Підтримайте нас

МИ В СОЦМЕРЕЖАХ:

Батареї в смартфонах тепер у рази потужніші: як ємність підвищили у 2 рази за тих самих розмірів

смартфон realme рекордна батарея
Новий тип літієвих батарей забезпечує рекордну ємність | Фото: Realme

На ринку портативних акумуляторів стрімко розвивається кремній-вуглецева технологія (SiC). При менших фізичних розмірах такі АКБ мають більшу ємність і надійність.

Технологію вже активно застосовують в апаратах китайських брендів. Вона обіцяє змінити не тільки ринок смартфонів, а й багатьох інших гаджетів, від навушників до електромобілів, пише The Business Standard.

За своєю суттю, це ті самі літій-іонні акумулятори, але з однією відмінністю: замість традиційного графітового анода використовується кремній-вуглецевий. Перевага кремнію в тому, що він здатний утримувати майже в 13 разів більше літію, ніж графіт, що теоретично дає змогу кардинально збільшити щільність енергії.

Раніше використання чистого кремнію було неможливим через його властивість розширюватися до 300% під час заряджання, що швидко руйнувало структуру батареї. Нова гібридна структура вирішує цю проблему, стабілізуючи конструкцію за допомогою вуглецю. У результаті вийшов довговічний і продуктивний анод.

Відео дня

Технологію вже взяли на озброєння Honor, Xiaomi, Vivo, Vivo, OnePlus та інші китайські виробники. Збільшення ємності вже можна побачити на прикладі реальних пристроїв. Торішній Redmi Note 13 Pro+ з літій-іонною батареєю мав ємність 5000 мАг. Його наступник, Redmi Note 14 Pro+, у тому ж корпусі і з тією ж вагою отримав кремній-вуглецевий акумулятор на 6200 мАгод — це зростання на 24%. Не кажучи вже про майбутній серійний смартфон Realme з АКБ на 10 000 мАг, який зберіг нормальні габарити.

Зменшуються і типові розміри телефонів. 6,3-дюймовий Google Pixel 9 Pro з батареєю на 4700 мАг важить 199 грамів. Водночас Vivo X200 Pro Mini з екраном аналогічного розміру оснащений батареєю на 5700 мАг і важить на 12 грамів менше.

Потенціал модернізованих акумуляторів величезний. Незабаром вони з'являться в навушниках, розумних годинниках та іншій портативній електроніці. Ноутбуки можуть стати ще легшими — вага багатьох моделей наблизиться до 800-900 грамів.

Значний прорив очікується у сфері електромобілів. Зараз їхній пробіг на одному заряді в середньому обмежений 250-500 км. Перехід на SiC-батареї дасть змогу збільшити цю відстань.

Раніше Фокус писав, що літієві батареї раптом "порозумнішали". Компанія Desay представила акумулятори з вбудованим штучним інтелектом. Рішення підвищує безпеку та ефективність зберігання енергії. "Розумна" система в реальному часі відстежує стан батареї і запобігає потенційним проблемам ще до їх виникнення.