У Туреччині розпочалися ходові випробування першого вітчизняного фрегата ВМС TCG Istanbul

Фрегат TCG Istanbul ВМС Туреччини
Фото: Міноборони Туреччини | Фрегат TCG Istanbul

Фрегат I класу TCG Istanbul призначений для проведення операцій з морського спостереження та патрулювання, а також для запобігання потенційним загрозам. Корабель водотоннажністю 3000 т може розвивати швидкість понад 29 вузлів і має сучасне озброєння.

Related video

Головний корабель фрегатів I класу, майбутній TCG Istanbul (F-515), 20 червня розпочав ходові випробування. Це перший фрегат ВМС Туреччини, випущений вітчизняними виробниками. Про початок випробувань бойового корабля повідомила пресслужба Міноборони.

Як видно з повідомлення, перед початком випробувань було проведено урочисту церемонію підняття прапора. Головний підрядник проєкту, компанія STM також підтвердила початок ходових випробувань.

"Було піднято турецький прапор і проведено перші ходові випробування TCG ISTANBUL (F-515), першого національного фрегата Туреччини, розробником та головним підрядником якого ми з гордістю являємось", — йдеться в повідомленні.

Планується, що TCG Istanbul увійде до турецького флоту до кінця цього року. Крім того, за участю турецьких компаній STM та TAIS Shipyards будуть побудовані ще три фрегати – TCG Izmir (F-516), TCG Içel (F-517) – Sedef Shipyard та TCG Izmit (F-518). Ці кораблі повинні бути створені на трьох корабельнях Anadolu, Sedef та Sefine протягом 36 місяців.

Що відомо про фрегат TCG Istanbul

Фрегат I класу TCG Istanbul призначений для проведення операцій з морського спостереження та патрулювання, інспекції та спостереження за винятковою економічною зоною (ВЕЗ), а також для запобігання потенційним загрозам.

Фрегат розроблено у межах програми MILGEM для місцевих військових кораблів. Зазначається, що кораблі даного класу матимуть на 50% збільшений запас палива та відповідно дальність плавання порівняно з корветами класу Ada.

ТТХ фрегата

TCG Istanbul водотоннажністю 3000 т має довжину 133,2 м, ширину — 14,4 м та осадку в 4,05 м.

  • максимальна швидкість — 29+ вузлів (до 54 км на годину);
  • крейсерська швидкість — 14 вузлів (26 км на годину).

Два грибні гвинти з'єднані з силовою установкою CODAG (2 дизельні двигуни MTU + 1 газова турбіна LM2500). Чотири дизель-генератори виробляють по 560 кВт кожен.

Системи навігації та виявлення:

  • 3D радар (ймовірно, Aselsan CENK-S AESA);
  • навігаційний радар (ймовірно, Aselsan ALPER-P LPI);
  • радари керування вогнем 2xAKR-D;
  • корпусний гідролокатор FERSAH;
  • система протидії торпедам HIZIR;
  • лазерна система попередження.

Озброєння:

  • вертикальна підпалубна пускова система MIDLAS для запуску зенітних ракет сімейства Hisar;
  • 4×4 протикорабельні крилаті ракети великої дальності ATMACA;
  • турецька 35-мм двоствольна зенітна система ближнього бою Aselsan Gokdeniz CIWS;
  • 6-мм універсальна корабельна гармата Super Rapid Gun;
  • Два бойові модулі з дистанційним керуванням з 25-мм кулеметами Aselsan STOP;
  • 2×3 легкі торпеди (MK-46 Mod 5/Roketsan ORKA).
Fullscreen

Нагадаємо, 19 червня турецькі конструктори представили нову розробку компанії Turkish Aerospace Industries – вертоліт TAI Т925. Машина буде здатна перевозити понад 20 осіб на відстані до 1000 км, що майже вдвічі перевищує можливості вертольота S-70 Blackhawk, який озброєний армією турецьких сил.