Нові паркінги та відмова від авто: Віталій Кличко презентував нову паркувальну політику Києва
У столиці планують оптимізувати систему паркування і стимулювати автомобілістів більше користуватися громадським транспортом.
Мер Києва Віталій Кличко презентував нову паркувальну політику в місті. Столична влада планує впорядкувати систему паркування, зробити її зручнішою і збільшити кількість паркомісць.
Більше паркінгів і зручна оплата
Віталій Кличко зазначив, що 30% заторів виникає саме через те, що водії намагаються знайти місце для стоянки. Столичний міський голова анонсував будівництво нових паркінгів у центрі Києва:
- вул. Володимирська;
- Володимирський проїзд;
- Європейська площа;
- Олександрівська лікарня.
Також він нагадав, що біля зоопарку та велотреку сучасні паркінги вже відкриті.
Крім того, місто повертатиме парковки, незаконно захоплені різними установами — ресторанами, магазинами або салонами краси. Разом із тим, заступник голови КМДА Костянтин Усов повідомив, що в бізнесу з'явиться можливість бронювання паркомісць для своїх клієнтів за договором.
У планах київської влади — відкрити 12 перехоплювальних паркувань для жителів передмістя, які приїжджають в столицю на роботу. Там вони зможуть залишити авто та пересісти на громадський транспорт. Перші п'ять таких майданчиків уже відкрили і розташовані вони біля станцій метро:
- Академмістечко;
- Видубичі;
- Іподром;
- Червоний Хутір;
- Сирець.
Те, що парковка в центрі Києва подорожчала, помітили більшість столичних автомобілістів. Нагадаємо, в І зоні година коштує 35 гривень, а у ІІ — 25 гривень за годину. Самі зони трохи перекроїли з урахуванням попиту на парковку і транспортних потоків.
У ІІІ зоні вартість навмисно залишили на колишньому рівні (5 грн/год), адже пріоритетною метою є розвантаження саме центру міста. Уночі та у вихідні парковка залишиться безкоштовною, враховуючи двори і прибудинкову територію.
Крім того, водії з інвалідністю та ветерани бойових дій отримали пільги для оплати. А ще опрацьовується тариф на резидентную парковку — жителі центру зможуть залишати авто в радіусі 400 м від будинку зі знижкою 50%. Також можна купити абонементи на паркування з непоганою знижкою.
Оплата і надалі буде прийматися виключно через мобільні додатки або термінали — в Києві навмисно відмовилися від готівкового розрахунку і паркоматів. Кияни та гості міста оцінили новий функціонал і почали частіше оплачувати стоянку, навіть незважаючи на ціни, що виросли. Якщо у вересні 2020 року зафіксували 4 600 фактів оплати, то у вересні нинішнього року — вже 21 752.
Альтернативи автомобілю
Звичайно, на всіх паркомісць в Києві все одно не вистачить. Щодня в столиці фіксують понад мільйон машин, а в заторах водії здебільшого проводять 45 хвилин на день. Відповідно, потрібно зменшувати транспортні потоки, особливо в центрі міста.
Альтернативою автомобілю повинен стати громадський транспорт європейського зразка. Комфортабельні, швидкі автобуси, трамваї і тролейбуси, які курсують за розкладом, дадуть можливість багатьом відмовитися від щоденного використання авто.
Нещодавно КМДА ввела нові вимоги для громадського транспорту:
- наявність кондиціонера для комфортної температури в салоні;
- інформаційні таблички про маршрут двома мовами;
- детальна інформація про перевізника та водія в салоні;
- обслуговування державною мовою;
- уніформа водія.
І, звичайно ж, у Києві продовжать створювати інфраструктуру для велосипедів. Уже облаштовано 185 км велодоріжок, ще 100 км — з'являться незабаром.
Раніше Фокус повідомляв, що в Україні спостерігається дефіцит нових авто. Причому, найважче знайти популярні моделі.