"Отруйна суміш": РФ використовує західні та китайські ЗМІ у своїй пропаганді – NYT

NYT, пропаганда, ЗМІ, Росія, Китай, США, телебачення, Дмитро Кисельов
Фото: Коммерсантъ | Дмитро Кисельов

За словами журналістів, російський уряд виділяє на мовлення своїх ЗМІ близько 500 мільйонів доларів на рік.

Related video

Всеросійська державна телевізійна та радіомовна компанія (ВДТРК) використовувала публікації правих західних видань та китайських ЗМІ, щоб переконати внутрішню аудиторію в тому, що Російська Федерація перемагає у війні з Україною. Про це повідомляє The New York Times, посилаючись на електронні листування співробітників компанії.

Однією з тем, що просуваються на російському телебаченні, стала підтримка Росії з боку Китаю. Так, у ВДТРК стверджували, що в китайському інтернеті закликають підтримувати економіку РФ, купуючи російські товари за допомогою різних гасел.

"Купивши російську цукерку, ви можете перетворити її на кулю проти нацизму", — йдеться в одному з електронних листів, присвяченому темі лояльності Китаю до РФ.

Російська пропаганда також використала висловлювання китайських офіційних осіб та журналістів для просування своєї легенди про американські біолабораторії на території України.

Наприклад, у березні 2022 року у ВДТРК обговорювали слова представника МЗС Китаю Чжао Ліцзяня про те, що дослідницька робота американських учених ведеться з метою "створення механізму прихованого поширення смертоносних патогенів".

Серед західних консервативних джерел росЗМІ нерідко експлуатували Fox News та Daily Caller. У листуванні співробітників ВДТРК також виявлено відео з маловідомих видань, де нібито йдеться про негативні наслідки санкцій для США.

Працівники телевізійної компанії уважно стежили за реакцією на їхній контент в інших країнах та обмінювалися інструкціями про те, що робити при блокуванні каналів у ЄС.

У виданні також згадали, що російський пропагандист Дмитро Кисельов у травні 2022 року погрожував Великобританії ядерним ударом. Цей виступ викликав широку реакцію серед західних ЗМІ. У німецькому журналі Stern назвали російське телебачення "отруйною сумішшю брехні, ненависті та абсурду".

Журналісти NYT зазначають, що робота російської пропагандистської машини допомогла Володимиру Путіну зберегти підтримку серед населення. У західних країнах розраховували, що війна в Україні послабить владу президента РФ.

"Попри те, що країна стикається з втратами на полях битв, зростанням кількості жертв, економічною ізоляцією та міжнародним засудженням, державні телеканали крутять версію війни, в якій перемагає Росія, Україна занепадає, а західні союзи зношуються", — пишуть у NYT.

Загалом у ВДТРК задіяно приблизно 3500 співробітників. Компанія керує такими каналами як "Росія 1" та "Росія 24", а також займається просуванням інформації в інтернеті. За даними аналітиків, ВДТРК отримує від уряду РФ близько 500 мільйонів доларів на рік.

Нагадаємо, що Росія намагається вплинути на американських консерваторів, щоб послабити військову допомогу США Україні. З цією метою було розгорнуто масштабну операцію з дезінформації у Штатах.

Ще Фокус писав про те, що російська пропаганда вигадала фейкового батька-героя генералу ЗС РФ Сергію Суровікіну. Російський військор Олександр Сладков заявив, що батько Суровікіна ціною свого життя врятував десятки людей.