Підтримайте нас

МИ В СОЦМЕРЕЖАХ:

Єретична теорія музики Платона: дослідники зламали приховані в його роботах послання та коди

музика, дослідження, історія, платон, роботи платона, філософія, древні люди, стародавня греція, психічне здоров'я, оздоровлення на робочому місці, техніки уважності, медитація, усвідомлене дихання
Древній культ піфагорійців вірив, що математика і нумерологія є ключем до розуміння космосу. А нове дослідження стверджує, що Платон заклав у своїх роботах приховані послання з числами | Фото: Вікіпедія

Древній культ піфагорійців вірив, що математика і нумерологія є ключем до розуміння космосу. А нове дослідження стверджує, що Платон заклав у своїх роботах приховані послання з числами.

Платон — один з найвідоміших і найвпливовіших філософів у західній культурі. Він жив в Афінах у 4 столітті до нашої ери і заснував Академію, яка стала першим вищим навчальним закладом у західному світі, пише IFLScience.

У Фокус.Технології з'явився свій Telegram-канал. Підписуйтесь, щоб не пропускати найсвіжіші та найзахопливіші новини зі світу науки!

Роботи Платона, такі як "Республіка" і "Федон", вивчають і сьогодні, понад дві тисячі років потому. Вони вважаються одними з найважливіших і найвпливовіших філософських текстів усіх часів і народів.

Однак, на думку історика науки з Манчестерського університету Джея Кеннеді, твори Платона містять приховані послання, які протягом століть залишалися поза увагою. У 2010 році Кеннеді опублікував теорію, в якій стверджував, що зламав код і розкрив приховану філософію Платона.

Відео дня

Теорія Кеннеді припускає, що Платон був потайним піфагорійцем, який використовував свої твори для передачі таємних послань про єретичну теорію музики.

Піфагорійці — це культ, заснований Піфагором, який вірив, що математика і нумерологія є ключем до розуміння космосу. За словами Кеннеді, Платон поділяв цю віру і написав свої твори так, щоб відобразити цю філософію.

Наприклад, Кеннеді виявив, що в "Республіці" Платон розмістив групи слів, пов'язаних з музикою, після кожної дванадцятої частини тексту — поділ, який, як він стверджував, пов'язаний з "дванадцятьма нотами грецької музичної гами".

Він говорив, що, розділивши тексти у такий спосіб, можна виявити важливі концепції та розповідні повороти, розташовані в кожному місці, причому позитивні концепції знаходяться в гармонійних місцях, а негативні — в дисонуючих.

На думку Кеннеді, закономірність цього патерну читачі та учні Платона мали помічати. Однак теорію Кеннеді деякі дослідники зустріли з долею скептицизму. Вони стверджували, що піфагорійський вплив у творах Платона вже добре відомий, а конкретні твердження Кеннеді про використання числа 12 — безпідставні.

Музичні теоретики Джон З. Маккей і Александр Редінг погодилися, що числа відіграють важливу роль у філософії Платона, але вони заперечували твердження Кеннеді, що 12 — ключове. Вони переконували, що піфагорійська традиція вважала число 10 найважливішим, а використання Кеннеді числа 12 лише довільне.

Попри суперечки навколо теорії Кеннеді, вона відкрила нові шляхи для дослідження та інтерпретації творів Платона. Робота дослідника показала, що у творчості одного з найвидатніших мислителів в історії Заходу ще багато чого можна відкрити і розкрити.

Раніше Фокус писав про те, що дослідники та ШІ зламали древній код і розшифрували месопотамські клинописні тексти.

А також ми розповідали про те, які ще дива, окрім Кодексу Хаммурапі, колеса та годин, подарувала нам колиска цивілізації.