Google вам бреше: пошуковик змінює заголовки новин в інтернеті на жахливий клікбейт
Google проводить експеримент із системою штучного інтелекту, яка замінює оригінальні заголовки в матеріалах ЗМІ на власні, часто спотворюючи зміст.
Компанія не попереджає про те, що ШІ намагається скоротити ідею кожної новини або статті до чотирьох слів або навіть коротше під час відображення в персоналізованій стрічці рекоменацій Google Discover. На це звернуло увагу американське видання The Verge.
Скорочуючи заголовки справжніх журналістів, робот створює безліч безглуздих і неправдивих. Наприклад, одна з новин порталу Ars Technica в Discover була озаглавлена: "Ціна Steam Machine розкрита", хоча насправді Valve не планує оголошувати її до 2026 року.
Початковий заголовок на сайті: "Steam Machine від Valve має вигляд консолі, але не чекайте, що вона коштуватиме як консоль".
В іншому випадку ШІ Google перетворив заголовок Wccftech на клікбейт: "GPU AMD перевершили Nvidia". Оригінал звучить так: "Radeon RX 9070 XT продається краще, ніж вся серія NVIDIA RTX 50 у популярного німецького ритейлера".
Ще приклад клікбейтних заголовків від ШІ, які не відповідають суті матеріалу:
- "BG 3 псує дітей";
- "Qi2 уповільнює старі Pixel".
Примітно, що Google застерігає від використання заголовків із "клікбейтом", орієнтованих на залучення читачів, у власних правилах платформи Discover.
Іноді ШІ робить заголовки просто безглуздими, прибираючи кілька слів:
- "Розпал дебатів щодо тегів ШІ";
- "Розробники Microsoft використовують ШІ".
Google вказує, "якась частина публікації згенерована за допомогою ШІ, який може робити помилки", але не розкриває, які саме елементи. До того ж читачі бачать це повідомлення, тільки якщо натискають кнопку "Детальніше", тому можуть подумати, що ЗМІ навмисно пишуть такі заголовки.
Представник Google Меллорі Делеон визнала, що компанія проводить експерименти і тестує новий дизайн, який змінює розташування заголовків для деяких користувачів. Згідно з ідеєю розробників, такий підхід має спростити сприйняття інформації до переходу за посиланням. Ймовірно, Google відмовиться від проєкту, якщо отримає занадто багато поганих відгуків.
Раніше писали, що в новому ШІ-пошуку Google з'явиться настирлива реклама. Вона має враховувати запити конкретного користувача, його вподобання, а також інформацію з Gmail і Google Drive.
У листопаді Google назвала найкращі додатки для Android у 2025 році. Експерти були здивовані, що перше місце дісталося проєкту, який не використовує ШІ.