Розділи
Матеріали

"Мрію" мали евакуювати до Німеччини напередодні війни з РФ, але план провалився, — Bild

Фото: Getty Images | У Німеччині поділилися планом евакуації АН-225 "Мрія", який не спрацював

Капітан екіпажу Дмитро Антонов розповів, що за кілька годин до вторгнення вже готовий був вивозити літак із країни, але цього не дали зробити "за вказівкою вищого керівництва".

Найбільший вантажний літак у світі АН-225 "Мрія", який зруйнували російські окупанти у лютому 2022 року, мали евакуювати до Німеччини, але низка факторів не дала цього зробити. Про це пише портал Bild.

Відправити транспортний засіб мали до міжнародного аеропорту "Лейпциг/Галле", який до цього приймав його за всю історію 32 рази.

Евакуацію було сплановано заздалегідь і капітан екіпажу Дмитро Антонов згадує, що ввечері 23 лютого, за кілька годин до вторгнення був усередині літака і був готовий відлітати. Цього не дали зробити "за вказівкою вищого керівництва", як то кажуть у матеріалі.

У Німеччині поділилися планом евакуації АН-225 "Мрія", який не спрацював
Фото: liga.net

"Переміщення АН-225 та меншого АН-124 літаків було заплановано на 25 лютого. Рішення про це було прийнято 21 лютого. Розмови про це велися за кілька тижнів до цього", — заявив представник аеропорту "Лейпциг/Галле" Уве Шухарт. При цьому місце в Німеччині для "Мрії" було повністю готове ще 26 січня — практично за місяць до вторгнення.

На супутникових знімках із аеродрому в Гостомелі видно, що важливі літаки були навмисно залишені під ударом, а неробочі повітряні судна залишилися недоторканими.

"Ті, хто приїжджав на аеродром, достеменно знали, які літаки працюють, а які потрібно збити насамперед", — вважає Дмитро Антонов.

Руйнування АН-225 "Мрія": хто може бути причетний

Колишній генеральний директор компанії "Антонов" Сергій Бичков незадовго до вторгнення був зайнятий тим, що вивозив друзів та родичів за кордон, як стверджує автор матеріалу, і видавав їх за "авіаційних фахівців".

9 березня Служба безпеки України провела обшук та вручила підозри ексгенеральному директору ДП "Антонов" Сергію Бичкову, а також начальнику з безпеки Сергію Нетьосову.

Підозру заочно вручили директору ДП "Антонов" Харченку. Слідство припускає, що вони в січні-лютому 2022 року відмовляли Національній гвардії у зведенні інженерно-фортифікаційних споруд на території аеропорту Гостомель. Це призвело до захоплення аеродрому і до того, що АН-225 "Мрія" був повністю зруйнований 24 лютого 2022 року російськими окупантами.

6 квітня 2022 року "Укроборонпром" звільнив директора авіабудівного концерну "Антонов" Сергія Бичкова. Причину звільнення на той момент не називали.