Власники сайтів — готуйтеся. Як виглядатиме пошук Google після впровадження алгоритмів ШІ

Інтернет змінюється значно швидше, ніж багато хто очікував. Впровадження штучного інтелекту — яскравий тому доказ. Адже вже зараз сам підхід до того, як ми з вами шукаємо інформацію, відрізняється від того, що було ще буквально рік тому. CEO та співзасновник агентства інтернет-маркетингу Elit-Web розказав головне про штучний інтелект, Google-пошук та самі принципи того, як шукати інформацію в мережі.

Google, пошук
Фото: Elit-Web | Власникам сайтів варто готуватися до впровадження ШІ в пошукову систему Google
Related video

Сьогодні ми з вами поговоримо про те, як може змінитися пошукова система Google вже найближчим часом та до чого варто готуватися тим, хто займається просуванням сайтів. Як-то кажуть, запрошуємо до майбутнього!

Вже скоро відповіді Google Bard AI можуть почати витісняти органічну видачу

Для початку погляньмо, як виглядають результати пошуку за запитом "SEO-просування в Києві" в пошукових системах Google та Bing. Не те щоб Bing був надто популярним в Україні в порівнянні з Google, але він дає нам чіткіше розуміння, як буде виглядати Google-пошук у найближчому майбутньому.

Отже, ось результати Google:

Google Fullscreen
Результати видачі Google
Фото: Скріншот

Все цілком звично. Маємо рекламну та органічну видачу. Цей вигляд результатів пошуку всі ми звикли бачити буквально щодня. А ось так виглядає пошукова видача Bing за тим же запитом:

Bing Fullscreen
Сторінка з пошуковою видачею системи Bing
Фото: Скріншот

Як бачимо, тут на першому місці не органічна видача й навіть не реклама, а відповідь Bing Chat із можливістю продовжити діалог із чатом, обравши варіанти повідомлень, або ж ввести власне додаткове уточнення. При цьому ми можемо побачити, що відповідь чат-бота все ж не зовсім релевантна нашому запиту. Але зараз не про це.

Нас цікавить те, що вже дуже скоро пошукова видача Google також буде виглядати схожим чином. На презентації Google I/O нам вже продемонстрували це:

Google Fullscreen
Так пошукова видача Google буде виглядати у майбутньому
Фото: Скріншот

Тут ми теж бачимо, що верхня видача — це саме відповідь Google Bard, а вже далі — все інше. Окрім того, представлені клікабельні картки, які штучний інтелект також підбирає з урахуванням пошукового запиту користувача. Отже, Google буде інтегрувати картки товарів у відповіді Bard AI. І, як нам уже відомо, Google не застосовуватиме свій AI до YMYL-тематик, залишаючи їх у "класичній" пошуковій видачі.

То що чекає на "класичне" SEO-просування і чи залишиться воно актуальним?

Враховуючи, що на перші місця виходять саме відповіді AI (штучного інтелекту), а "органіка" витісняється на другий план, серед багатьох SEO-фахівців тривають розмови про те, що їхня робота втрачає актуальність. Насправді це не так, хоча зміни, безумовно, будуть.

Варто розуміти, що зараз Google поступово стає більше, ніж просто пошуковиком. Він отримує нові функції та можливості, буде глибше аналізувати поведінку користувачів та підлаштовувати відповіді на їхні запити відповідним чином. Тому вже зараз можна говорити про деякі з найважливіших трендів у пошуку та SEO-просуванні сайтів:

  1. Контент залишиться вкрай важливим. Якісний, унікальний контент, оптимізований під користувача, буде ключовим для успіху в пошуку. Але потрібно пристосуватися до нових форматів контенту та взаємодії з ним, таких як відео, голосовий пошук, чат-боти тощо.
  2. Технічна оптимізація (швидкість сайту, мобільна адаптація, структура URL тощо) залишається важливою. Але ще більше уваги потрібно буде приділяти користувацькому досвіду.
  3. Зовнішні посилання все ще матимуть значення, але їхня вартість може знизитися через розвиток AI. Більше уваги необхідно приділяти отриманню посилань з авторитетних та тематично споріднених ресурсів.
  4. Аналітика стане ще важливішою, адже потрібно буде розуміти поведінку користувачів та оптимізувати контент і сайт під конкретні запити та наміри.
  5. Потрібно постійно відстежувати алгоритмічні оновлення та тестувати різні підходи, щоб залишатися в тренді. Гнучкість та швидка адаптація стануть ключовими факторами успішного просування в мережі.

Знову ж таки, комерційним сайтам вже зараз варто звертати більше уваги на можливості Google Shopping. Адже, як ми бачимо, картки товарів видаватимуться в результатах пошуку поряд із відповідями Bard AI. А це можливість бути в топі видачі, залишивши позаду "органіку".

Google Shopping Fullscreen
Результати пошуку Google Shopping
Фото: Скріншот

Тобто наявність товарів у Google Shopping у деяких випадках може виявитися навіть кориснішою за просування з допомогою контенту чи лінкбілдингу.

Разом із тим багато хто із SEO-фахівців вважає (і ми з цим насправді погоджуємось), що вже найближчим часом сторінки з контентом типу "Топ 10 найкращих смартфонів 2023 року" залишаться "за бортом", адже подібні підбірки дуже легко зможе згенерувати штучний інтелект, роблячи їх навіть більш релевантними для користувача відповідно до його запиту.

