Зараз судно знаходиться під арештом, і влада Єгипту вже пообіцяла, що не відпустить його, поки не отримає гроші
Злощасний контейнеровоз Ever Given знову опинився "в неволі". Влада Єгипту відмовилася відпускати судно, поки його власники не заплатять більше 900 мільйонів доларів компенсації за той хаос, що викликав їх корабель, перекривши Суецький канал майже на тиждень. Рішення про суму компенсації ухвалив єгипетський суд. Про це пише CNN.
У цю суму також врахована плата за обслуговування та витрати на рятувальну операцію. Рятувальники працювали цілодобово, щоб зняти величезне судно з мілини, поки світові компанії зазнавали збитків, чекаючи звільнення проходу, або відправляючи свою кораблі довшими і небезпечними шляхами.
Після "звільнення" Ever Given відбуксирували до прилеглого Великого Гіркого озера для перевірки на мореплавність і проведення ремонтних робіт. І там він залишається до цього дня. На борту залишається команда з 25 моряків з Індії, яка забезпечена всім необхідним і забезпечує обслуговування судна.
Японська компанія Shoei Kisen Kaisha, що володіє контейнеровозом вже заявила, що страхові компанії та юристи працюють над позовом про компенсацію, і відмовилися від подальших коментарів.
Компанія Evergreen Marine Corp., яка обслуговує судно Ever Given, каже, що не несе відповідальності за затримку вантажів, оскільки це "покриває страхування".
А за даними лондонської фінансової фірми Refinitiv, Єгипет втратив тільки майже 95 мільйонів доларів транзитних зборів через блокування Суецького каналу.
Нагадаємо, аварія трапилася 23 березня: Ever Given потрапив у піщану бурю, капітан не впорався з керуванням і величезний корабель сів на мілину поперек Суецького каналу, повністю перекривши шлях по ньому.
За даними експертів спеціалізованого лондонського тижневика Lloyd's List, щодня застрягле судно блокувало доставку товарів на 9,6 мільярдів доларів.
Генерал-лейтенант Усама Рабі, який очолює Управління Суецького каналу, заявив, що контейнеровоз залишатиметься на місці до завершення розслідування і виплати компенсації.
Цікаво, але оператору екскаватора, який першим прибув на місце і відкопував ніс контейнеровоза, вткнувшися в берег, так і не заплатили за роботу в понаднормовий час. Проте фотографії з ним облетіли весь світ і породили сотні мемів.
Також забобонні єгиптяни пов'язали інцидент у Суецькому каналі з "прокляттям фараонів", чиї мумії недавно з помпою перевезли в новий музей в Каїрі.
А лоцмани Суецького каналу назвали більш прозаїчну причину аварії — розмір контейнеровоза. Коли канал будувався, кораблі були куди меншими, і коли траплялися подібні ситуації, звільнення проходу тривало кілька годин, але не днів.