Розділи
Матеріали

Небо над Україною — найнебезпечніший повітряний простір у світі: але F-16 захистять від ракет, — ЗМІ

Олександр Флоранський
Фото: Пресслужба ОП | На перших офіційних фото F-16 в українському маркуванні, опублікованих Офісом президента, видно ракети AIM-9 з інфрачервоним наведенням і AIM-120 з радіолокаційним наведенням

За словами журналістів, винищувачі F-16, які отримала Україна, доповнені системами захисту PIDS і ECIPS, що можуть відтермінувати втрату літака і врятувати життя пілотів. PIDS викидає металеві відбивачі та теплові пастки, щоб обдурити зенітні ракети з радіолокаційним та інфрачервоним наведенням.

Через рік після того, як Данія і Нідерланди спільними зусиллями з Норвегією і Бельгією зобов'язалися передати зайві зі своїх F-16, винищувачі нарешті прибули в Україну. Видання Forbes присвятило свою статтю системам захисту, встановленим на літаках західного зразка.

У данських моделей F-16AM/BM є всі поліпшення, які тільки можна очікувати від модернізованого варіанту базового надзвукового винищувача F-16. До всього іншого, вони доповнені корисним обладнанням для українських повітряних сил.

На перших офіційних кадрах F-16 в українському маркуванні, опублікованих Офісом президента в неділю, — F-16 з ракетами AIM-9 з інфрачервоним наведенням і AIM-120 з радіолокаційним наведенням, що підкреслює можливу роль винищувачів у протиповітряній обороні.

F-16 комплектуються PIDS і ECIPS. Обидві системи — спільного виробництва ізраїльської фірми Elbit і данської Terma. Європейські оператори винищувачів F-16 почали встановлювати модернізовані пілони кілька років тому

Варто звернути увагу на пілони ракет — вони критично важливі для винищувачів, що діють у небезпечному повітряному просторі.

"Для більшої ясності, немає більш небезпечного повітряного простору у світі, ніж небо над Україною", — зазначає автор публікації.

Серед засобів захисту — інтегрована система розподілу пілонів та інтегрована система електронної боротьби — PIDS і ECIPS. Обидві — спільного виробництва ізраїльської фірми Elbit і данської Terma. Європейські оператори винищувачів F-16 почали встановлювати модернізовані пілони кілька років тому.

PIDS викидає металеві відбивачі та теплові пастки, щоб обдурити зенітні ракети з радіолокаційним та інфрачервоним наведенням. У системи ECIPS є пасивний захист, що доповнює активні відбивачі та пастки, зокрема глушник AN/ALQ-162 для обходу наземних радарів, а також система попередження про ракетний напад AN/AAR-60.

PIDS і ECIPS забезпечують F-16 комплексний захист від безлічі різновидів ворожих ракет. Ці засоби захисту відповідають нагальним потребам українських ЗС.

Україна заповнила втрати літаків шляхом відновлених старих, які були зняті з консервації, а також завдяки закупівлі додаткових літаків у союзників. Але ЗСУ, безумовно, зацікавлені в тому, щоб зберегти всі 85 винищувачів F-16, які повинні поставити європейські партнери, оскільки в запасах союзників не так багато надлишкових F-16.

Для України краще захистити наявні F-16, ніж шукати їм заміну. Втрат все ж не уникнути, зазначає американське видання. Але системи PIDS і ECIPS можуть відтермінувати втрати та врятувати життя пілотів.

Багато що залежить від того, як Україна використовуватиме свої F-16. Якщо вони здебільшого використовуватимуться з метою протиповітряної оборони в глибині української території, їм, можливо, доведеться протистояти тільки найбільш далекобійним російським ракетам. Але якщо F-16 братимуть участь у місіях для атак наземних цілей безпосередньо над лінією фронту, вони зіткнуться з набагато сильнішим вогнем противника. Але навіть у найбільш вразливих умовах F-16 будуть краще захищені, ніж старі радянські літаки, у більшості з яких немає постановників перешкод.

Нагадаємо, що в ISW пояснили, чи достатньо F-16 для поставлених завдань. Переданих винищувачів занадто мало, щоб створити над Україною широку "парасольку ППО", зазначають аналітики.

Також повідомлялося, що президент України Володимир Зеленський запропонував Заходу збивати ракети РФ над Україною.