Люксова маршрутка: тест-драйв електричного бізнесвена Maxus MIFA 9
В Україні з'явився преміальний електричний мінівен Maxus MIFA 9. Фокус познайомився із нестандартним авто та оцінив рівень його розкоші.
Марка Maxus знайома поки що не всім українцям, утім її автомобілі представлені у різних куточках світу — від Німеччини і до Сінгапуру та Нової Зеландії. В Україні цей бренд з’явився зовсім нещодавно, на початку 2024-го року. І хоча минуло лише півроку, на наш ринок вивели дуже цікаві та незвичні моделі – електричні пікап T90 EV та преміальний мінівен MIFA 9, тест-драйв якого Фокусу вдалося провести нещодавно.
Аби не заглиблюватися в історію, достатньо знати, що Maxus – спадкоємець британського автовиробника LDV, якого в 2009-му році поглинув китайський концерн SAIC (він також володіє брендом MG). На честь сімейства моделей LDV Maxus у 2011-му і було названо новий бренд, під яким зараз випускаються здебільшого електричні автомобілі (хоча є версії і з двигунами внутрішнього згоряння). До речі, SAIC — партнер найбільшого у світі виробника акумуляторів для електромобілів CATL.
Що таке MIFA 9?
Як заявляє виробник, MIFA — це абревіатура від Maximum, Intelligent, Friendly and Artistic ("максимальний, розумний, дружній та мистецький"), а цифрою "9" в лінійці Maxus позначають усі преміальні моделі. За своїми розмірами цей бізнесвен співставний з Cadillac Escalade і більший за Toyota Land Cruiser 300 майже на 300 мм. Простіше кажучи, MIFA 9 – чималий автомобіль.
Габарити Maxus MIFA 9:
- довжина — 5270 мм;
- ширина — 2000 мм;
- висота — 1840 мм;
- колісна база — 3200 мм.
У дизайні поєднуються класичні риси мінівенів з елементами футуризму. У Maxus MIFA 9 тоненькі діодні фари, ліхтарі складної форми та чимало хрому в оздобленні.
Розкіш бізнескласу
Сідаємо всередину, причому спочатку вивчимо другий ряд, оскільки він тут є основним. Зсувні двері доповнені електроприводом, а їх отвір широкий, тому посадка та висадка відбуваються легко.
Новий Maxus MIFA 9 в Україні пропонується винятково у топовій комплектації, де є абсолютно все, що потрібно. Хоча, як на мене, для сімейного авто він навіть занадто розкішний. Перша асоціація, яка приходить на думку – це офіс на колесах, де "головні герої" сидять на середньому ряду. Автомобіль можна використовувати для готельного трансферу чи у якості дорогого бізнес-шатла.
Власне, для пасажирів усе тут і облаштували: є розкладні столики, пульти керування (можна навіть посунути крісло переднього пасажира, щоб не заважало), дуже зручні сидіння з підлокітниками, окрема зона клімату, підсклянники і навіть масаж (причому можна обрати вид масажу та його інтенсивність). Окрім того, для зручності є різні режими налаштування сидінь (напівлежачи, з підставкою під ноги тощо). Звісно, усе це регулюється не вручну, а за допомогою електроприводів.
Третій ряд сидінь теж доволі просторий, хоча місця там все ж менше, та й сидіння не такі зручні й позбавлені тих опцій, які передбачені для VIP-пасажирів другого ряду.
Водій – не головний
Що стосується водія, то він тут, швидше, є представником обслуговуючого персоналу. Його місце, звісно, комфортабельне, проте не настільки розкішне. На передній панелі встановлено невеликий цифровий щиток приладів та тачскрін мультимедіа, а кнопок та перемикачів небагато.