Хто насправді виграє від впровадження AI в пошуку Google

Впровадження штучного інтелекту в Google Пошук принесе користь багатьом категоріям споживачів, але найбільше від нього виграють вебсайти з високоякісним, релевантним та актуальним контентом:

  1. Монобренди, які пропонують оригінальну продукцію або послуги. AI може допомогти користувачам знайти інформацію про товари та послуги цих брендів, а також порівняти їх із пропозиціями конкурентів.
  2. Сторінки товарів та послуг, які добре оптимізовані для AI. AI може допомогти користувачам швидко знайти необхідну інформацію (наприклад, ціни, характеристики та відгуки).
  3. Дорвеї (Doorway), які добре оптимізовані для AI. AI може допомогти користувачам знайти інформацію на цих сайтах, навіть якщо вони не є високоякісними або релевантними.

Щоб вигравати від впровадження AI в Google Пошуку, вебсайти повинні звертати увагу на такі фактори:

  1. Якість контенту. AI може легко розпізнавати низькоякісний матеріал, тому важливо створювати контент, який є інформативним, актуальним і корисним для споживачів.
  2. Релевантність. AI може визначати, чи є контент релевантним для конкретного запиту. Тому важливо оптимізувати контент для ключових слів, які користувачі, швидше за все, будуть застосовувати для пошуку інформації.
  3. Актуальність. AI може визначати, чи є контент актуальним. Тому важливо регулярно оновлювати його, щоб він завжди був свіжим і корисним для споживачів.

Говорити, що впровадження AI в пошукові системи — це однозначно плюс чи мінус, точно не можна. Це еволюційний процес, який рано чи пізно почав би відбуватися. Наше з вами завдання — адаптуватися до швидкозмінних реалій та користуватися новими можливостями.

Що робити тим, хто прагне ефективно просуватися в інтернеті в умовах впровадження AI

Для початку зауважимо, що дуже важливо постійно відстежувати, у який спосіб розвивається цей напрям та як саме адаптуватися під зміни. Цілком можливо, що до моменту впровадження відповідей Bard AI в результати пошуку вони будуть відрізнятися від тих, які нам показали на Google I/O.

Можемо дати декілька корисних порад для власників сайтів та SEO-оптимізаторів вже зараз:

  1. Створюйте контент, який відповідає потребам користувачів. Перед тим як створювати його, подумайте про те, що хочуть знайти люди, які шукають інформацію на вашому вебсайті.
  2. Використовуйте ключові слова в заголовках, метаописах і в самому контенті. Це допоможе AI краще зрозуміти, про що він.
  3. Оптимізуйте контент для мобільних пристроїв. Все більше людей шукають інформацію на смартфонах, тому важливо, щоб ваш контент був доступний і легко сприймався на цих пристроях.
  4. Відстежуйте результати своїх зусиль. Використовуйте інструменти SEO, щоб спостерігати, як ваш контент потрапляє в пошукову видачу. Це допоможе вам зрозуміти, що працює, а що ні, і внести необхідні корективи.

Та найголовніше — постійно відстежувати зміни в алгоритмах та тестувати різні підходи, щоб вчасно адаптуватися. І лише так можна буде успішно просувати сайт в умовах домінування AI.

Замість висновків: інтернет дійсно змінюється

Очевидно, що ми з вами спостерігаємо лише початок ери AI. У майбутньому на нас чекає ще дуже багато змін. Та вже сьогодні можна сміливо говорити про деякі найімовірніші сценарії розвитку штучного інтелекту та пошуку:

  1. Пошуковики будуть дедалі частіше надавати відповіді безпосередньо в результатах видачі замість того, щоб просто пропонувати список посилань. З часом потреба переходити на зовнішні сайти буде ставати все меншою.
  2. Відбудеться розмивання між пошуковиками та контент-майданчиками. Пошукові системи зможуть самостійно генерувати потрібний для споживача контент на основі його запитів.
  3. Персоналізація результатів пошуку досягне нових висот завдяки глибокому аналізу даних про користувача та його поведінку в мережі. Кожен отримуватиме унікальні результати пошуку.
  4. Голосовий пошук стане дуже поширеним завдяки розвитку технологій розпізнавання та синтезу мови. Це буде більш природний спосіб взаємодії людини та ШІ.
  5. Інтелектуальні помічники (на кшталт Siri чи Alexa) зможуть вести з користувачами цілісні діалоги, розуміти контекст, ставити уточнювальні запитання. Пошук стане інтерактивним. Власне, у недавньому оновленні Windows 11 помічник Cortana було повністю видалено з системи. Натомість додано Copilot на основі Bing AI, який побудований на ChatGPT-4.
  6. Буде розвиватися можливість автоматично аналізувати та реферувати великі масиви контенту, виокремлюючи ключову інформацію, що полегшить сприйнятті значних обсягів даних.

І це ми ще не намагаємося поглянути далі в майбутнє, коли настане епоха повноцінного VR та AR, завдяки яким пошук та взаємодія з контентом також можуть змінитися кардинально.

Тому очевидно, що слідкувати за новими тенденціями варто вже зараз. Попереду ще багато цікавого та абсолютно неочікуваного!

Автор висловлює особисту думку, яка може не співпадати із позицією редакції. Відповідальність за опубліковані дані в рубриці "Думки" несе автор.

Важливо
Google скасовує мороку з паролями і переводить усіх на ключі доступу: як ними користуватися
Google скасовує мороку з паролями і переводить усіх на ключі доступу: як ними користуватися