Чи піде Volkswagen із Німеччини: компанія укладає рятівну угоду
Один із найбільших німецьких виробників авто переживає надскладні часи — вперше за майже 90-річну історію в компанії заговорили про закриття трьох заводів. Щоб залишитися на плаву, концерн змушений буде скоротити 35 000 робочих місць.
Компанія Volkswagen, найбільший автовиробник Німеччини, після затяжних переговорів із профспілкою IG Metall досягла домовленості, що дає змогу уникнути закриття заводів у країні та масових звільнень. Однак, щоб скоротити витрати, сторони домовилися про скорочення понад 35 000 робочих місць у Німеччині "соціально відповідальним чином" до 2030 року. Про це 21 грудня повідомила служба BBC.
Як заявила голова виробничої ради IG Metall Даніела Кавалло, головним результатом угоди стало збереження виробничих потужностей і відсутність примусових звільнень.
"Жоден завод не буде закрито, нікого не буде звільнено з виробничих причин, а угоду про заробітну плату в нашій компанії буде закріплено на довгострокову перспективу", — зазначила вона.
Для досягнення цих цілей буде використано кілька рішень:
- пропозиція дострокового виходу на пенсію для співробітників;
- скорочення кількості нових учнівських програм з 1400 до 600 місць щорічно, починаючи з 2026 року;
- перенесення частини виробничих потужностей до Мексики.
Угода включає заходи з економії близько 15 млрд євро. Зокрема, узгоджене раніше підвищення заробітної плати на 5% буде призупинено у 2025 і 2026 роках. А виробничі потужності на всіх заводах компанії будуть оптимізовані. Ці кроки спрямовані на підтримку перетворень всередині Volkswagen в умовах складних економічних реалій.
Криза в компанії Volkswagen
Переговори між керівництвом Volkswagen і IG Metall почалися у вересні 2024 року. На тлі зниження попиту на автомобілі в Китаї, раніше одному з найприбутковіших ринків для VW, компанія вперше за майже 90-річну історію розглядала можливість закриття до трьох заводів у Німеччині та скорочення зарплат на 10%.
Однак профспілка відкинула пропозицію і вимагала підвищення зарплат на 7%, організувавши на початку грудня попереджувальні страйки за участю близько 100 000 робітників. Робітники заявили, що у керівництва компанії залишився останній шанс піти на компроміс, інакше наступного року виникне ризик страйків небачених раніше масштабів.
Журналісти пишуть, що закриття заводів у Німеччині стало б безпрецедентним кроком для Volkswagen. Припинення роботи підприємств вплине не тільки на зайнятість у регіоні та імідж компанії, а й на економіку Німеччини загалом. Тому федеральний канцлер Олаф Шольц привітав угоду Volkswagen і IG Metall, назвавши її "хорошим, соціально прийнятним рішенням".
Нагадаємо, Volkswagen Polo не зніматимуть з виробництва в найближчі роки. Німецький виробник залишить на конвеєрі свою найменшу модель і навіть оновить її у 2025 році.