Citroen 2CV став найпопулярнішою і наймасовішою моделлю французької марки. З 1949 по 1990 роки випустили понад 5 мільйонів недорогих авто.
У Citroen почали святкування ювілею знаменитої моделі 2CV. Культовий мініатюрний автомобіль відзначає в нинішньому році своє 75-річчя. Про це повідомляється на офіційному сайті концерну Stellantis.
До ювілею художники написали 8 портретів знакових Citroen 2CV. Кульмінацією святкування стане зліт із 75 різних 2CV у французькому містечку Ольне-су-Буа 7 жовтня — тоді модель відсвяткує день народження.
Citroen 2CV, історія легендарного авто
Саме 7 жовтня 1948 року Citroen 2CV презентували публіці на Паризькому автосалоні. Втім, розробка моделі стартувала ще наприкінці 30-х років — саме тоді було вирішено створити дуже простий і дешевий автомобіль для жителів сільської місцевості.
Машину проектували для чотирьох людей із багажем. Однією з вимог до моделі була м'яка підвіска, щоб можна було проїхати по полю з кошиком яєць у багажнику, не розбивши жодного з них. Крім того, дах виконали зсувним, щоб селяни могли сідати в авто, не знімаючи солом'яних капелюхів.
Прототипи Citroen TPV з інноваційним переднім приводом були готові до 1939 року і їх готувалися вивести на ринок, проте початок Другої світової війни змусив відмовитися від цих планів. Мало того, після окупації Франції автомобілі довелося розбирати і ховати від німецьких військ. Деякі з них так надійно сховали від сторонніх очей, що знайшли тільки в 2003 році.
У підсумку, виробництво Citroen 2CV стартувало тільки в 1949 році — на 10 років пізніше. Багато експертів галузі спочатку скептично ставилися до ультрабюджетної моделі, яка була вдвічі дешевшою, ніж Volkswagen Beetle. Проте, вона практично одразу стала успішною завдяки низькій ціні та невеликій (4-5 л/100 км) витраті палива. І особливо популярним автомобіль став саме в сільській місцевості.
Citroen 2CV постійно модернізували. Якщо ранні моделі оснащували 375-кубовим опозитним мотором на 9 к. с., то в останні роки встановлювали двигун об'ємом 602 куб. см і потужністю 29 к. с., що давав змогу розвинути 115 км/год.
Згодом автомобілю посилили кузов і поліпшили оптику (спочатку ззаду був тільки один ліхтар). З'явилися адаптивні повертаються фари і електричні склоочисники (спочатку вони приводилися від двигуна).
До 1990 року зібрали 5 114 969 авто. Крім Франції, випуск налагодили в Бельгії, Португалії, Аргентині, Іспанії, Чилі та Уругваї. Хоча за моделлю закріпилося не найприємніше прізвисько "Гидке каченя", вона стала по-справжньому культовою, а її силует — впізнаваним.
До того ж, Citroen 2CV став основою для цілого сімейства моделей — з'явилися фургон і оригінальна двомоторна версія Sahara з повним приводом. Також на базі 2CV побудували хетчбек Citroen Dyane, баггі Mehari і навіть спортивну модель Bijou.
А ще Citroen 2CV брав участь у ралі "Париж-Дакар" і пробігу за маршрутом Париж-Кабул-Париж протяжністю 16 500 км, а також здійснив навколосвітню подорож у 1958 році. Крім того, він став кіногероєм — на ньому їздили і Джеймс Бонд, і жандарми з Сен-Тропе.
Раніше Фокус розповідав, що Citroen випустили оригінальний будинок на колесаху стилі 50-х років.
Також ми писали про найдорожчий Citroen сучасності.