Розділи
Матеріали

В России сеть доставки суши "Ебидоеби" заставили извиниться за рекламу с темнокожим (фото)

Фото: Twitter | Реклама "Йобiдойобi"

"День тижня — субота" (переклад назви мережі суші-барів з японського) видалила рекламу через звинувачення в "пропаганді мультикультуралізму".

Російська мережа суші-барів "Йобiдойобi" в середині серпня оприлюднила рекламу, на якій темношкірий чоловік поїдав роли в оточенні світлошкірих дівчат, пише Gazeta.ru.

Націоналісти з неформальної організації "Чоловіча держава" висловили невдоволення цією рекламою — і заспамили мережу барів, а її засновнику почали погрожувати фізичною розправою.

У підсумку "Йобiдойобi" видалила фотографію, яка спровокувала конфлікт, і вибачилася перед своїми клієнтами.

Реклама "Йобiдойобi"

"Йобiдойобi" і "Чоловіча держава": як розвивався конфлікт

14 серпня сервіс "Йобiдойобi" (в перекладі з японської — "День тижня — субота") оприлюднив на своїх сторінках в соціальних мережах рекламну фотографію, на якій темношкірий чоловік в оточенні світлошкірих дівчат їсть роли (дивіться вище).

24 серпня мережа опублікувала ще одну фотографію, на якій той же темношкірий чоловік їсть роли, але на цей раз на самоті.

Рекламне фото "Йобiдойобi"

Після цього в групі "ВКонтакте" красноярської філії даної мережі керівництво "Йобiдойобi" почали звинувачувати в "пропаганді мультикультуралізму", а дівчат, що знімалися для реклами, обізвали "чорнильницями".

Погрози на адресу керівництва

У Telegram-каналі засновника "Чоловічої держави" Владислава Позднякова з'явилося повідомлення, в якому він закликав своїх прихильників оформляти фейкові "ліві" замовлення для утруднення роботи служби доставки суші-барів.

Фейкове замовлення суші
Фото: Скриншот

Крім того, Поздняков показав скріншот листування з адміністрацією "Йобiдойобi", в якому він загрожує, що 80 тисяч осіб (учасники руху "Чоловіче держава", — Ред.) "з задоволенням приберуть будь-яке бажання проштовхувати чорношкірих".

Неможливо відобразити вміст. Подивитись в Telegram

За словами співзасновника "Йобiдойобi" Костянтина Зімена, невідомі опублікували в Telegram-каналі Позднякова його особистий номер телефону, в зв'язку з чим йому масово почали надходити погрози фізичної розправи.

В результаті красноярська філія "Йобiдойобi" вирішила вибачитися за ситуацію, що виникла, а фотографії, що викликали резонанс, були видалені з соцмереж.

"Від імені всієї компанії хочемо принести вибачення перед російською нацією за те, що зачепили росіян нашими фотографіями. Ми видалили весь контент, який викликав цей галас", — сказано в заяві "Йобiдойобi".

Вибачення "Йобiдойобi"

Що таке "Чоловіча держава"

"Чоловіча держава" — незареєстрований рух, який позиціонує себе представниками "націонал-патріархату". Члени руху проти фенімізма, ЛГБТ та міжрасових шлюбів.

Учасників руху неодноразово звинувачували в цькуванні представників сексменшин і жінок. Засновника товариства Владислава Позднякова в 2018 році засудили на два роки умовно за розпалювання ненависті до жінок. Але в 2019 році цю статтю кримінального кодексу РФ частково декриміналізували, в зв'язку з чим вирок був скасований.

Фокус писав про те, що в Росії розгорівся скандал навколо реклами мережі супермаркетів "Вкусвілл", в якій взяла участь лесбійська пара. Після галасу, піднятою консервативною громадськістю, рекламу зняли з показу, а "Вкусвілл" вибачився.

Нагадаємо, компанія Snickers запустила в Іспанії скандальну телевізійну рекламу, в якій блогер Алесси Гібаджа перетворюється в бородатого чоловіка, відкусивши морозиво. Після хвилі критики гомофобну рекламу видалили.

У серпні минулого року піцерія з Рівного потрапила в скандал через рекламу. За сюжетом їх рекламного ролика, білошкіра жінка сиділа в оточенні п'яти темношкірих акторів і пробувала з їх рук піцу.

А в Одесі "Львівська реберня" відправила Катерину II в Ростов, а російську мову проткнула цвяхом. Агресивна реклама викликала скандал і спровокувала критику з боку жителів міста.