Наземний дрон Sirko-S1 отримав "революційну функцію": чому вона важлива для ЗСУ

Наземний дрон "Сірко"
Фото: Скриншот | Дрон UGV Sirko-S1

Якщо робот втратив сигнал від оператора, він самостійно доїде до місця, де останній раз ловив зв'язок, завдяки революційній технології.

Наземний безпілотний дрон Sirko-S1 харківської компанії Skylab тепер уміє повертатися до точки, де є зв'язок, без GPS і навіть компаса, користуючись лише датчиками. Про це розповів у власному Telegram-каналі керівник проєкту Євген Рвачов.

У бойових умовах часто виникає проблема втрати зв’язку з безпілотниками, через що їх важко знайти й повернути. Зазвичай повернення такого пристрою пов’язане зі втратою часу та ресурсу, а також із ризиком для життя. Український UGV (unmanned ground vehicle) Sirko-S1 навчився це робити навіть тоді, коли не працює супутникова навігація.

"UGV Sirko-S1 із гордістю представляє революційну функцію, що вирішує цю проблему, — повернення до точки зв'язку без GPS або компасів", — прокоментував Євген Рвачов.

Анонс нового режиму повернення дрона

Щоб знайти дорогу, робот користується даними датчиків Холла й енкодерів. Під час виходу на завдання він точно відстежує пройдений шлях і напрямок. Математичні алгоритми дозволяють відновити з цих показів шлях до точки, де був зв’язок.

Нова опція забезпечує повернення Sirko-S1 із місць, де за якихось причин не працює GPS. Це може бути в зоні дії РЕБ чи в закритих приміщеннях. Фактично дрону для повернення не потрібні дані із зовнішніх джерел.

Оператори не витрачають час на визначення місцеперебування та повернення робота, а також менше ризикують втратити його чи наразити себе на небезпеку. Розробник каже, що повернення до точки зв'язку — це лише одна з багатьох інноваційних функцій UGV Sirko-S1.

Дрон UGV Sirko-S1

Колісний безпілотний робот Sirko-S — невелика платформа вагою 45 кг із розмірами 800 х 400 х 200 мм, здатна транспортувати корисне навантаження. Платформа оснащена камерою або тепловізором, лазерними далекомірами та має режимом автономної їзди слідом за людиною. Дрон здатний огинати перешкоди і їздити по бездоріжжю.

Розробка продемонструвала успішні результати в бойових умовах. Військові схвально відгукнулися про її роботу, а розробник має в планах бойову турель і модуль розмінування для платформи.

Також Sirko-S1 пройшов випробування в екстремальних зимових умовах. Він успішно подолав шлях у глибокому снігу під час морозу -6°C і з навантаженням 200 кг.

Зимові випробування Sirko-S1 mk2

У грудні 2023 року модифікований Sirko-S1 MK2 продемонстрував нові можливості маневрування на бездоріжжі, спуску та підйому під кутом і навіть роботу під водою. 16 грудня робот отримав допуск до застосування в ЗСУ.