Ювілей Ґодзілли: культовий Nissan Skyline GT-R святкує 60-річчя (фото)
Nissan Skyline GT-R увібрав у себе усі новітні технічні досягнення, проте завжди залишався доступнішим за екзотичні суперкари. Спортивна модель вражала характеристиками та успішно виступала в перегонах.
У травні 2024 року своє 60-річчя святкує одна із найбільш легендарних японських моделей – Nissan Skyline GT-R. Це спортивне авто стало грозою дорогих суперкарів. Фокус розповість його історію.
Ідея створити недорогу спортивну модель народилася на початку 60-х. Nissan тільки виходив на глобальний ринок і його керівництво вирішило, що участь у перегонах GT дозволить компанії заявити про себе на весь світ.
За основу взяли седан середнього класу Nissan Skyline який оснастили 2,0-літровою 165-сильною шісткою. Під назвою Skyline 2000 GT чотири авто в травні 1964 року заявилися в Гран-прі Японії і одразу ж зайняли місця із другого по шосте, поступившись лише Porsche 904.
Невдовзі випустили і серійний Nissan Skyline 2000 GT із дефорсованим 125-сильним двигуном. Пробу пера визнали успішною й розвиток спортивної лінійки продовжили.
У 1968 році дебютував новий Nissan Skyline другого покоління і майже одразу з’явилася його заряджена версія 2000 GT-R із 2,0-літровою шісткою на 160 к. с. На цей раз пропонували не лише седан, а й купе. За чотири роки авто виграло 49 перегонів.
Новий Nissan Skyline 2000 GT-R 1973 року отримав новий обтічний кузов, проте зберіг платформу і двигун попередника. Через паливну кризу випустили лише 195 таких купе і зараз вони дуже цінуються колекціонерами.
Після цього було вирішено сконцентруватися на виробництві спорткарів Nissan 240/260Z, а Skyline GT-R створювали лише для змагань. Так, у 1982 році створили 570-сильне купе Super Silhouette, яке виграло сім перегонів.
Проте через 5 років у Японії організували новий чемпіонат Group A і його правила вимагали наявності серійних версій гоночних авто. Ось чому з’явилося купе Nissan Skyline 2000 GTS-R із 2,0-літровим 210-сильним турбомотором.
Але по-справжньому популяризував серію Nissan Skyline GT-R R32 1989 року, який увібрав у себе найновіші технічні досягнення того часу. Купе отримало повний привід, ABS та керовані задні колеса. 2,6-літрова турбошістка на 276 к. с. дозволяла розганятися до 100 км/год за 5,6 с та розвивати 250 км/год.
Nissan Skyline GT-R R32 виявився дуже популярним – випустили майже 44 тис. авто. Утім, спеціальні версії моделі на кшталт V-Spec чи N1 були набагато рідшими.
У перегонах модель також стала успішною – двічі вигравала новостворений японський чемпіонат SuperGT, причому перемогла у всіх 29 етапах, у яких вона брала участь. До того ж, Skyline GT-R тріумфував у складній австралійській гонці "1000 миль Батхерста". Непереможне авто отримало прізвисько Ґодзілла.
У 1995 році дебютував покращений Nissan Skyline GT-R R33. Він продовжив успішно виступати у перегонах – знову двічі виграв серію SuperGT та навіть зайняв 10 місце в знаменитих перегонах "24 години Ле-Мана". Цікаво, що невеликими партіями почали робити і седани.
Фінальною еволюцією купе став Nissan Skyline GT-R R34 1999 року. Його 2,6-літровий турбомотор на папері розвивав 280 к. с., а в реальності – 320-330 сил. Цікаво, що версія V-Spec навіть встановила рекорд кола на автодромі Нюрбургринг, залишивши позаду Ferrari та Porsche. Проте популярною модель не стала – виготовили всього 12 тис. Skyline R34.
Одразу після припинення випуску Nissan Skyline GT-R R34 в 2002 році нову модель не розробляли. Проте спорткар уже став культовим: його любили тюнери, він став героєм фільмів "Форсаж". Вартість рідкісних версій авто подекуди сягає мільйона доларів.
Після кількарічної паузи в Nissan взялися за розробку абсолютно нової моделі GT-R, яка дебютувала в 2007 році. Вона не мала нічого спільного з попередниками, окрім компонування. Повнопривідне купе оснастили 3,8-літровим V6 твін-турбо на 480 к. с. та роботизовано КПП, який дозволяв змагатися із дорогими суперкарами.
Nissan GT-R постійно модернізовували. Потужність стандартного купе поступово виросла до 570 к. с., з’явився і екстремальний 600-сильний варіант Nismo, здатний розігнатися до сотні за 2,8 с і розвинути 310 км/год. А ще Ґодзілла п’ять разів перемагала в чемпіонаті SuperGT.
Особливої згадки заслуговує ексклюзивний Nissan GT-R50 із кузовом від Italdesign і 710-сильним мотором. Він розганяється до 330 км/год. Усього випустили 50 таких купе вартістю майже мільйон євро і це найшвидший та найдорожчий Nissan усіх часів.
Nissan GT-R – модель-довгожитель, яку невдовзі знімуть із виробництва. Її наступник планується і не виключено, що нова Ґодзілла стане електричною.
Між іншим, цієї весни своє 60-річчя святкує ще один легендарний спорткар — Ford Mustang.
Також Фокус розповідав про 45-річний ювілей "Гелендвагена".