Розділи
Матеріали

Рейтинг топменеджерів 2024: хто показав зростання у харчовій промисловості та ритейлі

Дар'я Денисова
Фото: pexels.com | Харчова промисловость та ритейл працюють під час війни - досвід найкращих компаній

Представники харчової промисловості продовжують виробництво на своїх фабриках і підтримують максимальну дистрибуцію, щоб забезпечити українців продуктами харчування. Ритейл адаптує процеси всередині компаній, здійснює релокації і утримує позиції. Фокус дослідив досвід 6 компаній і з'ясував, як зміна стратегій і швидке реагування допомагає їм вистояти під час війни.

Торгівля та харчопром — галузі, які є справжніми драйверами української економіки. Внесок роздрібної та оптової торгівлі у ВВП України становить майже 14%, і навіть повномасштабна війна не змогла похитнути її позиції. А харчопром не лише відкриває нові ринки збуту в ЄС, але й підтримує аграріїв під час війни. Про це йдеться у новому "Рейтингу найкращих керівників компаній 2024" від Фокусу.

Стійкість торгівлі: як адаптуються галузі до воєнних викликів

Вже 2023 року вітчизняний ритейл майже повернувся на довоєнний рівень. Беззаперечним лідером серед сегментів як за кількістю мереж, так і за виручкою, є FMCG (товари широкого попиту), друге та третє місця за виручкою посідають DIY та Електроніка. А, згідно з аналізом YouControl.Market, за понад два роки війни в секторах роздрібної торгівлі знизилася інтенсивність ліквідацій компаній.

Промисловці продовжують інвестувати у виробництво і будують нові підприємства. Український продовольчий бізнес впроваджує нові бізнес-моделі

Харчова ж промисловість за цим показником взагалі показала найменшу кількість закритих підприємств у 2023 році.

Промисловці продовжують інвестувати у виробництво і будують нові підприємства. Український продовольчий бізнес впроваджує нові бізнес-моделі.

Торгівля — галузь,що є справжнім драйвером української економіки
Фото: Getty Images

Лідери рейтингу кращих топменеджерів за версією Фокусу в галузі харчової промисловості

  • Аднан Топіч, генеральний директор Coсa-Cola HBC в Україні, Вірменії та Молдові.

У 2023 році виторг компанії суттєво збільшився у порівнянні з відповідним показником 2022 року та становив більше ніж 10 млрд грн. Від 24 лютого 2022 року компанія виділила українцям благодійну допомогу на суму понад 35 млн доларів.

  • Алессандро Дзанеллі, Nestlé в Україні.

В Україні компанія працює майже 30 років, і вона стала першою мультинаціональною компанією, яка зробила великі інвестиції в Україну, не чекаючи завершення війни. Компанія зберегла двозначні темпи зростання продажів, продовжує інвестувати у виробництво і будує нову, четверту в Україні, фабрику, роблячи внесок у підтримку економіки.

  • Олег Хайдакін, PJSC Carlsberg Ukraine.

У 2023-му компанія запустила нову лінію розливу на заводі у Києві. Завдяки цій інвестиції потужність виробництва продукції у банках зросла на 80%. Ба більше, Сarlsberg Ukraine підтримує аграріїв під час війни, адже використовує для виготовлення продукції виключно український ячмінь, придбаний у локальних виробників, зокрема із Запорізької, Київської областей.

Представники харчопрому продовжують виробництво на своїх фабриках і підтримують максимальну дистрибуцію

Лідери рейтингу кращих топменеджерів за версією Фокусу в галузі торгівлі

  • Владислав Чечоткін, засновник і співвласник компанії "Розетка".

В жовтні 2023-го в компанії повідомили, що обсяги продажів за підсумками року перевищують показники довоєнного 2021-го. Мережа точок компанії зростає: в 2023 році відкрито 40 нових франчайзингових точок. Найбільше відкриваються нові точки по франшизі у Київській, Львівській, Дніпропетровській, Івано-Франківській та Одеській областях.

Український продовольчий бізнес під час війни впроваджує нові бізнес-моделі.
Фото: Pexels
  • Борис Марков, генеральний директор корпорації АТБ.

В умовах військової агресії усі магазини мережі працюють в посиленому режимі. Графік їх роботи коригується у відповідності до місця розташування. Компанія проводить погодинний моніторинг ситуації по всім регіонам присутності. В умовах руйнування логістики, відсутності морських шляхів, блокування імпорту, паніки перевізників мережа АТБ зуміла залишитися на плаву.

  • Марк Петкевич, генеральний директор Novus.

Українська мережа супермаркетів продовжує розвиватись та збільшувати свою частку на ринку фуд ритейла. В 2023 році мережа відкрила 6 нових магазинів різного формату. Компанія інвестувала в створення єдиного Логістичного центру в Києві, та відкрила низку магазинів. Щоб бути енергонезалежними та мати резерв стійкості, встановила генератори та Starlink в кожному магазині.

Читайте також: "СЕО NOVUS Марк Петкевич: наші амбіції – стати національним лідером після війни".

Нагадаємо, експерт з питань енергетики Андріан Прокіп вже пояснював Фокусу, чому потрібно обмежувати в енергозабезпеченні не лише промисловість, а й населення під час війни.