На морські вітряні станції відправлять підводні човни-дрони: що через це зміниться (фото)

Підводні човни, Loggerhead, HonuWorx, вітроенергетика, фото
Фото: HonuWorx | Роботизовані підводні човни Loggerhead

Апарати Loggerhead будуть використовуватися в обслуговуванні вітряних турбін, замінивши надводні кораблі, що забруднюють природу.

Британська компанія HonuWorx, що спеціалізується на морських технологіях, має намір розгорнути флот із 50 роботизованих підводних човнів Loggerhead для роботи на енергетичних об'єктах, зокрема й на морських вітряних електростанціях, скоротивши таким чином викиди в навколишнє середовище. Про це пише журнал Recharge.

Дистанційно керовані апарати будуть запускатися з автоматичного підводного човна-"материнського корабля" і управлятися з берега. Очікується, що підводні дрони усунуть необхідність у використанні суден, що працюють на викопному паливі, скоротивши викиди вуглекислого газу в атмосферу під час проведення операцій на морських енергетичних об'єктах.

За даними видання, компанія-виробник сподівається ввести в експлуатацію 10 таких систем до 2030 року і 50 у більш віддаленій перспективі.

На офіційному сайті HonuWorx ідеться про те, що Loggerhead являє собою повністю електричний "материнський" підводний апарат, який перевозить і розміщує робочих роботів у віддалених місцях для підводного огляду та обслуговування енергооб'єктів. Основою зв'язку та управління для Loggerhead є система HonuNet.

HonuNet, зв'язок, підводний човен, фото Fullscreen
Принцип роботи HonuNet
Фото: HonuWorx

У копанії стверджують, що цей інноваційний безпілотник усуває необхідність у морському екіпажі, виключає викиди вуглекислого газу і знижує витрати на збір даних, необхідних для ухвалення рішень. Ще одна перевага — цілорічне обслуговування, оскільки система не схильна до впливу нерівностей поверхні океану.

Нагадаємо, світове вироблення електроенергії за допомогою вітру може встановити новий рекорд 2024 року, оскільки зима настає в північній півкулі, а швидкість вітру збільшується на більшості вітрових електростанцій світу.

Також повідомлялося, що вчені розробили нові захисні покриття, які дають змогу газотурбінним двигунам працювати за вищих температур, що може зробити вітрогенератори ефективнішими.