MG — один із найстаріших діючих британських автовиробників. Марка прославилася недорогими компактними спорткарами.
У ці дні своє 100-річчя святкує марка MG. Британський автовиробник за свою історію переживав злети та падіння, а недавно фактично почав нове життя. Фокус розповість історію бренду.
Компанія MG була заснована в Оксфорді інженером Сесілом Кімбером та починала свій шлях, як невелика майстерня з ремонту та тюнінгу автомобілів Morris. Власне, її назва розшифровується як Morris Garage ("Гараж Morris"). 1 травня 1924 були зареєстровані торгова марка та логотип.
Дуже скоро Сесіл Кімбер вирішив випускати власні авто і невдовзі з’явився первісток MG 14/28. Він використовував агрегати Morris, проте мав новий кузов. 1,5-літрова 28-сильна четвірка розганяла авто до 105 км/год.
За три роки вдалося виготовити 400 авто. Попит на модель виявився високим і уже в 1925 році довелося переїхати в більший виробничий цех. Ще успішнішим став покращений варіант MG 14/40 – 700 випущених авто.
Прославили молоду британську марку компактні спортивні моделі MG Midget та Magnette. Їх комплектували невеликими двигунами потужністю від 27 до 56 к. с., але ці авто важили всього 700 кг та успішно конкурували з потужнішими моделями. MG Magnette перемагали в престижних гонках Tourist Trophy та Mille Miglia.
Знаковим для марки став MG T-Type, який випускали із 1936 по 1963 рік та оснащували моторами на 54-63 к. с. Компактний і недорогий двомісний родстер у часи Другої світової дуже полюбився американським військовим. Повертаючись додому в 1945 році, вони купили чимало цих авто.
США стали найбільшим експортним ринком для MG. Поступово об’єми виробництва MG T-Type сягнули 10 000 автомобілів на рік.
На початку 50-х років MG та Morris стали частиною концерна British Motors Corporation. Нові власники взялися розширювати лінійку марки. У 1953 році повернувся MG Magnette, який перетворили на сімейний седан.
А у 1955 році презентували родстер MG A із елегантним обтічним дизайном. Його 108-сильний мотор дозволяв розвивати 180 км/год, а незалежна підвіска та дискові гальма забезпечували чудову керованість. Випустили понад 100 тисяч цих авто.
Цікаво, що двигун MG A, форсований до 300 сил, встановили на болід EX181. У 1959 році відомий гонщик Філл Хілл встановив на ньому світовий рекорд швидкості – 410 км/год.
Найвідоміша модель марки – MG B 1962 року. За 18 років виготовлено понад півмільйона цих доступних спорткарів, які стали культовими. На вибір пропонували купе і родстер, 1,8-літрову 95-сильну четвірку та 3,5-літровий V8 на 140 сил, механічну або автоматичну КПП. До речі, саме купе MG B стало першим авто короля Карла ІІІ.
Паливна та економічна кризи 70-х змусили економити та перейти до випуску спортивних версій моделей Austin. Хоча навіть у цих умовах MG вдавалося створювати разючі спортивні авто – такі, як повнопривідний 6CR4 із V6 потужністю 250 к. с. в серійній версії та 410 к. с. – в ралійній.
У кінці 80-х MG стали частиною Rover Group та повернулися до створення спортивних родстерів. Спочатку в 1992 році дебютував MG RV8, а три роки потому презентували середньомоторний MG F.
У 2002 році з’явився агресивний MG XPower SV із 4,6-літровим 320-сильним V8 від Ford Mustang. Крім того, на початку ХХІ сторіччя презентували заряджені MG ZR, ZS і ZT на базі моделей Rover.
Банкрутство Rover Group у 2005 році ледь не поставило хрест на MG, але марку врятував китайський концерн SAIC. Її модельний ряд суттєво розширили: зараз у лінійці є компактні міські авто, кросовери та кілька електрокарів. А нещодавно MG повернулися до виробництва спортивних авто і показали 544-сильний родстер Cyberster.
До речі, недавно новий кросовер MG помітили на дорогах.
Також Фокус розповідав про 60-річчя Ford Mustang.