Розділи
Матеріали

Особлива версія: чому ізраїльські гелікоптери Apache мають "випуклість" під днищем (фото)

Олександр Матвієнко
Фото: Вікіпедія | AH-64A Apache

Ударний гелікоптер Apache під час модернізації отримав модуль під днищем, в який встановили додаткові системи для підвищення виживаності та боєздатності борту.

Війна в Ізраїлі зіштовхнула ЦАХАЛ з бойовиками ХАМАС знову. Ізраїльська армія — одна з найтехнологічніших у світі. Парк ударних гелікоптерів AH-64 Apache також має характерні особливості. Про це повідомляє The War Zone.

На світлинах, які зʼявляються в мережі, помітно, що нижня частина Apache має капсулу. Одразу за 30-мм гарматою встановлено додатковий пакет авіоніки, щоб підвищити виживаність гелікоптера в зоні бойових дій.

AH-64A Apache

Вперше про встановлення додаткової капсули на нижню частину гелікоптера стало відомо ще у 2013 році, зокрема на модель AH-64A Peten першого покоління. Також Повітряні сили мають гелікоптери другого покоління AH-64D Saraf, які почали надходити у військо у 2005 році.

Зазначається, що під "живіт" гелікоптера версії Saraf встановлено додаткову авіоніку, більша частина якої ізраїльського виробництва:

  • пакет голосового звʼязку та даних RAVNET 300;
  • супутниковий звʼязок Elta 1891;
  • система управління місією HELICOM;
  • комплекс самозахисту Elisra Seraph;
  • система попередження про ракету SPG-65;
  • РЕБ SPJ-40;
  • теплові пастки Elbit Rokar.

Базові версії не мають додаткового модуля з такими системами. Зараз всі гелікоптери AH-64A модернізовані до рівня, порівнянного з AH-64D, й мають нові системи живлення.

AH-64D Apache почав надходити у військо в 2005 році

Автори зазначають, що окрім авіоніки, AH-64D отримали можливість запускати ізраїльські ракети Spike NLOS з дальністю майже 25 км наряду з класичними Hellfire. Армія оборони Ізраїлю використовує гелікоптери Apache і в місіях для боротьби з БПЛА. Низька швидкість та гнучкість бортів дає змогу їх ефективно використовувати проти певних видів БПЛА.

Загалом на озброєні є 48 ударних гелікоптерів Apache, з яких менше ніж 20 у досконалішій версії D.

Нагадаємо, 19 жовтня Boeing анонсував друк запчастин для ударних гелікоптерів Apache на 3D-принтерах. Деякі деталі можна виготовити за годину замість 1 року.

12 жовтня в США вперше випробували модернізований AH-64E Apache в повітрі.