Розділи
Матеріали

У російських ракетах, якими обстрілюють Україну, 70% американських деталей, — ЗМІ

Артем Кальніченко
Фото: Генштаб ЗСУ | Уламки російської ракети

Радник глави ОП Владислав Власюк заявив, що деталі можуть закуповувати компанії з Бразилії або Дубая. Потім вони переміщуються в Казахстан, а вже звідти в РФ.

У російських ракетах, якими окупанти обстрілюють Україну, 70% деталей припадає на компанії США. Такого висновку дійшли аналітики Київського інституту економіки та групи Єрмака-Макфола, пише РБК-Україна.

У матеріалі йдеться, що в ракеті 3М22 "Циркон", яку наприкінці березня 2024 року ЗС РФ запустили в бік Києва, знайшли деталі американського виробництва 2023 року.

Повідомляється, що в ракетах Національне агентство з протидії корупції України зафіксувало, що майже 2 800 іноземних компонентів було виявлено в російській військовій техніці.

За словами аналітиків, 95% компонентів російських ракет виробляють компанії в тих державах, які підтримують санкції проти РФ.

Експерти вважають, що реекспорт є головним способом отримання Росією мікроелектроніки західного виробництва. Так, запчастини "дрейфують" різними країнами, поки зрештою не опиняються в РФ.

Як розповів радник глави ОП, секретар міжнародної санкційної групи Єрмака-Макфола Владислав Власюк, деталі можуть закуповувати компанії з Бразилії або Дубая. Потім вони переміщуються в Казахстан.

"Там уже другий ланцюг, третій ланцюг, а з Казахстану вона їде або легально як реекспорт, або як контрабанда через кордон уже ближче до російських заводів", — сказав Власюк.

Нагадаємо, Андрій Єрмак, керівник Офісу президента України, повідомив, що РФ за 2023 рік використовувала на виробництвах західні верстати та їхні запчастини на $355 млн. Компоненти західних компаній фіксували на військових виробництвах, з яких $231,6 млн — це самі верстати, а $123,3 — це запчастини до них.

Також аналітики ISW повідомили, що Туреччина, Китай та Угорщина постачають РФ запчастини для літаків Су. Росія використовує 2000 компонентів американського і японського виробництва, які російські компанії застосовують для будівництва та обслуговування російських літаків Су-27СМ3, Су-30СМ, Су-34, Су-35С і Су-57.