Вір очам своїм. Tesla відмовилася від радара в автопілоті (відео)

Фото: Tesla
Фото: Tesla

Глава Tesla Ілон Маск неодноразово висловлювався проти використання радарів у фірмовій системі автономного управління на користь даних з відеокамер.

Related video

Тепер ця ідея почала втілюватися в життя — з початку травня радарів в автопілоті вже позбулися популярний седан Model 3 і майбутній бестселер марки, кросовер Model Y. Поки тільки в США, але з часом це рішення пошириться на весь модельний ряд Tesla і на всіх ринках.

Ось як раніше Ілон Маск пояснив таке рішення: "Коли дані радара і камер розходяться, якій системі ви повірите? Зір має набагато більшу точність, тому краще подвоїти камери, ніж обʼєднувати сенсори".

На час фінального тестування оновленого програмного комплексу FSD (Full Self-Driving) 9.0, деякі функції автономного управління моделей, які випускаються, будуть обмежені. Зокрема, автоматичне коректування кермового управління буде доступне на швидкостях не більше 120 км/год, а функція утримання в смузі і безпілотний виїзд з паркувального майданчика будуть і зовсім відключені.

Tesla autopilot Fullscreen

При цьому, в Tesla відмовилися лише від лазерного лідара, який задіяний у створенні 3D-карти оточення. Водночас головний радар збережений, оскільки краще камер "бачить" у сніг та дощ. Згодом Tesla планує реалізувати автономність вищого, пʼятого рівня, спираючись тільки на дані системи машинного зору.

Tesla autopilot Fullscreen

Тепер апаратна частина Tesla Autopilot включає в себе вісім камер з охопленням 360 градусів, 12 ультразвукових датчиків, що визначають відстань до обʼєктів, і радар, встановлений у носовій частині.

Реліз великого оновлення автопілота Tesla FSD 9-ї версії намічений на середину червня.

Крім Tesla, як мінімум, дві великі компанії використовують аналогічний безрадарний підхід у розробці безпілотників — ізраїльська компанія Mobileye (належить Intel) і китайський проект Baidu Apollo Lite. А у Subaru фірмовий комплекс EyeSight з функціями адаптивного автопілота і автогальмування у разі фронтального зіткнення також отримує інформацію без радарів — за допомогою двох відеокамер, встановлених під лобовим склом.

Раніше Фокус повідомляв, що у США зуміли обдурити автопілот Tesla, "переконавши" електроніку у знаходженні водія за кермом. Для цього дослідникам знадобилися два мотка будівельного скотчу.

Також ми розповідали, що Tesla підтвердила божевільну динаміку електромобіля Roadster другого покоління. Пакет SpaceX буде включати два пневматичних реактивні двигуни, що включаються на розгоні.