Сотні доносів за декілька днів: омбудсмен розповів, як українці саботують мовний закон

Тарас Кремінь, мовний омбудсмен, закон, сфера обслуговування
Фото: novyny.24tv.ua | Мовний омбудсмен України Тарас Кремінь

Починаючи з 16 січня мовний омбудсмен України приймає скарги від громадян за фактами обслуговування їх російською мовою.

Related video

Мовний омбудсмен України Тарас Кремінь заявив, що його ображає "саботаж" українців, які відмовляються дотримуватися "Закону про державну мову", який вступив у силу з початку цього року. Про це Кремінь повідомив в ефірі телеканалу "Україна 24" у понеділок, 18 січня.

Зокрема, омбудсмен прокоментував ситуацію з постійними скаргами про порушення у виконанні зазначеного закону сферою обслуговування, яка починаючи з 16-го січня зобов'язана перейти на українську.

"За ці кілька днів до нас надійшло вже близько сотні звернень, частину з них ми будемо оформляти як скарги і вживати заходів державного контролю", — зазначив чиновник.

За його словами, переважно скарги стосуються "контенту окремих інтернет-сайтів, реклами й вивісок".

"Була скарга, що хтось із керівництва ОСББ не хоче спілкуватися (українською мовою — ред.) з жителями конкретного будинку. З кожним випадком ми будемо розбиратися та з'ясовувати, відправляти свої рекомендації. А стосовно злісних порушників ми будемо діяти рішуче", — розповів омбудсмен.

При цьому, Кремінь не уточнив, як саме виглядатимуть "рішучі" дії державного апарату у зв'язку з невиконанням окремих норм мовного закону. При цьому, чиновник заявив, що він ображений недотриманням закону:

"Те, що сфера обслуговування також буде в контексті мовного законодавства, — це нормально, це така сфера, де траплялося найбільше порушень. Тепер кожен громадянин має право отримувати інформацію українською мовою. І мене ображає, коли громадяни України саботують виконання мовного закону, коли деякі з "політичних туристів" знаходять тисячу і один спосіб обійти закон. Це неприйнятно, нецивілізовано і по-хамськи ".

На думку омбудсмена, зайві емоції людей, які виступають проти нововведення — це "витівки п'ятої колони", якій хотілося б, щоб в Україні діяло інше законодавство.

Нагадаємо, безпосередньо в день набуття чинності норми про обслуговування українською, Кремінь повідомив, що будь-яких порушень не зафіксовано, а скарг про порушення ще не надходило.