Виграв 2500 перегонів: найкращий гоночний автомобіль усіх часів святкує 100-річчя (фото)

Bugatti Type 35, Bugatti 35, спорткар Bugatti, болід Bugatti, історія Bugatti
Фото: Bugatti | Bugatti Type 35 виграв 2500 перегонів

Болід Bugatti Type 35 свого часу був непереможним і виграв рекордні 2500 перегонів менш ніж за 10 років. Такий результат нікому не вдалося повторити.

Related video

У ці дні своє 100-річчя відзначає уславлений Bugatti Type 35. Це найуспішніший гоночний автомобіль усіх часів та народів. Про знаменитий спорткар розповіли на офіційному сайті Bugatti.

етторе бугатті, Bugatti Type 35, Bugatti 35, спорткар Bugatti, болід Bugatti, історія Bugatti Fullscreen
Етторе Бугатті прагнув робити боліди якомога легшими
Фото: Bugatti

Історія Bugatti Type 35 почалася в першій половині 1920-х років. У автоперегонах Гран-прі ввели нові правила – допускалися боліди масою мінімум 650 кг із двигунами об’ємом 2 літри.

Bugatti Type 35 1925, Bugatti 35, спорткар Bugatti, болід Bugatti, історія Bugatti Fullscreen
Bugatti Type 35 розробили для перегонів за новими правилами
Фото: Bugatti

Саме під нові правила і створювали болід Bugatti Type 35. Етторе Бугатті любив повторювати: "Вага – наш ворог". Саме цей принцип і ліг у основу створення авто.

Важливо
Підроблений Bugatti піде з молотка за ціною нового суперкара (фото)
Підроблений Bugatti піде з молотка за ціною нового суперкара (фото)

Обтічний кузов зі звуженою (як у човна) задньою частиною виготовили з алюмінію. Уперше у світі встановили легкі литі диски. Маса склала 750 кг.

Bugatti Type 35, Bugatti 35, спорткар Bugatti, болід Bugatti, історія Bugatti Fullscreen
Спорткар оснащений 2,0-літровою рядною вісімкою
Фото: Bugatti

Bugatti Type 35 оснастили 2,0-літровою рядною вісімкою з верхнім розподільчим валом та трьома клапанами на циліндр. Вона розвивала 90 к. с. і легкому авто вистачало цього, аби розвивати 177 км/год.

Bugatti 35, Bugatti Type 35, спорткар Bugatti, болід Bugatti, історія Bugatti Fullscreen
Задня частина Bugatti 35 завужена
Фото: Bugatti

Гоночний дебют Bugatti 35 відбувся на Гран-прі Ліона 3 серпня 1924 року. Перші змагання французька команда не виграла, але випробувала авто і зрозуміла, як потрібно його доопрацювати. До речі, один з учасників тих перегонів зберігся до наших днів.

Bugatti Type 35, Bugatti 35, спорткар Bugatti, болід Bugatti, історія Bugatti Fullscreen
Bugatti Type 35 на старті дебютного Гран-прі Ліона 3 серпня 1924 року
Фото: Bugatti

Проте вже у наступному році почалася переможна хода Bugatti Type 35. Блакитні боліди тріумфували в престижних перегонах Targa Florio на Сицилії та Гран-прі Рима. Лише за перші дев’ять місяців вони виграли 412 змагань.

Bugatti Type 35 1924, Bugatti 35, спорткар Bugatti, болід Bugatti, історія Bugatti Fullscreen
Один із учасників Гран-прі Ліона зберігся до наших днів
Фото: Bugatti

Утім, в Bugatti не спочивали на лаври, а продовжували працювати над авто. Уже в 1925 році з’явився спрощений 81-сильний варіант Bugatti Type 35A, який був пристосований для щоденного використання. За ним послідували Bugatti Type 37 та 39 з 1,5-літровими моторами на 60-90 сил.

Bugatti Type 37, Bugatti 35, спорткар Bugatti, болід Bugatti, історія Bugatti Fullscreen
Bugatti Type 37
Фото: Bugatti

Через рік з’явилися потужніші версії з механічним компресором – 2,0-літрова 130-сильна Bugatti Type 35C та 2,3-літрова 140-сильна Type 35B, яка могла розвинути 209 км/год.

Bugatti Type 35B, Bugatti 35, спорткар Bugatti, болід Bugatti, історія Bugatti Fullscreen
140-сильний компресорний Bugatti Type 35B
Фото: Bugatti

Саме компресорні варіанти виявилися найуспішнішими. Bugatti Type 35 ще чотири рази поспіль виграли перегони Targa Florio та двічі тріумфували в Гран-прі Монако. До того ж, французькі боліди по кілька разів перемагали в Гран-прі Італії, Німеччини та Франції. За кермом Bugatti 35 виступали такі аси, як Таціо Нуволарі П’єр Вейрон і Луї Широн (саме на честь них названо сучасні Bugatti) та одна з перших автогонщиць Елішка Юнкова.

Bugatti Type 35, Bugatti 35, спорткар Bugatti, болід Bugatti, історія Bugatti Fullscreen
Bugatti Type 35 в Гран-прі Львова
Фото: Narodowe Archiwum Cyfrowe

До речі, Bugatti Type 35 свого часу їздили і на території України. Ці боліди брали участь у вуличному Гран-прі Львова і в 1930 році саме на такому авто граф Мауріцій Станіслав Потоцький посів там друге місце.

Гоночна кар’єра Bugatti Type 35 завершилася на початку 1930-х, коли з’явився болід нового покоління Type 51. Загалом за менш ніж 10 років французький спорткар виграв 2500 різних змагань, що є абсолютним рекордом для однієї моделі.

Bugatti Type 35, Bugatti 35, спорткар Bugatti, болід Bugatti, історія Bugatti Fullscreen
Сучасні електричні копії Bugatti Type 35
Фото: Bugatti

Усього виготовили 330 Bugatti Type 35 та 290 Type 37. Зараз вони дуже цінуються колекціонерами і середня ціна таких болідів становить 1,7 мільйона доларів. Утім, чимало компаній виготовляють дешевші сучасні клони знаменитого авто, а самі Bugatti створили зменшений електричний клон Type 35.

До речі, у ці дні 50-річчя святкує Porsche 911 Turbo — модель, яка популяризувала турбонаддув.

Також Фокус розповідав, що свій 125-річний ювілей відсвяткував FIAT.