Для зручності керування є камери кругового огляду, парктронік, цифрове дзеркало та набір систем безпеки. Одначе водію доведеться дослухатися сигналів електронних "помічників", незалежно від того, хоче він того чи ні. Адаптивний круїз-контроль, автоматичне гальмування, утримання в смузі – допоміжної електроніки вистачає і вона постійно вдає про себе знати численними сигналами. З іншого боку, зважаючи на клас автомобіля та його орієнтованість на пасажирів, надмірний контроль з боку електронних систем є запорукою безпеки.
Проте варто констатувати, що якщо примусово не вимикати (хоча б частково) ці системи, вони бувають аж занадто настирливими — як комарі у літній вечір. Тож, аби не з’їхати з глузду, є два виходи: або чітко дотримуватися усіх правил дорожнього руху, або заздалегідь вимикати всі електронні системи (робити це доведеться щоразу після запуску).
Динаміка та запас ходу Maxus MIFA 9
Мотор Maxus MIFA 9 розвиває 245 к. с. і 350 Н∙м і 2,5-тонному мінівену його вистачає. Розгін до сотні займає 9 секунд – це досить непоганий показник для такого велетня. Максимальна швидкість обмежена на позначці 180 км/год.
Новий Maxus MIFA 9 має батарею на 90 кВт∙год, а заявлений запас ходу становить 595 км. У реальних умовах досягти такого пробігу без підзарядки малоймовірно, особливо, на трасі. Утім, 450-490 кілометрів – цілком реально. Якщо мінівен "забитий" пасажирами (від їхньої ваги залежить чимало), то запас ходу зменшиться до 400-450 км. З огляду на розміри та місткість MIFA 9, як на мене, такі характеристики є вельми достойними.
Зарядити електрокар змінним струмом потужністю 11 кВт можна за 8,5 години. Швидка зарядка постійним струмом (потужністю 130 кВт) на 80% займає 30 хвилин.
Тихо та плавно
Враження від їзди доволі суттєво залежать від того, де перебуває пасажир. Приміром, спереду комфортно і тихо, на другому ряду – не гірше, а от третій ряд – це вже не ті відчуття. Там більш шумно, та й робота підвіски більш відчутна.
До речі, хорошою дорогою MIFA 9 їде плавно і навіть "ласкаво" – саме цей епітет, як на мене, найкраще описує підвіску мінівена. А от ями відпрацьовуються доволі "нервово". Тож стихія цього мінівена – не райцентри з розбитими шляхами, а траса чи мегаполіси з якісним і рівним дорожнім покриттям.
Ціна Maxus MIFA 9
Оскільки Mifa 9 продається у багатьох країнах світу, із різним оподаткуванням та обсягами ринку, то вартість цього авто сильно відрізняється. У Австралії вона становить $106 000, в Німеччині – майже 70 000 євро, а в Сингапурі – аж $300 000!
В Україні ж станом на зараз купити Міфа 9 у максимальній комплектації можна за 2 109 105 гривень, тобто 45 900 євро. Отже, це найдешевший преміальний мінівен на українському ринку. До того ж. на електромобілі Maxus діє офіційна гарантія 5 років або 100 000 км, а гарантія на батарею становить 8 років або 200 000 км.
Вердикт Фокуса
Maxus MIFA 9 – електрична альтернатива представницьким мінівенам на кшталт Mercedes V-Class чи Volkswagen Multivan. Мінівен розкішний, багато оснащений та водночас суттєво дешевший за аналоги, хоча водієві доведеться миритися з настирливими електронними "помічниками".
Плюси Maxus MIFA 9:
- розкішний салон;
- багате оснащення;
- відносно невисока ціна.
Мінуси Maxus MIFA 9:
- настирливі системи безпеки;
- підвіска не завжди відпрацьовує вибоїни.
Технічні характеристики Maxus MIFA 9:
Тип двигуна | електричний |
Потужність двигуна, к. с. | 245 |
Обертальний момент, Нм | 350 |
Коробка передач | 1-ступінчастий редуктор |
Привід | передній |
Запас ходу, км | 595 |
Макс. швидкість, км/год | 180 |
Розгін 0–100 км/год, с | 9 |
Ємність батареї, кВт∙год | 90 |