Розділи
Матеріали

Плата за комфорт: чому необхідно підвищувати податки та тарифи

Подальше підвищення акцизів на паливо викликало широкий суспільний резонанс. Економіст Сергій Куюн дивується: чому люди, які славлять ЗСУ у соцмережах, не бажають допомогти їм у реальному житті — адже гроші від акцизів підуть на підтримку фронту.

Фото: Flickr | Навіть незначне зростання акцизів на пальне – серйозна допомога фронту

Знов про хрестик і труси

Читаєш у соцмережах щодня:

Слава ППО!

Харків, тримайся!

Наші котики, спасибі вам!

Треба переходити на військові рейки!…

Що змушений робити уряд? Правильно, підвищувати податки, зокрема акцизи на пальне, щоб закрити дірку у сотні мільярдів гривень бюджету, де ключова стаття – оборона. (Досі читаю в коментах: а хіба Захід нам не дає на це грошей???!!! Не дає, виключно на гуманітарні потреби – зарплатня вчителям, медикам, пенсії).

Податкова складова на бензин та дизель на першому етапі зросте на 1,5-2 грн/л. Більше – на скраплений газ, тому що у проєктi закону пропонується зробити податкове навантаження на споживачів всіх марок пального однаковим, і це дуже справедливо. Це те, що ми всі потребуємо сьогодні – рівних умов та справедливості. (Держава 15 років підтримувала пільговим акцизом цей сегмент ринку, головним чином, саме споживачів, досягла бажаного результату, але все, баста, тепер цей сектор має працювати на бюджет і державу).

Отже, що ж ми чуємо тепер від тих, хто щодня дякує котикам в окопах, славить ППО та зичить Харкову триматися під КАБами?

Ой нє, це грабьож! Гроші вкрадуть! Людям важко! Село гине!…

На медіакампанію по зриву програми з підняття податків витрачаються багатотисячні бюджети щодня. Вчора навіть Анатолія Кириловича Кінаха витягли на світ божий, який мовчав багато років, а тут з якогось переляку вирішив перервати паузу, щоб по-батьківськи закликати уряд все зважити (без таких цінних порад там би до цього не додумались).

Якийсь чувак по тєлєку на повному серйозі вєщаєт, що, мовляв, за все заплатять люди! Так, бляха, кеп, правильно! Бо акциз – це податок на споживання, в цьому його природа, щоб його платив споживач!

Наочна ілюстрація того, як швидко змінюється позиція, як тільки настає час платити. При тому, що платити треба за свій захист, фактично майбутнє своєї родини.

Що особливо вкурвлює, то це дріб'язковість. Йдеться про 1,5-2 грн, це коливання, які відбуваються на ринку щомісяця. У березні-квітні через зовнішній ринок ціна на бензин/ДП зросла на 5 грн/л, і це майже нікого не цікавило, тихо. Зараз йдеться про можливі коливання у розмірі 1,5-2 грн – ґвалт! Тобто ладні платити кому завгодно, але не бюджету своєї країни?

Не на часі. Нехай уряд шукає інші шляхи латати дірки у військовому бюджеті.

Хочеться запитати: а коли буде на часі? Коли КАБи не тільки по Харкову, а й по Дніпру з Полтавою і Києвом полетять?

А це ж тільки початок. На черзі підняття тарифу на світло, підвищення ПДВ та військового збору, збільшення оподаткування ФОПів. І там цифри набагато цікавіші, але багато хто всрався вже на першому етапі – паливному акцизі.

Навіть уряд вже нарешті почав підв'язувати з популізмом, хоча ще сором’язливо пояснює підвищення акцизів на пальне якимось європейськими зобов’язаннями. Рада, президент, всі змушені знімати рожеві окуляри. Не прокатило… Зараз те, що треба було робити ще у 2022-му, почало робитися. Нехай криво-косо, але пішло. Краще пізно, ніж ніколи.

Тож я раджу не скиглити, а готуватись до справжніх важких часів. Вони давно настали для тих, хто на фронті, хто намагався й намагається подовжити комфортне життя "тиловиків". Але прийшов час затягувати паски, якщо хочете допомагати котикам, ППО та бачити гарні відосики, як наші рвуть ворога. Безплатний сеанс цього кіно закінчується зокрема для тих, хто донатив коменти і лайки замість живих грошей.

Автор висловлює особисту думку, яка може не збігатися із позицією редакції. Відповідальність за опубліковані дані в рубриці "Думки" несе автор.

Джерело