Ремонт після пожежі: в РФ готують до випробувань підводний апарат АС-31 "Лошарик"

російський підводний апарат АС-31 Лошарик
Фото: Відкриті джерела | Апарат АС-31

У 2019 році на субмарині сталася пожежа, унаслідок якої загинули 14 моряків. Після інциденту "Лошарик" перебував на ремонті майже п'ять років.

Related video

У Росії після аварії 2019 року відновили атомний глибоководний апарат спеціального призначення АС-31 "Лошарик". Субмарина має пройти випробування, включно із зануренням на максимальну глибину — 6 км, які заплановані на літо поточного року. Отже, "Лошарика" приводили в робочий стан майже 5 років, повідомляє Defense Express.

Профільні російські ресурси повідомляють, що апарат АС-31 до проведення випробувань продовжує перебувати на "Севмаші", де на ньому проводять завершальні ремонтні роботи. Наголошується, що субмарина нібито зберегла здатність занурюватися на граничну глибину, хоча, звісно ж, це буде встановлено тільки після відповідних тестових занурень. У підсумку апарат має повернутися до складу російського флоту.

Аварія в Баренцевому морі

Інцидент стався 1 липня 2019 року. Цього дня на атомній глибоководній станції АС-31 "Лошарик", що перебувала на полігоні бойової підготовки Північного флоту в районі Кольської затоки Баренцевого моря, спалахнула пожежа.

За офіційними даними, через загоряння загинули 14 моряків-підводників, які отруїлися продуктами горіння. А причиною пожежі нібито стали неякісні китайські компоненти або проблемні літій-іонні акумулятори. Водночас на момент події апарат було зістиковано з носієм — атомним підводним човном "Подмосковье" проєкту 667БДРМ.

Модернізація апарата

Згідно з даними з російських джерел, АС-31 пройшов модернізацію, включно із заміною ядерного палива реактора, який, як стверджується, не постраждав під час аварії. Оглядачі припустили, що розмови про "модернізацію", імовірно, ведуться через те, що обіцяне російським Міністерством оборони відновлення апарата розтягнулося на роки. До того ж ще не факт, що "Лошарик" зможе успішно пройти випробування.

схема АС-31 Fullscreen
Схема підводного апарата АС-31

Що стосується експлуатації АС-31, то російські джерела пишуть про нього як про науково-дослідний глибоководний апарат. Однак українські експерти стверджують, що насправді він "фактично є диверсійною субмариною, призначеною для проведення операцій на значній глибині". А дещо незвична назва апарата пов'язана з тим, що його конструкція — це відсіки у вигляді сфер із титанових сплавів, які нагадують за формою персонажа радянського мультфільму "Лошарик".

"За оцінками західних фахівців, його цілями можуть бути підводні комунікації та донні системи виявлення підводних човнів, зокрема IUSS на Фарерсько-ісландському рубежі", — пишуть у Defense Express.

Важливо
Проблеми на флоті й у ВПК: навіщо росіяни міняють назви субмарин
Проблеми на флоті й у ВПК: навіщо росіяни міняють назви субмарин

Раніше ми писали про стратегічні плани військово-морського флоту РФ, який витрачає мільярди доларів на будівництво атомних підводних човнів.