Розділи
Матеріали

"Вибухова загроза" від РФ: роботу "зернового коридору" призупинено, — консалтингова компанія

Володимир Пєнов
Фото: trans-agent | Ілюстративне фото: зерновоз

За даними компанії "Барва Інвест", останні кілька днів судна не проходили зерновим коридором через загрозу, яка виникла після того, як літаки ЗС РФ скинули в море вибухівку.

Україна тимчасово зупинила рух суден "зерновим" коридором через потенційні небезпеки, пов'язані з діями російських військових літаків і морських мін. Про це в четвер, 26 жовтня, повідомляє київська консалтингова компанія "Барва Інвест".

У компанії заявили, що ще 25 жовтня Адміністрація морських портів України (АМПУ) повідомила про те, що з 26 жовтня буде призупинено рух суден з та до коридору.

"Таке призупинення де-факто вже діяло протягом останніх двох днів через рішення військових, які посилалися на "вибухову загрозу", що виникла внаслідок збільшення активності російської авіації", — зазначили в компанії.

Чому зупинили рух суден

У консалтинговій компанії повідомили, що рішення АМПУ пов'язане з інформацією командування про те, що російська тактична авіація продемонструвала підвищену активність поблизу морського торговельного шляху над Чорним морем.

Зокрема, 25 жовтня повідомлялося, що авіація ЗС РФ скинула чотири вибухові пристрої у води, де проходить "зерновий коридор".

"Важливо зазначити, що ці події можуть свідчити про спроби Російської Федерації дискредитувати Збройні сили України", — зазначили в компанії.

Економічні наслідки

Як зазначає консалтингова компанія, ці несподівані обмеження призведуть до припинення роботи суден, і передбачається, що бізнес-спільнота відреагує негативно на цей непередбачуваний хід подій. Учасники ринку, які наразі зазнають фінансових втрат через простої, будуть змушені враховувати ці ризики та передавати додаткові витрати вниз по ланцюжку логістики.

"Як завжди, у результаті це відчує виробник на рівні закупівельної ціни", — резюмували в компанії.

Офіційні повідомлення

Зазначимо, що на момент публікації матеріалу АМПУ і Військово-морські сили не повідомляли про припинення руху суден.

"Зерновий коридор"

У липні 2023 року Росія відмовилася від участі в Чорноморській зерновій ініціативі. Відомство оборони Росії оголосило, що з 20 липня судна, які прямують в акваторію Чорного моря та українські порти, розглядатимуть як можливих перевізників військових вантажів.

20 липня президент РФ Володимир Путін висунув умови для відновлення зернової угоди. Він висунув вимогу скасування санкцій проти російського зерна і добрив, повернення системи міжнародних платежів SWIFT у російські банки, дозволу на торгівлю запчастинами для сільгосптехніки і розблокування сільськогосподарських активів. Крім того, Путін закликав розв'язати проблеми зі страхуванням і фрахтуванням суден, а також відновити роботу аміакопроводу "Тольятті-Одеса".

10 серпня Військово-морські сили України затвердили тимчасові маршрути для комерційних суден ("зерновий коридор"), що прямують із портів України.

16 серпня міністр розвитку громад, територій та інфраструктури України Олександр Кубраков повідомив, що з порту Одеси тимчасовим коридором вирушило перше судно-контейнеровоз JOSEPH SCHULTE під прапором Гонконгу.