Китай створив перший у світі корабель-носій дронів для атак БПЛА в морі (фото)

XianglongWZ-7, дрон, БПЛА
Фото: Скриншот | Китайський дрон XianglongWZ-7: ілюстративне фото

Таємниче судно спустили на воду ще 2022 року, але відомо про нього стало тільки зараз.

Китай побудував перший у світі спеціалізований носій дронів. Однак про корабель офіційно не повідомлялося, і багато обставин, пов'язаних із ним, залишаються загадкою, пише Naval News.

На верфі на Янцзи, далеко вгору по річці від основних верфей Шанхаю, "захований" новий авіаносець, який був спущений на воду ще в грудні 2022 року. Naval News спільно з Дж. Майклом Дамом, старшим науковим співробітником Інституту Мітчелла, проаналізували його.

Таємничий перевізник дронів

Виявлений нещодавно корабель є першим у світі спеціалізованим авіаносцем дронів з нерухомим крилом. Його конструкція менша, ніж у звичайних авіаносців із польотною палубою — приблизно на одну третину довжини і половину ширини типового американського авіаносця. Для порівняння: він трохи коротший, але ширший за авіаносці супроводу часів Другої світової війни. З нього можна було б керувати літаками, але його пряме розташування палуби було б анахронізмом, що не дає змоги літакам одночасно злітати і приземлятися. Крім того, схоже, що він не має в своєму розпорядженні авіаційного ангара, тому кількість літаків буде сильно обмежена. Однак це має сенс, якщо корабель використовується як носій дронів.

авіаносці, баржі, кораблі Fullscreen
Корабель-носій дронів (A), два кораблі-носії дронів (C, D), кілька барж-мішеней (B, F), баржа, що імітує авіаносець (E).
Фото: Skywatch

Дрони стають дедалі важливішою частиною морської війни. Провідні військово-морські сили вже випробовують їх на звичайних авіаносцях. А деякі військово-морські сили, особливо Ірану і Туреччини, працюють над планами створення носіїв БПЛА.

Аналіз китайського корабля

Корабель незвичайний у всіх відношеннях. Корпус являє собою широко рознесений катамаран. Хоча катамарани часто використовуються в концепціях авіаносців, оскільки вони дають змогу мати велику площу палуби, ніхто раніше їх не будував. Крім того, аналіз супутникових знімків показує, що кабіна екіпажу розташована дуже низько. Малоймовірно, що під кабіною екіпажу розташований ангар. Але якщо він там є, то його стеля дуже низька. Таким чином, він, схоже, не призначений для підтримки високошвидкісних або тривалих польотів.

Кабіна екіпажу досить широка, щоб з комфортом керувати літаками або дронами з розмахом крил близько 20 метрів, такими як китайські аналоги дрона Predator. Однак сама наявність польотної палуби дозволяє припустити, що літаки мають намір саме на неї приземлитися. Катапульти або пускової направляючої тієї чи іншої форми було б достатньо для запуску, якби відновлення не було необхідним.

Потенційні ролі корабля

Дж. Майкл Дам зазначає, що дрононосець будується на верфі Jiangsu Dayang Marine. На цій верфі вже побудовано кілька високотехнологічних барж-мішеней і два великі кораблі-бази дронів. Усі вони діють як протиборчі сили на навчаннях. Тож цілком можливо, що новий корабель також призначений для участі в тренуваннях ВМС Китаю.

Важливо
Відповідь українським Magura: ЗС РФ уперше застосували новий морський дрон-камікадзе (відео)

Якщо новий корабель призначений для підтримки великих БПЛА в морі, як припускає його конструкція, тоді постає питання, кого або що він імітуватиме. Як зазначив експерт, — це перший у світі носій дронів, тому він не імітує жоден відомий західний корабель. Однак дронами можна керувати і з берега. Друга можливість полягає в тому, що це свого роду експериментальна платформа, яка тестуватиме й удосконалюватиме дії безпілотників на морі.

Раніше ми писали про те, що ЗС РФ хочуть боротися з FPV-дронами ЗСУ "Тритонами" на "Варанах". За словами росіян, засоби РЕБ "Тритон" на гусеничних роботах прикриватимуть штурмові групи ЗС РФ. Однак в Україні вже є FPV-дрони, проти яких ці системи безсилі.