Розділи
Матеріали

"Альтернатива Кримському мосту": чи вплине нова залізниця через Маріуполь на контрнаступ ЗСУ, — ЗМІ

Олена Бурдейна
Фото: Генштаб ЗСУ | Мінометник ЗСУ під час бойових дій на лінії фронту в Україні

Російська влада приєднає нову залізничну гілку з Таганрога до старої, яка веде у напрямку Маріуполя. Цей шлях не дотягнеться до підрозділів ЗС РФ, які воюють під Токмаком і Мелітополем.

Бійцям Сил оборони станом на 28 вересня 2023 року вдалося пробитись крізь укріплення ЗС РФ західніше за село Вербове в Запорізькій області. Згідно з поясненнями аналітиків Інституту вивчення війни, на цій ділянці фронту триває контрнаступ України: ворога вибивають із траншей і закріплюються на нових позиціях. Водночас російська влада почала будувати нову залізничну гілку на півдні. У ЗМІ проаналізували, чи не стане нова залізниця альтернативою Кримському мосту. Про це йдеться в статті на порталі Defence Express.

У статті згадують про залізничну колію, яку терміново будують окупанти, щоб з'єднати з наявним маршрутом "Маріуполь-Асланове-Кальчик-Волноваха". Про це 27 вересня повідомив радник мера Маріуполя Петро Андрющенко. За його словами, будуватимуть її досить швидко, оскільки на шляху є лише одна серйозна перепона: річка Кальміус у районі села Гранітного.

Андрющенко опублікував умовну карту нового залізничного маршруту. Він має починатися десь посередині залізничого шляху, який з'єднує Маріуполь і Волноваху. Потім прямує через село Гранітне та річку Кальміус і тягнеться далі на схід у напрямку Кузнецово-Михайлівки, Григорівки й далі на територію РФ — до Таганрога й Ростова-на-Дону.

Нова залізниця, яку будує РФ у Донецькій області
Фото: Петро Андрющенко/Telegram

За орієнтовними оцінками, росіянам потрібно збудувати близько 50 км нових залізничних шляхів. Вони мають єдину перешкоду — річку Кальміус, яка в різних місцях має ширину від 1,5 до 80 м, вказує автор порталу. Російські військові залізничники в цілому здатні звести нову залізницю: РФ має відповідних працівників близько 40 тис. осіб.

Петро Андрющенко — про міст через Кальміус
Фото: Петро Андрющенко/Telegram

Отже, Росія дійсно отримає нові можливості для швидкого постачання снарядів і техніки на лінію фронту. Однак є сумніви, що це серйозно вплине на бойові дії в районі Токмака, які відбуваються зараз. Але небезпека з'явиться під час майбутніх наступальних дій ЗСУ, ідеться у статті.

Контрнаступ ЗСУ: деталі

Українські сили продовжують поступово проривати лінію оборони ЗС РФ біля Токмака, впевнені воєнні експерти. Незабаром під прямим вогневим контролем ЗСУ опиниться наявна залізнична гілка, яка прямує з Волновахи через Розівку в напрямку на Токмак і далі — на Мелітополь.

Залізнична гілка Волноваха-Токмак
Фото: DeepState

Якби російська влада вирішила збудувати залізничні шляхи, паралельні до наявних, це могло б дійсно зашкодити контрнаступу. Адже внаслідок цього українська артилерія не дістала б до нової логістичної лінії і РФ отримала б сухопутну альтернативу Кримському мосту.

Отже, резюмує автор, нова залізниця, яка йтиме з Таганрога до Маріуполя, не становить загрози для контрнаступу ЗСУ восени 2023 року, оскільки не стає альтернативним шляхом постачання угруповання ЗС РФ під Токмаком і Мелітополем.

Однак проблемною ця залізниця таки стане, але пізніше. Зокрема, її користь для ЗС РФ проявиться тоді, коли ЗСУ почнуться звільняти Приазовський регіон і наближатимуться до Маріуполя. У цьому випадку угруповання ЗС РФ на березі Азовського моря матиме сполучення з РФ і отримуватиме зброю для протидії наступу Сил оборони.

Зазначимо, представники українського командування наразі не коментували повідомлення про побудову росіянами нової залізниці. В останньому звіті Генштабу ЗСУ вказано, що є успіхи на Мелітопольському напрямку: "Продовжують ведення наступальної операції".

Нагадуємо, зранку 28 вересня в росЗМІ повідомили про появу української ДРГ у Бєлгородській області. Офіційна влада РФ мовчить про інцидент, однак події підтвердили в легіоні "Свобода Росії". Речник легіону в ефірі Всеукраїнського телемарафону анонсував, що рейди в тил ЗС РФ продовжуватимуться і восени, і взимку.