Розділи
Матеріали

Міфічна залізниця з Маріуполя до Криму: чи є вона насправді (карта)

Володимир Пєнов
Фото: РИА Новости | РФ нібито будує нову залізницю на окупованих територіях

За даними аналітиків DeepState, росіяни заявляють про те, що нове залізничне полотно дасть змогу з'єднати окуповані території з містами РФ. Утім, насправді за будівництво інфраструктурного об'єкта прийняли зовсім інші інженерні роботи.

Останніми тижнями в мережі активно поширюються чутки про нібито будівництво нової залізниці, що з'єднує окуповані Маріуполь і Крим. Дорога нібито проходить уздовж Азовського узбережжя. Однак, за інформацією українських OSINT-аналітиків DeepState, ці чутки не відповідають дійсності.

Зокрема, йдеться про маршрут Таганрог-Маріуполь-Бердянськ-Мелітополь. Однак, згідно з аналізом українських OSINT-аналітиків DeepState, ці чутки не відповідають дійсності.

Викриття міфу

Аналітики повідомили, що команда DeepState давно стежить за процесами прокладання залізничного полотна в регіоні, і вони підтверджують, що жодні значні роботи з будівництва нової залізниці вздовж узбережжя Азовського моря в напрямку Криму не ведуться. Інформація про будівництво цієї лінії, найімовірніше, плутається з роботами, які проводяться на інших ділянках.

Маршрут залізниці, яку нібито будують росіяни
Фото: DeepState

"Поряд із цим м*сковити почали активно проводити інженерні роботи з проведення газотранспортної інфраструктури, які спершу помилково приймали за вибудовування залізниці", — йдеться в повідомленні.

Так, наразі підтверджень будівельних робіт зі створення нової залізниці від Маріуполя до Криму немає.

Реальна залізниця на окупованій території

При цьому в DeepState зазначають, що в районі між окупованими селищами Маловодне і Бурне Донецької області дійсно ведуться роботи з прокладання залізничного полотна. Цей проєкт уже майже завершено і незабаром очікується запуск нової залізниці, яка зв'яже російські міста Таганрог і Ростов з окупованим Маріуполем.

На думку аналітиків, ця ділянка протяжністю 60 кілометрів забезпечить залізничне сполучення для перекидання військ як альтернативу проблемним автомобільним маршрутам.

Старі маршрути та нові проєкти

Також існує вже давно функціонуюче залізничне сполучення Крим-Мелітополь-Верхній Токмак Другий-Бердянськ-Волноваха-Маріуполь. Однак, невідомо, чи використовується ця гілка для військових цілей через її близькість до лінії фронту.

Як повідомлялося в лютому 2024 року, протягом 9 місяців росіяни зводили незвичайну оборонну лінію з використанням залізничних вагонів. Вона простяглася за 30 км від залізничного вокзалу в Оленівці до Волновахи. Цю конструкцію назвали "цар-поїздом".