12 годин у повітрі: в Іспанії провели випробування літака А310 із дронами-дозаправниками для ВПС

дозаправка у повітрі
Фото: Відкриті джерела | Літак Airbus A310 MRTT проводить дозаправку винищувачів у повітрі

Використовуючи технологію Auto'Mate літак Airbus A310 MRTT успішно впорався з контролем та управлінням восьми безпілотників-дозаправників. Експерти зазначають, що випробування стали ще одним кроком на шляху до повністю автономної дозаправки.

Related video

Фахівці компанії Airbus Defense and Space успішно завершили серію випробувань багатоцільового транспортного літака Airbus A310 MRTT, здатного керувати безпілотниками-дозаправниками DT-25. На думку оглядачів Breaking Defence, успішні випробування — це ще один крок на шляху до повністю автономної дозаправки.

Представник компанії Мануель Барріопедро розповів, що два випробувальні польоти були проведені минулого тижня в Іспанії. Загалом вони тривали майже 12 годин — за цей час літак A310, використовуючи технології Auto'Mate, керував у повітрі вісьмома дронами-заправниками. Безпілотники DT-25 спочатку управлялися наземною станцією керування. А коли вони злітали над водами Кадіської затоки, A310 взяв на себе управління, щоб автономно перемістити їх у положення, ідентичне положенню літака-приймача, який готується до дозаправки.

Технологія Auto'Mate базується на трьох основах — точна відносна навігація, внутрішній польотний зв'язок та алгоритми спільного управління, які дозволили успішно провести випробування. Завдяки цьому безпілотники були спрямовані на відстань 45 м від літака, зазначив Барріопедро.

дрон-дозаправник Fullscreen
Випробування безпілотників DT-25

За словами представників компаній, ці можливості дозволяють Airbus визначати точне положення, швидкість і висоту польоту літака та безпілотників, а алгоритми управління також оснащені функцією запобігання зіткненням та аваріям у повітрі.

"Нам необхідно проаналізувати всі дані, які ми зібрали під час льотних випробувань — з різних камер, дані LiDAR, різних типів GPS-даних, щоб оцінити, наскільки вони точні й наскільки добре вони були інтегровані. Як тільки ми це зробимо, ми перейдемо до наступних кроків і підвищимо рівень автономності", — сказав Барріопедро.

Оглядачі зазначили, що компанія вже співпрацювала з ВПС Сінгапуру і тепер має намір модернізувати літаки для своїх клієнтів.

Раніше повідомлялося, що ВПС США прагнуть роздобути новий літак системи далекого радіолокаційного виявлення та управління E-7A від компанії Boeing. За словами американських військових, літаки E-3 Sentry, які протягом майже 50 років були основною машиною ВПС для спостереження за небом, застаріли та недостатньо просунуті для майбутніх конфліктів.