Розділи
Матеріали

Військовий ремонт у "полях": Польща та Німеччина не зійшлися в ціні ремонту "Леопардів"

Тимур Савін
Фото: militarytimes.com | У Польщі мають залишитися щонайменше потужності для ремонту танків Leopard, упевнені експерти

Німеччина хоче вийти з угоди щодо створення ремонтного хаба для танків Leopard через високі цінові запити Польщі. Виїзні бригади можуть швидко полагодити в Україні легкі поломки. А в разі серйозних пошкоджень танк відвезуть на завод-виробник.

Уряд Німеччини оголосив про вихід із угоди з Польщею про ремонт танків Leopard, пошкоджених під час боїв в Україні. Причину відмови оприлюднять найближчими днями. Джерела газети Handelsblatt з'ясували, що йдеться про сильно перебільшені цінові очікування поляків.

Українська армія дуже потребує повернення пошкоджених бойових танків, оскільки в поточному контрнаступі зазнає втрат, заявили джерела.

"У березні після довгих коливань Німеччина передала Україні 18 танків Leopard 2 A6. Обіцяли постачання й інші європейські країни. Є проблема щодо наданих Польщею танків Leopard A4: із 14 машин, які дали, вісім пошкоджено", — вказали співрозмовники.

Танки Leopard 2A5 і Leopard 2A6 мають ремонтуватися в Німеччині і, можливо, в Литві, повідомив представник Німеччини журналістам німецького каналу NTV у кулуарах саміту НАТО у Вільнюсі.

"Тривають дискусії про те, як ремонтувати основні бойові танки Leopard 2A4. Польща та Німеччина хочуть узгодити всі ідеї разом", — сказав представник Берліна.

Привеземо "Леопарди" країнам Балтії: куди відправити пошкоджену техніку?

Якщо Німеччина вийде з угоди, у Польщі мають залишитися щонайменше потужності для ремонту "Леопардів", каже Фокусу майор запасу ЗСУ, військовий експерт Олексій Гетьман.

"Інакше доведеться везти танки на ремонт у Німеччину. Це не є спробою перешкодити діям української армії на фронті. Тільки вчора [11 липня] Міноборони Німеччини оголосило про постачання 25 танків Leopard (ідеться про новий пакет військової допомоги Україні від Берліна, до нього увійдуть старіші моделі "Леопардів" 1 A5, дві установки ППО Patriot, 40 БМП Marder, — ред.)", — зазначив експерт.

Суть питання може зводитися до технічних нюансів. Рішення Німеччини збільшувати постачання танків Leopard і водночас урізати місця їхнього ремонту здається нелогічним, зауважив Гетьман.

"Крім цінових очікувань поляків, треба узгодити техмоменти. Німеччина розуміє, що відправляє в Україну танки на війну, а не на парад. Природно, вони ламатимуться, їх потрібно ремонтувати", — пояснює він.

Ремонтний хаб для танків Leopard може з'явитися і в іншому місці. Найкращі альтернативні варіанти — Румунія або країни Балтії, вважає директор інформаційно-консалтингової компанії Defense Express Сергій Згурець.

"Можливо, у період вакууму будуть виїзні бригади, щоб ремонтувати техніку в Україні. Німеччина в цьому не зацікавлена. Українські технічні фахівці проходили навчання на цих танках. Чекаємо також обіцянки [німецького збройового концерну] Rheinmetall про будівництво за три місяці танкового заводу в Україні (генеральний директор концерну Армін Паппергер заявив про це 10 липня цього року, — ред.)", — коментує він Фокусу.

За словами фахівця, у ремонту військової техніки є три категорії складності:

  • військовий ремонт на місці, поруч із зоною бойових дій;
  • приїзд спецбригади й вирішення складних питань на місці;
  • танк відправляють на завод-виробник.

Польща може надавати допомогу Україні, використовуючи своїх фахівців. Необов'язково робити це через хаб, адже й польські військові експлуатували танки Leopard, підсумував Згурець.

Ремонтний хаб для танків Leopard спочатку планували відкрити в Польщі. Про домовленість західні партнери оголосили 21 березня на авіабазі "Рамштайн". Міністр оборони Німеччини Борис Пісторіус оцінив приблизну вартість хаба в 150 мільйонів євро.

У квітні міністр оборони Польщі Маріуш Блащак оголосив, що центр обслуговування танків Leopard 2 з'явиться на базі заводу Zakłady Mechaniczne Bumar Łabędy SA в польському місті Глівіца.