"Ключова роль у системі ППО": експерт розповів, чи може РФ відновити випуск А-50
За словами авіаційного експерта Валерія Романенка, Росія таку техніку не випускала, а лише переобладнала з темпом один літак на два-три роки.
Росіяни хочуть відновити виробництво літаків моделі А-50. Однак існує одна важлива умова, яка могла б стати на заваді цьому плану. Про це повідомив авіаційний експерт Валерій Романенко в коментарі виданню "24 Канал".
За його словами, наразі на заводі в Таганрозі, що в Росії, перебувають два літаки моделі А-50, які ворог збирається модернізувати до рівня стандартів А-50У.
"Росія має у своєму підрозділі, який відповідає за обслуговування А50 і А-50У, ще шість літаків, і, мабуть, уже повернувся з ремонту пошкоджений сьомий літак", — сказав експерт.
Згідно із заявою Романенка, російська сторона продовжує експлуатувати ці літаки, оскільки вони відіграють ключову роль у системі протиповітряної оборони. Фактично Росія не випускала подібну техніку, а проводила переобладнання з темпом близько одного літака за два-три роки.
"Перший літак А-50У в 2011 році росіяни зробили, до того ж у них ще кілька літаків немодернізованих зі старим радянським аналоговим обладнанням перебувають на базах зберігання", — зазначив він.
За його словами, тому відновлення цієї техніки неможливе.
Однак, важливо зазначити, що вага радіоелектронного обладнання на літаках моделі А-50 досягає 20 тонн, що передбачає використання безлічі різних компонентів. З огляду на поточні темпи поставок, навряд чи окупанти зможуть отримати всі необхідні компоненти в короткі терміни. Отже, якщо раніше на переобладнання було потрібно 2-3 роки, то з урахуванням поточної обстановки це може зайняти 5-6 років.
"Якщо треба буде, то росіяни приженуть їх у той район, який потрібно. Але знову проблема — з якої відстані ці літаки використовувати. Вони пробували зі 150 кілометрів прокладати маршрути — збили літак. Пробували з 250 кілометрів — збили. Якщо прокласти маршрут за 300 кілометрів, то він просто нічого не буде бачити, і не буде сенсу взагалі використовувати ці літаки", — додав Романенко.
Нагадаємо, що в лютому 2024 року росіяни втратили одразу два літаки А-50. Перший літак збили 14 лютого над Азовським морем. Разом із ним від удару невідомого снаряда постраждав повітряний командний пункт Іл-22, який зумів дістатися до аеропорту і все ж не розбився.
Другий літак А-50 збили неподалік від Єйська 23 лютого. Місцеві жителі показали велику пожежу на місці падіння, а також окремі уламки. Згодом з'явилися супутникові знімки місця падіння: помітили вигоріле поле площею 45 соток.