Не тільки F-16: Україна може залучити іноземних пілотів і аеродроми за кордоном
За словами шеф-редактора компанії Defense Express Валерія Рябих, до польотів на винищувачах можна було б залучати не тільки вітчизняних пілотів, а й іноземних. Також у теорії є можливість використовувати аеродроми в сусідніх країнах.
На тлі деякої неузгодженості з наданням Україні винищувачів F-16 і нагальної необхідності закрити над країною небо експерти в коментарі Фокусу заявили, що є ще кілька варіантів прискорити створення зон безпеки.
По-перше, можна залучати до польотів на F-16 іноземних пілотів, а не тільки українських.
"Зараз вчаться як українські бойові льотчики, так і курсанти. Програма максимальна, розтягнута в часі та просторі, стосується не тільки пілотів, а й технічного персоналу. Вже є декілька ескадрилей, — говорить у коментарі Фокусу шеф-редактор інформаційно-консалтингової компанії Defense Express Валерій Рябих. — Також українське законодавство дозволяє долучати до ЗСУ іноземних громадян. Немає великої різниці між тим чи іноземець служить в сухопутних військах, чи він може служити в повітряних військах. На всіх етапах допомоги Україні саме закордонні пілоти брали участь у підготовці наших льотчиків та підготовці спорядження. Ці фахівці говорили, що крім закордонних льотчиків-волонтерів, які допомагають зі спорядженням, є велика кількість людей, яка могла б потенційно долучитись до захисту нашої країни, як льотчики літаків. Таку можливість теж не можна виключати, особливо за наявності стимулів — винагороди, яка би відповідала складності завдання".
По-друге, реально використовувати аеродроми в сусідніх європейських країнах.
"Коли українці на різних рівнях звертаються до НАТО, вони просять створити повітряну парасольку, захистити небо над заходом Україною, — зазначає президент Центру глобалістики "Стратегія ХХІ" Михайло Гончар. — Ця ідея поки була відкинута, аби "не втягувати НАТО у війну з Росією". Але час змінюється. Не загально Альянс, а окремі країни могли б імплементувати ті ідеї, які раніше озвучувались. Особливо з урахуванням прецедентів залітання ракет i дронів у повітряні простори Польщі чи Румунії. Ці країни могли б заявити: ми прагнемо захистити свою територію, піднімаючи винищувачі. Вони їх і так піднімають, але могли б ще й реагувати на загрозу. У разі дозволу з українського боку, певна зона в смузі від півночі до півдня може патрулюватися авіацією так званої коаліції рішучих. А може бути домовлено про патрулювання значно більшої зони, зокрема, територію на заході України. Росія матиме попередження, що все, що вилітатиме з їхнього боку в цю зону — буде знищуватися".
Більше читайте в матеріалі Фокусу: "Захід шалено запізнюється": чому F-16 продають Аргентині замість України".
Нагадаємо, речник Повітряних сил Ілля Євлаш в інтерв'ю Фокусу сказав, що для протистояння повітряним атакам ЗС РФ важливе значення мають не тільки F-16, а й тип блоку, радара і озброєння.
Раніше йшлося, що Нідерланди відправляють до Румунії ще три літаки F-16: навчатимуть українських пілотів.