Підтримайте нас

МИ В СОЦМЕРЕЖАХ:

Astute на ремонті: Королівський флот Великої Британії модернізує свою найпотужнішу субмарину

субмарина Astute
Британський підводний човен HMS Astute у Девонпорті | Фото: Ньютон

Останній із запланованих семи атомних ударних підводних човнів (SSN) Королівського флоту будують на верфях BAE Systems у Барроу-ін-Фернесс, Камбрія, Англія. Введення субмарини в дію планується на початок 2029 року. Незважаючи на те, що програма наближається до завершення, головний корабель класу ударних підводних човнів Astute, або просто А, готується до "модернізації середини життя" після 15 років безперервної служби.

Через 15 років служби підводний човен HMS Astute британського Королівського флоту йде на багаторічний капітальний ремонт. Цей факт підкреслює можливості світового класу, чудову скритність і неминуще значення підводних човнів класу Astute для британського атомного флоту.

Про це пише у своїй статті, яку переклав Фокус, американський журналіст Пітер Сучіу.

HMS Astute завершила "найтриваліший термін безперервної експлуатації в історії британського підводного флоту", — оголосили представники Королівського флоту, додавши, що човен "передадуть команді Babcock", суднобудівної компанії, яка також займається модернізацією атомних підводних човнів з балістичними ракетами (ПЛАРБ) класу Vanguard.

Відео дня

Очікується, що період повторної перевірки в середині терміну служби (MLRP) триватиме кілька років. Протягом цього часу підводний човен частково розберуть, що дасть змогу встановити на нього оновлення ядерного реактора, бойових систем і навіть структурних компонентів. Однак реактор типу Rolls-Royce PWR2 Core-H не потребує традиційної дозаправки.

Що являє собою HMS Astute

Крім найтривалішого терміну служби після введення в експлуатацію, на рахунку HMS Astute безліч інших досягнень. Серед примітних віх життя підводного човна — його розгортання в Австралії 2021 року разом із флагманським авіаносцем HMS Queen Elizabeth, під час якого він став першим човном типу "А", що пройшов через Суецький канал.

Підводний човен класу Astud
Підводний човен класу Astud
Фото: Daily Mail

HMS Astute також став першим човном свого класу, який відвідав Сполучені Штати, де він провів "великі випробування зброї та протирадіолокаційних засобів", заявили в Королівському флоті.

Однак більшість її місій, які виконуються в основному під водою, полягали в охороні внутрішніх вод навколо Британських островів. Це включало в себе спостереження за пересуваннями потенційних загроз, зокрема російських військових кораблів.

Поки човен готується до виведення з ладу, яке може тривати кілька років, на борту HMS Astute влаштували особливе свято для друзів, сім'ї та гостей. Під час короткого плавання підводний човен навіть занурився під воду, і екіпаж продемонстрував, як він живе і працює в морі.

Які можливості HMS Astute

Підводні човни класу Astute вважаються одними з найпотужніших ударних субмарин, що перебувають на озброєнні. Кожен із п'яти діючих човнів оснащений найкращими у світі сенсорами, несе крилаті ракети Tomahawk і важкі торпеди Spearfish, а також може обігнути земну кулю в зануреному стані, самостійно виробляючи кисень і питну воду.

Тільки ВМС США можуть зрівнятися з можливостями підводних бойових кораблів Королівського флоту.

Історія підводного човна почалася в лютому 1986 року, коли Міністерство оборони розпочало серію досліджень, спрямованих на визначення можливостей і вимог до заміни застарілих підводних човнів флоту класу Swiftsure і Trafalgar. Довжина кожного підводного човна становить близько 97 метрів, екіпаж — близько 100 моряків, а загальна місткість — 109 осіб.

Спуск на воду човна Astute
Спуск на воду субмарини Astute у Девонширі
Фото: wiki

Підводні човни класу Astute оснащені безліччю технологічних нововведень, зокрема, відсутністю оптичного перископа. Замість нього використовується високотехнологічна відеотехніка, яка дає змогу екіпажу сканувати горизонт, отримуючи 360-градусний огляд для усунення будь-якої потенційної загрози.

Крім того, на відміну від інших атомних підводних човнів, клас Astute було розроблено з використанням найсучасніших антиакустичних плит. Кожен корпус оснащений більш ніж 39 тисячами акустичних плит, які маскують сонарний сигнал судна і дозволяють підводним човнам ковзати по воді практично безшумно. Легкий шум, який видають човни, порівнюють із шумом "маленького дельфіна".

Про автора

Пітер Сучіу — журналіст із Мічигану. За свою двадцятирічну журналістську кар'єру він брав участь у роботі більш ніж чотирьох десятків журналів, газет і веб-сайтів, опублікувавши понад 3200 матеріалів. Регулярно пише про військову техніку, історію вогнепальної зброї, кібербезпеку, політику і міжнародні відносини. Пітер також є автором статей для Forbes і Clearance Jobs. Ви можете стежити за ним у Twitter: @PeterSuciu. Напишіть автору електронною поштою: Editor@nationalinterest.org.