Количество поражает: The Insider подсчитал небоевые потери российской военной авиации
За даними росЗМІ, бомбардувальник, що впав у Воронезькій області, став 34-м літаком за рахунком.
20 вересня 2023 року у Воронезькій області розбився винищувач-бомбардувальник Су-34, і він став, хоч би як іронічно це звучало, 34-м у списку небойових втрат російської авіації. Повний список та інфографіку опублікувало видання The Insider.
Причиною падіння надзвукового винищувача-бомбардувальника Су-34 у Воронезькій області Міноборони РФ назвало "технічну несправність". Обидва льотчики встигли катапультуватися.
Однак падіння дорогого військового літака, — вартість такого бомбардувальника близько 36 мільйонів доларів, — далеко не перший подібний інцидент у Росії.
Журналісти The Insider підрахували кількість небойових (тобто таких, що не пов'язані з діями противника) втрат російської військової авіації. А також розглянули, в яких регіонах РФ це найчастіше відбувалося (включно з окупованими територіями України та Білорусі). Поки що всього впало 25 літаків і 9 вертольотів.
Лідирує у списку Ростовська область — там упало чотири літаки й один вертоліт, вижили два екіпажі.
Потім іде анексований Крим — там впало три літаки й один вертоліт.
Третє місце ділять Бєлгородська область і Краснодарський край — там впали по три одиниці військової авіації.
На останньому місці — Іркутська область і Азовське море: там по одній одиниці, що впала, втім, як і ще в дев'яти регіонах РФ та окупованих територіях. Десь екіпаж вижив, встигнувши катапультуватися, десь ні — це також відображено в інфографіці.
На особливу увагу, про що варто нагадати окремо, заслуговує падіння багатоцільового винищувача Су-30 в Іркутську, яке сталося 23 жовтня 2022 року. Тоді пілоти іншого винищувача заявили, що бачили своїх колег у кабіні літака непритомними і припустили, що ті задихнулися. Літак звалився на двоквартирний будинок у приватному секторі й загорівся.
А в Єйську Краснодарського краю за шість днів до цього військовий літак Су-34 врізався в житловий багатоповерховий будинок.
Після падіння та загоряння літака довго детонував боєкомплект. У підсумку загинули 16 осіб, зокрема сім'я із семи осіб. Ця катастрофа стала десятою в списку небойових втрат військової авіації РФ.
В Україні не виключали, що Су-34 летів завдавати ударів по території України. Адже з аеродрому в Єйську російська авіація постійно злітала для атак на нашу країну, зокрема, для атак по Маріуполю: відстань між Єйськом і Маріуполем по морю становить лише 60 км.
Утім, раніше Фокус писав про те, що проблеми в РФ із авіацією відбуваються не тільки у військовому секторі. Цивільна авіація також перебуває в критичній ситуації. З'ясувалося, що дев'ять бортів російської компанії "Аерофлот" літали з деактивованими гальмами. Їх може відводити вбік на злітно-посадковій смузі. Усунути несправність без закордонних деталей не можуть.
У переліку мінімального справного обладнання (MEL) "Аерофлоту" йдеться про те, що літати з такою відмовою дозволяється не більш ніж десять днів.