В Україні змінили процедуру обов'язкового техогляду авто: що варто знати водіям

техогляд в Україні, техогляд авто, Штраф за відсутність техогляду
Фото: autoua.net | Технічний контроль в Україні невдовзі здорожчає

Кабмін вніс зміни до правил проведення техогляду в Україні. Посилено контроль за дотриманням процедури, а її вартість зросте.

Related video

Відповідна постанова Кабінету Міністрів №286 набула чинності із 19 травня.

Нормативний акт оптимізує проведення обов’язкового технічного контролю. Тепер проводитимуть техогляд по-новому — фіксуватимуть не лише на фото, але й на відео. Раніше під час воєнного стану відео фіксацію не проводили.

У постанові регулюється порядок проведення фіксації. Фото- та відеоматеріали повинні бути чіткими, добре освітленими і містити дату, яка мусить співпадати із датою в протоколі техконтролю.

Також створюється загальнодержавна база даних про результати обов’язкового технічного контролю транспортних засобів. Крім того, із 1 червня 2025 року техогляд в Україні подорожчає.

Вартість обов’язкового техконтролю транспорту:

  • для легкових та легких комерційних авто повною масою до 3,5 тонни — із 1050 до 1700 гривень;
  • для вантажних авто масою понад 3,5 тонни та автобусів — із 1500 до 2300 гривень;
  • для причепів і мотоциклів — до 2300 гривень;
  • перевірка цифрових тахографів — із 1200 до 1600 гривень;
  • внесення відмітки МСТО (міжнародного сертифікату техогляду) — із 300 до 500 гривень.
Важливо
В Україні повернули безкоштовну автоцивілку для окремих категорій водіїв
В Україні повернули безкоштовну автоцивілку для окремих категорій водіїв

Правила техогляду в 2025 році

Нагадаємо, що техогляд авто в 2025 році обов’язковий не для всіх, а лише для вантажних автомобілів, спецтехніки та транспорту, який використовують для регулярного перевезення пасажирів (автобуси, таксі). Загальний техогляд в Україні обіцяють запровадити після закінчення воєнного стану.

Періодичність техогляду в Україні:

  • легкові авто віком від 2 років (які використовуються в таксі) — щороку;
  • вантажні авто віком від 1 року — щороку;
  • вантажно-пасажирські автомобілі масою до 3,5 тонни віком від 2 років — раз на 2 роки;
  • автобуси, які експлуатуються понад 2 роки — раз на 6 місяців;
  • колісні трактори, які експлуатуються понад 2 роки — раз на 2 роки;
  • спецавтотранспорт — щороку;
  • колісний транспорт, який використовують для перевезення небезпечних, токсичних та легкозаймистих вантажів — 1 рік із дня виробництва, потім – раз на 6 місяців.

Техогляд 2025 — покарання за порушення

Штраф за відсутність техогляду становить 340 гривень, а при повторному порушенні впродовж року зростає до 850-1700 гривень. Також порушникам може загрожувати заборона експлуатації авто чи позбавлення ліцензії перевізника.

Між іншим, в Україні невдовзі змінять і процедуру складання іспитів на водійські права.

Також Фокус писав, що паперові медичні довідки для водіїв буде скасовано.