Розділи
Матеріали

Україна атакувала завод, на якому виробляють Ту-22М3 й Ту-160: чим він важливий (фото)

Олена Клименко
Фото: З відкритих джерел | Ту-22М3

Завод у Казані, як зазначають аналітики Defense Express, має стратегічне значення для РФ. На підприємстві працюють 8,5 тисячі співробітників, він один із найбільших у країні.

Українські далекобійні БПЛА кілька днів тому атакували авіазавод у Казані (КАПО), на якому виробляють стратегічні бомбардувальники Ту-22М3 й Ту-160. Попри те, що наслідки цієї атаки досі невідомі, однак уже сам факт того, що Україна вдарила власними дронами по КАПО, є вкрай важливим із символічної точки зору. Про це пише Defense Express.

Експерти наголошують, що важливим фактом є не лише розташування заводу в Казані на відстані понад 1000 кілометрів від кордону з Україною. Річ у тім, що КАПО для російського військово-промислового комплексу відіграє настільки важливу роль, що цей об’єкт був використаний як "декорацію" при проведенні одного з пропагандистських заходів, у якому взяв участь президент Росії Володимир Путін.

Військові, зокрема, згадали про візит Путіна на авіазавод у Казані в лютому 2024 року. Під час його перебування на підприємстві стало відомо, що впродовж останніх двох років на КАПО вдалося модернізувати лише два стройові бомбардувальники Ту-160, а також виготовити ще два аналогічні літаки, використовуючи заготовки радянських часів за програмою "воспроизводства".

Ще один цікавий момент полягає в тому, що ці дві нові одиниці Ту-160 зі старих заготовок були викочені з цехів заводу ще у 2022 році, проте Міноборони РФ, яке виступало замовником, їх усе ще не прийняло.

КАПО в березні 2023 року показав ще один оновлений варіант Ту-22М3М, викочений із цехів заводу. Однак цей бомбардувальник став лише другим упродовж останніх 5 років. Іншої інформації, яка б стосувалася робіт над літаками типу Ту-22М3 на потужностях авіазаводу в Казані, наразі немає.

Бомбардувальник Ту-22МЗ

Амбітні плани заводу з виробництва не виконані

Також відомо, що росіяни анонсували досить амбітні плани щодо розгортання виробництва на потужностях КАПО. У грудні 2023 року на майже всі Ту-22М3 поставити штангу дозаправки, що дозволяє літати впродовж кількох годин. Також тоді стало відомо про наміри РФ зробити 70 Ту-214 на заводі-виробнику Ту-160 і Ту-22М3, проте план не виконується.

Причиною невиконання таких планів є незадовільна ситуація з виробничим потенціалом цього заводу. Зокрема відомо, що обладнання авіазаводу в Казані оновили лише 40% від плану. А для організації виробництва цих самих Ту-214 використовуватимуть цех, який призначався для ПАК ДА як заміна Ту-95МС і Ту-160.

Попри всі ці нюанси, для російського ВПК цей завод має стратегічне значення. До того ж справа не лише в номенклатурі й обсягах виробництва, а й у чисельності задіяного персоналу. Зараз відомо, що КАПО налічує 8,5 тисячф працівників, хоча й темпи під питанням, це підприємство є одним із найбільших у РФ, його можна порівнювати хіба що з "Уралвагонзаводом", який має 12 тисяч працівників.

3 лютого в ГУР Міноборони повідомили, що в Росії розстріляли пілота стратегічного бомбардувальника Ту-95, який постійно атакував Україну. Ішлося про майора Стегачова Олега Сергійовича.

До того ж 2 січня військовий експерт Олександр Коваленко розповів, що Росія через зношеність бомбардувальників Ту-95 боїться перевантажити їх ракетами.