У київському музеї "Колеса історії" зібрано понад 100 вінтажних авто і мотоциклів, причому всі вони на ходу. Серед них — величезні американські Buick та Chevrolet, представницькі урядові ЗІЛ та розкішні Rolls-Royce.
Навіть під час війни в Україні знаходяться ентузіасти, які не бояться відкривати музеї. У Києві із 20 квітня запрацював музей автомобілів та ретро-техніки "Колеса історії", і кореспонденту Фокусу вже вдалося побувати в ньому.
Ініціатором створення музею "Колеса історії" є відомий київський колекціонер і реставратор авто, а також організатор ретро-фестивалю OldCarLand Павло Лозовенко. Роботи над його створенням тривали не один рік і повномасштабна війна змусила скоригувати плани та перенести відкриття музею, проте, попри все, він відкрив свої двері.
У експозиції зібрані понад 100 вінтажних автомобілів і мотоциклів. Частина з них відреставровані, інші — залишилися в оригінальному стані, проте увесь транспорт на ходу.
Найстаріший автомобіль у колекції — ГАЗ-А 1932 року. В Україні збережено лише кілька таких машин, які є ліцензійною копією американського Ford A. До речі, певний час їх навіть збирали у Харкові.
У 1937 році випущений розкішний Buick Roadmaster з 5,2-літровою 130-сильною вісімкою. Взагалі в музеї вистачає великих американських авто — Oldsmobile Delta 88, Lincoln Town Car, Chevrolet Impala, Chevelle і Suburban.
До періоду Другої світової належать позашляховики Willys Jeep та ГАЗ-67. Європейський автопром репрезентують одразу два розкішних Rolls-Royce — седан Silver Shadow і рідкісний кабріолет Corniche III (їх в Україні лише два). Також можна побачити Alfa Romeo GTV, Skoda 100, Tatra 603 та кілька Opel Rekord різних років випуску.
Є в музеї і справжні раритети з історією, як-от представницький лімузин ЗІЛ-115 Володимира Щербицького, який тривалий час очолював УССР. А автобус ЗІЛ-118 "Юність" у 90-х роках обслуговував кримську урядову дачу в Форосі, де в той час нерідко відпочивав Леонід Кучма. Усього випустили не більше сотні цих розкішних автобусів і свого часу модель навіть зацікавила Генрі Форда ІІ.
У колекції чимало радянських авто, які виставлені в хронологічному порядку, щоб можна було прослідкувати їх еволюцію. Експонуються і рідкісні та маловідомі версії. Наприклад, виставлені унікальний кабріолет "Таврія" та ЗАЗ-965 "Ялта" — експортний варіант горбатого "Запорожця". А звичайна на вид "Волга" ГАЗ-23 оснащувалася потужним 195-сильним V8 від "Чайки" і автоматичною КПП та випускалася малими серіями для КДБ.
У музеї "Колеса історії" зібрана велика колекція моделей Київського мотозаводу, серед яких є і досить незвичні на кшталт пожежного мотоцикла "Дніпро". Виставлено і єдиний український квадроцикл ЗІМ-350, який у 90-х роках виготовляли на танковому Заводі імені В. О. Малишева у Харкові.
Цікавою є і експозиція предметів побуту ХХ століття. У музеї виставлені старовинні меблі, іграшки, ігрові автомати, радіоприймачі, телевізори й магнітофони. Вони дають змогу відвідувачам перенестись у минуле, а комусь — згадати дитинство.
Раніше Фокус розповідав, що 130-річний автомобіль виїхав на гоночний трек. Це перша серійна модель у світі.
Також ми писали, що в Києві виявили занедбаним рідкісний німецький кросовер з 12-циліндровим двигуном.