Чи готові Повітряні сили США вести бойові дії і вигравати війні

стан повітряних сил сша
Фото: US Air Force | Трійка винищувачів F-35

У 1956 році Повітряні сили мали 26 104 літаки у своєму флоті. Зараз їх трошки більш як 5000 одиниць, через що виникає запитання щодо готовності американців до війни.

Related video

Сполучені Штати продовжують списувати різну авіацію. У 2025 році кількість літаків можуть зменшитися до менше 5000. Про це повідомляє Defense News.

Загальна кількість авіації у Повітряних силах США зменшиться до 4903 у 2025 році. Через невизначеність бюджету дуже важко передбачати розмір флот у наступний рік чи пʼять, каже генерал-майор Дейв Табор, директор програм Управління заступника начальника штабу з планів і програм.

За даними Інституту аерокосмічних досліджень Мітчелла, загальний флот уже становить менше однієї п’ятої від свого пікового розміру у 1956 році, коли служба нараховувала 26 104 літаки. Протягом цього періоду лише кількість винищувачів F-84 Thunderjet і F-86 Sabre перевищила 6400, що набагато більше, ніж у 2024 фінансовому році весь об’єднаний флот Повітряних сил, який складається з 5032 літаків.

авіація сша Fullscreen
F-15E пролітають над музейним експонатом F-86 Sabre
Фото: US Air Force

Водночас можливості авіації виросли експоненціально. Але скорочення флоту непокоїть деяких законодавців і спостерігачів. Аналітик із питань оборони в аналітичному центрі American Enterprise Institute Тодд Гаррісон каже, що дійсно літаки стали швидшими, далекобійнішими та смертоноснішими, але реальність така, що один літак може бути лише в одному місці.

США планують вивести з експлуатації 250 літаків у 2025 фінансовому році, але в стрій прийде тільки 121. Також є досі суперечки щодо списання A-10 Warthrog, бо це був унікальний літак.

"Це були феноменальні літаки свого часу. Вам не потрібно ходити дуже далеко, щоб знайти людину, яка розповість про вплив A-10 на полі бою. Але реальність така, що вони просто більше не життєздатні в сьогоднішній боротьбі, і, звичайно, в завтрашній — особливо за ціною, пов’язаною з їх збереженням", — заявив Дейв Табор.

Зараз Повітряні сили США ризикують потрапити в "смертельну спіраль технічного обслуговування та модернізації". Флот старішає, розтягується і гостро потребує модернізації. Кошти на техобслуговування обмежені, грошей для придбання нових недостатньо. Тому США мають зосередитися на тому, щоб служила достатня кількість людей в Повітряних силах, змінилася екосистема та обслуговувалися літаки.

Нагадаємо, в США хочуть списати 250 літаків у 2025 році включно з F-22 Raptor.

Раніше в США вирішили, що робити з проблемним оновленням TR3, яке призводить до затримок постачань на рік.