Без конкурентів за 13 мільярдів: КМДА визначила компанію, яка добудує метро на Виноградар
У Києві відновлять будівництво гілки метрополітену, яка з'єднає Подільський район та масив Виноградар. Для цього провели тендер і без конкурентів обрали компанію, яка виконає роботи протягом 30 місяців за 13 млрд грн.
Київська міська державна адміністрація (КМДА) провела тендер в електронній системі публічних закупівель Prozorro на відновлення будівництва гілки метро на Виноградар. Переможцем стала компанія з Вінницької області, яка виконає необхідні роботи до 30 грудня 2026 року. Вартість складає 13 млрд грн. Про тендер щодо добудови метро розповіла пресслужба столичного органу влади.
15 серпня пресслужба КМДА повідомила, що переможець тендеру — це ТОВ "Група компаній "Автострада". Будівництво триватиме 30 місяців і коштуватиме 13 млрд 785 млн грн. Її завданням буде довести гілку "Київського метрополітену" від Подільського району до масиву Виноградар. На сьогодні тривають супровідні роботи, наприклад, оформлюється відповідна документація, отримуються дозволи, передаються будівельні майданчики.
Київські чиновники наголосили, що будівництво — це "важливий міський проєкт", який допоможе мешканцям столиці, які потребують "швидкісного транспорту та надійного укриття".
Метро в Києві — будівництво гілки на Виноградар
На порталі Prozorro можна відшукати тендер, про проведення якого відзвітувала КМДА. Номер тендеру — UA-2024-05-13-003334-a, угоду підписали 15 серпня, а конкурс проводився у форматі "відкриті торги з особливостями" (означає, що припустимо мати одного учасника). Початкова вартість будівництва метро на Виноградар складала 13 956 843 711,13 грн. ТОВ "ГК "Автострада" пообіцяло, що зробить це на 200 млн дешевше — за 13 785 000 000,00 грн. Також можна побачити, що дві компанії мали зауваження щодо тендеру, але їхні скарги відхилили.
В угоді бачимо орієнтовний кошторис. У ньому вказані витрати на будівництво — загалом, без деталізованої розбивки. Також немає термінів п'яти етапів будівництва — вони будуть затверджені додатковими угодами. П'ять етапів — це розроблення проєктних матеріалів, перегін ст. "Сирець" — ст. "Мостицька", ст. "Мостицька", перегін ст. "Мостицька" — ст. "Проспект Правди", ст. "Проспект Правди".
На порталі Youcontrol бачимо, що компанія ТОВ "ГК "Автострада" заснована у 2015 році у Вінниці. Засновник — ТОВ "МС Капітал", кінцевий бенефіціар — громадянин Максим Шкіль. На порталі Сlarity вказано, що за час свого існування компанія виграла державних тендерів на загальну суму 151 млрд грн, брала участь у 900 конкурсах і в третині виходила переможцем.
Зазначимо, раніше Фокус писав про перебіг будівництва гілки "Київського метрополітену" до масиву Виноградар. У грудні 2023 року КМДА розірвала угоду з попереднім підрядником — компанією АТ "Київметробуд", яка затягнула виконання робіт — 1 240 м від ст. "Мостиська" до ст. "Сирець". Крім того, київські чиновники подали до суду, щоб відшкодувати кошти, які компанія отримала, але не виконала обіцяного етапу будівництва. За 10 місяців до того, в лютому 2023, тодішній очільник метрополітену Віктор Брагінський повідомив, що будівництво відновили, хоч на його темпи й впливає повномасштабна війна з РФ.
Нагадуємо, 13 серпня розслідувачі з'ясували, чи можна відновити садибу Зеленських, яку забудовники зруйнували у Києві. У травні 2024 року проєкт "Схеми" розповів про дорогі покупки київських чиновників у Дубаї.