Jeep став першим серійним позашляховиком у світі і веде свій родовід від військового Willys. Американська компанія з 1945 року випускає виключно позашляховики і кросовери.
Моделі підвищеної прохідності є найпопулярнішим автомобільним сегментом у наші дні. Засновником цього класу є Jeep, який відзначає 80-річчя. Фокус розповість історію американського бренду.
Попередником Jeep є знаменитий військовий Willys 1941 року. Повна назва моделі звучить як General Purpose Willys (GPW — "Джі-пі-ві"), і в американських військових вона згодом трансформувалася в прізвисько Jeep.
Позашляховик прославився на фронтах Другої світової і у Willys вирішили створити цивільну його версію для фермерів. З цією метою 80 років тому, 1943 року, і зареєстрували бренд Jeep.
Виробництво дебютної моделі CJ (Civil Jeep — "Цивільний Джип") стартувало в 1945 році. Спочатку вона практично не відрізнялася від військового Willys, але поступово позашляховик стали допрацьовувати.
Так, з часом, потужність двигуна зросла з 60 до 76 сил і з'явилася модель Station Wagon з металевим дахом і дверима. А 1948 року з'явилася друга модель — оригінальний кабріолет Jeepster, який пропонували тільки із заднім приводом.
У 1953 році Jeep викупила компанія Kaiser і нові власники взялися розширити його лінійку. З'явилися вдосконалений Jeep CJ-5 зі збільшеною колісною базою і безкапотна комерційна модель Jeep FC — прообраз УАЗ "Буханки".
А 1963 року з'явився предок сучасних преміальних позашляховиків — Jeep Wagoneer. Він поєднував рамну конструкцію і повний привід із м'якою підвіскою, дорогим оздобленням салону, кондиціонером, підсилювачем керма і автоматичною КПП.
На вибір пропонувалися версії Wagoneer потужністю до 270 к. с. Незабаром у нього з'явилися побратими — укорочений Jeep Cherokee і пікап Gladiator.
З 1970 року Jeep став частиною концерну American Motors. Чотири роки потому побачив світ перший електромобіль Jeep. Позашляховик CJ-5 оснастили 30-сильним мотором, а його запас ходу становив 47 км. 352 таких авто випустили для пошти.
У 80-х почалося оновлення лінійки Jeep. Спочатку в 1984 році представили новий Cherokee, який виявився дуже популярним. Два роки по тому "ветерана" CJ змінив новий Wrangler зі схожим дизайном, але сучасною начинкою.
У 1987 році Jeep перейшов під крило концерну Chrysler і практично відразу ж стартувала розробка наступника Wagoneer — Grand Cherokee. Позашляховик увібрав у себе всі новітні технології — електропривод сидінь з пам'яттю, пневмопідвіску, бортовий комп'ютер, безключовий доступ, ABS. На вибір пропонували мотори V6 і V8 потужністю до 245 к. с.
У XXI столітті модельний ряд Jeep розширили компактні кросовери Compass і Renegade, були відроджені пікап Gladiator і флагманський розкішний Wagoneer.
З 2021 року у складі Chrysler американський бренд увійшов до нового концерну Stellantis. У лінійці з'явилися економічні гібридні версії моделей, а нинішнього року запустили у виробництво й електромобіль Jeep Avenger. Водночас, залишаються в строю і класичні Jeep Wrangler і Grand Cherokee.
До слова, нещодавно бренд Jeep повернувся на український ринок і представив три моделі.
Також Фокус повідомляв, що 12-річний Jeep продали всього за три долари.