Прототип НАМІ-049 "Вогник" доопрацьовували в Запорізькому автомобілебудівному заводі. Мінівантажівка відрізнялася високою прохідністю й послужила основою для ЗАЗ-969.
У 1958 інститут НАМІ розробив унікальний позашляховик на прізвисько "Вогник". Прототип так і не надійшов у виробництво, але його технології допомогли в розробці легендарного ЗАЗ-969. Про це повідомляє сайт Hyser.
Експериментальна мінівантажівка НАМІ-049 "Вогник" оснащувалася повним приводом і могла долати складні перешкоди. На випробуваннях з'ясувалося, що вона легко справляється з усіма видами ґрунту. Тільки болото та сніг глибиною 20-25 сантиметрів могли змусити застрягти цей автомобіль.
НАМІ розробляли "Вогник" спеціально для експлуатації в сільській місцевості. У прохідності він не поступався автомобілям "Москвич-410" і ГАЗ-69.
На бездоріжжі сильно допомагала невелика вага вантажівки. Кузов автомобіля виготовляли з металу та пластику, що дозволило досягти ваги всього в 750 кг.
НАМІ-049 "Вогник" мав повний привід через колісний редуктор, незалежно підвішений на торсіонах. Колеса були забезпечені безкамерними шинами низького тиску з ґрунтозачепами.
Пізніше прототип передали до Запорізького автомобілебудівного заводу, де вантажівку допрацювали. Модель планували запустити в серійне виробництво в кількох варіантах кузова, але цього не сталося.
Раніше Фокус розповідав, що ЗАЗ створив цілу родину моделей підвищеної прохідності.
Також ми писали про найнезвичайніші модифікації ЗАЗ-1102 "Таврія".