По-друге, віртуальний щиток приладів розташований незвично високо — на рівні очей. Сам дисплей виглядає ефектно завдяки 3D-графіці: важлива інформація виводиться на передній план. Конфігурацію дисплея можна змінювати, а колір графіки змінюється, залежно від обраного режиму їзди.

Компонування i-Cockpit — це компактне кермо і високо розташований щиток приладів
Фото: Тарас Брязгунов

Матеріали внутрішнього оздоблення кращі, ніж у спорідненого Opel Astra. Пластик переважно м'який, а в тестовому авто використано навіть шкіру Nappa.

Центральна панель 308 злегка повернута до водія, а більшу її частину займає великий 10,0-дюймовий тачскрін. Мультимедійна система вирізняється швидкістю роботи, а її меню зрозуміле і не потребує звикання. Передбачені й бездротові Apple CarPlay та Android Auto.

Ще одна "фішка" Peugeot 308 — програмовані сенсорні кнопки, яким можна призначати функції. Приміром, можна запрограмувати їм керування підігрівом сидінь або телефоном. Водночас залишилися фізичні клавіші клімату та регулятор гучності, що справді зручно під час користування на дотик.

Графіка панелі приладів має 3D-ефект
Фото: Тарас Брязгунов
Щиток приладів можна конфігурувати під себе
Фото: Тарас Брязгунов

Нижче з'явилася "двоповерхова" ніша з бездротовою зарядкою для смартфонів і роз'ємом USB-C. До речі, замість важеля КПП тут маленький джойстик, що звільняє більше місця для підстаканників. Також у Peugeot 308 глибокі та доволі місткі ящик для рукавичок і бокс у підлокітнику.

Внутрішній простір Peugeot 308

Діапазон регулювань рульової колонки і крісла водія достатній, тому зручне положення знаходжу швидко, а кермо не перекриває прилади. Посадка в Peugeot 308 досить низька.

Передні сидіння м'які та комфортабельні і з непоганою підтримкою спини. Підігрів передбачений у всіх Peugeot 308 в Україні, також обігрівається лобове скло.

Передні сидіння комфортабельні та з достатньою підтримкою спини
Фото: Тарас Брязгунов
Ззаду достатньо місця для пасажирів середнього зросту
Фото: Тарас Брязгунов

Огляд вперед і на всі боки непоганий, а от оглядовість назад трохи обмежена через невелике скло. Втім, уже в базовій версії є камера заднього виду.

Перемістимося на другий ряд. Простір для ніг тут достатній, за мірками С-класу, а ось запас над головою не найбільший. Мені зі зростом 176 см місця вистачає, а ось пасажири зростом понад 185 см можуть бути обмежені. Двом пасажирам ззаду, звісно, зручніше, адже трьом уже буде затісно.

У задніх пасажирів є підлокітник з підстаканниками, окремі вентиляційні дефлектори і порти USB-C. А ось роз'ємів USB-A всередині немає.

Об'єм багажника Peugeot 308 становить 384 л
Фото: Тарас Брязгунов
Зі складеними сидіннями рівна підлога не виходить
Фото: Тарас Брязгунов
У версіях з акустикою Focal запасне колесо відсутнє
Фото: Тарас Брязгунов

Багажник Peugeot 308 середніх розмірів — 384 л. Зі складеними задніми кріслами виходить 1302-літровий відсік, проте підлога в ньому не буде рівною. Вантажна висота у 308 невелика, а от отвір дверцят багажника міг би бути й ширшим.

У тестовому авто немає запасного колеса, адже його місце під підлогою займає сабвуфер опціонної акустики Focal. Утім, у більшості 308 "запаска" все ж таки є.

Багата "база" — комплектація Peugeot 308

Новий Peugeot 308 в Україні запропонований у доволі багато оснащених версіях. Безключовий доступ, двозонний клімат-контроль, камера, парктронік, датчики світла і дощу — все це є вже в базовій версії Allure.

Програмовані сенсорні кнопки, що програмуються, — "фішка" Peugeot 308
Фото: Тарас Брязгунов
Ящик для рукавичок у Peugeot 308 глибокий
Підлокітник ховає доволі місткий бокс
У задніх пасажирів є вентиляційні дефлектори та USB-порти

Топовий варіант GT додає навігацію, підігрів керма і контроль "сліпих" зон. У всіх Peugeot 308 передбачено набір систем безпеки — адаптивний круїз-контроль, автоматичне гальмування, утримання в смузі, розпізнавання знаків і контроль втоми водія.

Велика тяга, мала витрата — двигун Peugeot 308

Новий Peugeot 308 в Україні доступний тільки з 1,5-літровим турбодизелем BlueHDi, хоча в ЄС також є бензинові, гібридні та електричні версії. Хетчбеку С-класу цілком вистачає його 130 сил, тим паче, що у нього пристойний крутильний момент у 300 Н∙м, доступний вже з 1750 об/хв.

Загалом, на брак тяги на малих і середніх обертах скаржитися не доведеться. У мотора спокійний характер, він працює без вібрацій, а гучним стає тільки якщо його розкручувати. Плавно перемикаються передачі і в автоматичній 8-ступінчастій КПП.

Peugeot 308 в Україні пропонують тільки з 1,5-літровим 130-сильним турбодизелем
Фото: Тарас Брязгунов

Динаміки 308 вистачає для міста або обгону на трасі, хоча, звісно, це не спорткар. Розгін до 100 км/год займає 12 с, а максимальна швидкість становить 202 км/год.

Чим приваблює 1,5-літровий турбодизель, так це економічністю. Паспортна витрата пального становить 4,5 л/100 км у міському циклі і 3,8 л/100 км — у заміському. У нас вийшло 5,8 л/100 км за переважно міської їзди і майже 7 л/100 км — у заторах. Сприяє економії палива і система глушіння мотора під час зупинок, яка добре налаштована і працює без поштовхів.

У місті на Peugeot 308 можна домогтися витрати менше 6 л на 100 км
Фото: Тарас Брязгунов

Комфорт у пріоритеті

Підвіска Peugeot 308 налаштована на комфортабельну їзду і м'яко та тихо поглинає більшість вибоїн. На додачу, у 16-дюймових шин доволі високий профіль (розмір 205/60 R16), що дає змогу непогано впоратися навіть із доволі глибокими ямами.

Як не дивно, але водночас новий Peugeot 308 не надто крениться в поворотах. Він доволі приємний в управлінні і слухняно маневрує. Кермо хетчбека легке, що добре під час паркування, але йому не вистачає інформативності.

У Peugeot 308 непогана, за мірками С-класу, шумоізоляція салону. Під час їзди трасою на 100–110 км/год аеродинамічні шуми практично не турбують, та й шини майже не чути.

Підвіска 308 налаштована на комфорт
Фото: Тарас Брязгунов

Ціна Peugeot 308 в Україні

Новий Peugeot 308 в Україні коштує від 1 047 210 гривень за версію Allure. Варіант GT обійдеться в 1 146 327 гривень. З урахуванням комплектації це далеко не найвища ціна в С-класі. Звичайно, в цьому сегменті є хетчбеки дешевші, але деякі моделі набагато дорожчі.

Вердикт Фокусу

Новий Peugeot 308 — один із найавангардніших представників С-класу. Він поєднує оригінальний дизайн, інноваційний салон, комфортабельну підвіску та економічний дизель. Утім, хотілося б ширшої палітри версій, адже в Європі є і універсал, і бензинові версії, і навіть гібриди з електромобілями, які можна підзарядити.

308 став першим Peugeot з новим логотипом
Фото: Тарас Брязгунов

Плюси Peugeot 308 2023:

  • багате базове оснащення;
  • економічний турбодизель;
  • комфортабельна підвіска.

Мінуси Peugeot 308 2023:

  • не вистачає роз'ємів USB-A в салоні;
  • хотілося б ширшу палітру версій моделі.

Технічні характеристики Peugeot 308 2023

Тип двигателя дизельный с турбонаддувом
Количество и расположение цилиндров R4
Объем двигателя 1499
Мощность двигателя, л. с./об/мин. 130/3750
Крутящий момент, Нм/об/мин. 300/1750
Коробка передач 8-ст. автоматическая
Привод передний
Расход топлива, город-трасса 4,5-3,8 л/100 км
Макс. скорость, км/ч 202
Разгон 0–100 км/ч, с 12
Объем топливного бака, л 53